Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 21:52 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Windows fryser under driver installation?

hey...

Jeg har lige formateret min lillebrors computer, for derefter at installere Windows 98 - nu har jeg så fået det meste op og køre, og jeg går ind på www.nvidia.com og henter, som altid, de nyeste officielle WHQL, eller hvad de nu hedder - 23.11, og installerer dem - den rebooter, og så fryser den. Skærmbilledet fryser, og harddisken går kold.

Den gør det med et billede som unægteligt ligner et 16bit billede, og så står den ellers der, med den velkendte tyrkise baggrund.

Jeg har prøvet at hente den de kalder 23.11g , men den virker heller ikke - den laver det samme.

Skal jeg bruge en speciel driver, eller hvad skal jeg gøre?

Det er et GeForce2 MX400 AGP Asus kort som sidder i et ældre AOpen mobo.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 21:53 #1
få fat i 23.12'eren - den virker perfekt!
23.11'eren er der mange problemer med
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 21:53 #2
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. februar 2002 - 21:54 #3
Prøv at starte den i fejlsikret tilstand .. afinstallere den installere den næste nyeste 22.xx eller 21.xx kan ikke lige huske rækkefølgen .. hvad er det for en skærm ? .. er det noget gammelt lort ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 21:55 #4
svend >> skærmen har da ikke noget at sige?!!!
det er da grafikkortet, den er gal med, hvis puteren fryser!
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 21:56 #5
Ja, det er en gammel lorte comp.'... 400MHz Celeron, 192 SD RAM PC 133, ^ skærmkort, og en ukendt 17" skærm.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 21:57 #6
Jepper... prøver lige med 23.12, og derefter 21.xx eller 22.xx... brb
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 21:58 #7
hvis de glipper, så prøv at sætte dine ram til at køre 100htz..
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:00 #8
Det har ikke det fjerneste med det at gøre...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 22:02 #9
nånå *G*
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:10 #10
Jeg prøvede med 23.12, og nej, de virkede heller ikke - det var i øvrigt de samme, som www.fedespil.dk kaldte 23.11g.

Nå, men jeg er for træt af at rod med Windows - går videre i morgen - i mellem tiden henter jeg alle de 22.xx jeg kan finde.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 22:12 #11
23.12 skulle altså gerne virke!
jeg har haft masser af problemos med alle andre drivere, men 23.12 virker!
og det kan altså være dine ram, der gør at den fryser.. prøv nu lige at sætte dem til 100htz i bioss.... det kan jo være..
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. februar 2002 - 22:13 #12
Hvis det er VIA chipset, som der er på motherboardet. Så er det helt sikkert en VIA4in1 driver som du mangler at installere. ellers kan du installere skærmdrivere fra nu af og til juleaften med samme resultat.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:14 #13
Hvorfor tror du det er RAMene? Den starter op uden driverne installeret, og også op i fejlsikret.

Noget andet underligt er, at når den booter, og der ikke er drivere installeret, siger den jo, at der er fundet nyt hardware, og der mener den altså, at den har fundet et PCI-graffikort, men det er et AGP. Kan det være derfor?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:16 #14
Jeg har tænkt samme tanke - det er et AOpen 59(og to bogstaver). Kan bare ikke huske hvilke - det var også min tanke, at installere dem i morgen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 22:16 #15
nej, siger den ikke at den har fundet vga/pci kompatibelt kort??! det er normalt..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 22:17 #16
og ang. rammene; jeg har haft samme problem, og fandt ud af det var min gamle 64MB ramblok der fik puteren til at fryse..
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. februar 2002 - 22:18 #17
Selv om det er AGP står der PCI det gør der ihvertfald i WIn XP kan ikke huske hvordan Windows 98 gjorde det er sku snart 5 måneder siden jeg har brugt
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:19 #18
Joh, det er det den siger - ok, så er der ingen fare... kører selv 2000, og har gjort det i snart 2 år... eller hvor længe, sååh :)

Ehm, ja, men den kan som sagt boote uden skærmkort driverne.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:21 #19
Nå, men I kan ikke gøre mere nu - jeg vender tilbage en gang i morgen eftermiddag. Tak indtil videre.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. februar 2002 - 22:21 #20
Alaza > I øvrigt havde jeg problemet med skærmen fordi det var en gammel lorte skærm dog var det en 15 " men da jeg satte den til min computer var skærmen også den der windows Bagrunds farve .. og det var tilsynladede min skærm der ikke kunne tage det .. så jeg måtte ændre i skærm  opløsningen til 800x600  16 bit ..

Men prøv at gå i Fejl sikret tilstand så .. slet skærmkorts driveren lad den starte op igen i Windows i normal tilstand .. så finder den jo nok et VGA kort .. så prøv at installere nogen af de lidt ældre drivere .. ELLER drivere der evt høre med til dit Grafik kort .. !
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:23 #21
Ja, men idéen til formateringen var, at jeg skal have så meget performance som overhovedet muligt ud af skrammelkassen - til CS... derfor skal jeg helst have de nyeste drivere til at virke... venter til i morgen.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. februar 2002 - 22:24 #22
Hmm det er også begrænset hvor meget man kan få ud af en windows 98 maskine :D
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2002 - 22:26 #23
Ja, men med sådan en maskine kommer der heller ikke meget ud af den med 2000 :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 14:20 #24
Jeg har nu installeret Vias nyeste drivere, men problemet er der stadig - jeg har tjekket at "IRC to VGA" er enabled, som Asus siger det skal være i BIOSen, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu?

Plz help.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 14:48 #25
Så virker det... jeg bad den finde Windows' standard VGA drivere, og så kunne jeg ellers installere drivere, som er på cd'en, som fulgte med... nu kører alt med skærmen - pånær:

Hvordan ændrer man hertz frekvensen i Windows 98?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 14:51 #26
Dit svar var faktisk rigtigt Svend, så lav lige et svar, men hvis I kender til det med hertz frekvensen, så svar plz... opretter lige et andet spørgsmål, da det faktisk ikke har noget med dette at gøre.
Avatar billede ultimate- Nybegynder
27. februar 2002 - 14:55 #27
Prøv at installer nogle GFX drivere, nu da den har fundet VGA driverene ... :o)

\Ultimate
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 19:03 #28
Takker for hjælpen alle, men det eneste rigtige svar var, at installere Win2k igen, og nu kører det alligevel ok - 40-60FPS i CS..., men tak anyway.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 00:00 #29
hehe blev snydt for mine point tore ; )