Avatar billede fray Nybegynder
28. februar 2002 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Shares uden netværk ??

Hej Alle,

Jeg har et program der bruger et skjult share til at nå en database og nogle filer...

MEN! Når jeg ikke starter Windows 2000 med adgang til et netværk, så bliver delte mapper tilsyneladende heller ikke åbnet?!?

Dvs. jeg skal bruge en løsning til hvordan man kan komme i en shared mappe når netværket ikke er startet.

Alle forslag modtages :)

Michael
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. februar 2002 - 10:00 #1
Der er noget med at man kan lave noget "hurtig tilslutning", hvor Windows ikke tilslutter shares før de skal bruges. Det sættes vistnok op under netværk.

Så behøver du ikke at have netværket oppe og køre, hvis du kun skal tilgå shares på din egen maskine.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. februar 2002 - 17:13 #2
Jeg mener nu nok at delte normalt åbnes; men det kan vel ikke lade sig gøre med et skjult share? Jeg kigger lige med, da jeg netop laver software, der kører på den måde.
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. februar 2002 - 19:47 #3
Den delte mappe, ligger den på den maskine du logger på med?
Ellers vil det jo nok ikke kunne lade sig gøre, da man jo ikke kan logge på en maskine, uden nettet er startet.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. februar 2002 - 22:16 #4
Jeg opfattede det faktisk sådan, at du havde prøvet at gøre denne delte mappe tilgængelig offline, for det er vel egentlig den eneste måde, hvor du kan arbejde med den når nettet ikke kører.... Ik'?
Avatar billede fray Nybegynder
01. marts 2002 - 09:05 #5
Det er korrekt at den delte mappe ligger på den maskine jeg logger på.

Windows 2000 er tilsyneladende strikket sådan sammen, at den ikke starer sine netværksservices op når der ikke er et netværk. F.eks. at give adgang til delte mapper.

Dvs. at jeg ikke kunne komme i en delt på på denne måde \\computer\mappe

Men nu vil jeg selv svare på mit spørgsmål...

Løsningen er at installere et Microsoft loopback-netværkskort. Dette er et virtuelt netværkskort, som også giver en virtuel tilslutning til at netværk.

Kortet installeres ved at tilføje ny hardware og vælge Microsoft som producent.

Jeg mener at man også kan løse andre problemer på denne måde. F.eks. mener jeg ikke det er muligt at konfigurere active Directory uden en netværkstilslutning. - Så er dette måske løsningen :)

Håber andre kan bruge dette...

/Fray