Avatar billede cloqq Nybegynder
26. februar 2002 - 20:45 Der er 9 kommentarer

Domænenavn!

jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre at få et gratis domænenavn uden webhotel ellers hvor man kan købe billege domænenavne u8den webhotel!
Avatar billede thomasdb Nybegynder
26. februar 2002 - 20:50 #1
gratis domænenavne findes ikke så vidt jeg ved. Men www.nettohost.dk plejer jeg og køber og her bliver DU ejer af navnet, det bliver man ikke alle steder - skulle jeg hilse og sige, selv om nogle lover dette.
Avatar billede repsac Nybegynder
26. februar 2002 - 21:13 #2
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. februar 2002 - 21:23 #3
Så længe han ikke kræver at det skal være et .dk domæne kan det lade sig gøre:
http://www.internetplads.dk/default.asp?newsid=32
Avatar billede nielsgron Nybegynder
05. marts 2002 - 15:06 #4
Du kan få et gratis .tk-domæne + fem emails:

http://www.dot.tk

Jeg har selv et, og det virker upåklageligt.
Avatar billede Trez Seniormester
08. marts 2002 - 05:39 #5
.tk domænet er gratis ja, men han ejer det ikke selv, firmaet bag .tk er ejere af de domænenavne der registreres.

Der er ingen domæner der er "rigtig" gratis mere, man kan få en masse .et eller andet navne, men det er som regel firmaer der står bag.

Men er billigt .dk domæne fås på 1klik.dk, http://www.1klik.dk/itsektion/domain/ her koster et dk domæne 9 kr. og så kommer de 60 til DK-Hostmaster, alt i alt inkl. moms kr. 86,25

Vist nok det billigste i DK hvis ikke man skal have webhotel med.

/Trez
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. marts 2002 - 07:24 #6
trez >> Du aner da ikke hvad du snakker om. Der er ikke nogle "ejere" bag .TK, prøv lige at sætte dig lidt ind i sagen før du udtaler dig om det. Det er præcis det samme princip som hvis DK-Hostmaster fjernede deres gebyr for at oprette domæner.

.TK tilhører en lille ø med 15000 indbyggere hvor de ikke har en chance for at tjene penge på .TK-domænerne, så de forrære dem væk uden bagtanke..... dog er det nok for at gører deres domæne interessant for store firmaer som Coca-Cola som så bliver nødt til at betale for deres domæne der (men det er bare spekulationer).
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. marts 2002 - 07:24 #7
Ikke 15.000 men 1.500 indbyggere
Avatar billede Trez Seniormester
08. marts 2002 - 19:53 #8
>>>tommyf Hhhmmm det er derfor der i deres Terms står at ALLE domæner bliver registreret i dot.tk's navn???

DK-Hostmaster registrere .dk domøner i DIT navn, kæmpe forskel!!!

Men det er som du siger nok for at gøre det interessant for de "store" i branchen.

/Trez
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. marts 2002 - 17:34 #9
Hold kæft, hvor jeg hader det, når en person opretter et spørgsmål, får et svar, og så "glemmer" at kommentere det.