Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 17:29 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Printeren printer ikke hele siden ud!

Jeg har en: AMD Athlon 900 Mhz, med 128 mb ram, HP Deskjet 670c. Mit OS er Win XP Pro.

Når jeg printer en side ud kun med tekst, så kommer hele siden ud! Men når jeg sidder et billede ind, så er det kun sjældent at den printer det hele ud, og farverne er forkerte (måske ikke mere blæk).  Nå den når til billedet printer den kun ca. 2 cm ud af det, og så spasser den helt af, og bliver ved med at køre papir igen uden at skrive på dem!
Det skete også før da jeg havde Win 98! Og også på andre printere!
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:32 #1
har du prøvet at skifte kabel?
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:32 #2
eller port
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 17:46 #3
den ene var netværks-printer og den anden var såt til i printerporten! Så det har jeg vel
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 18:07 #4
det kan godt lyde som om du laver for store filer og din printer ikke ka hånterer dem. jeg har været ude for hele to af mine venner der havde samme problem, de løste det ved at købe en Canon. det er også langt billigetet i farver. men ellers skal du prøve at endre på instillingen til om den skal printe ud med det samme eller vente til den har læst helle dokumentet.
Avatar billede foodear Praktikant
25. februar 2002 - 18:11 #5
Her står der lidt om installation til Win XP, så vidt jeg kan se er det lidt specielt ift. XP http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd09005.html

Ps: Hey riversen old friend!! :)
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 18:18 #6
jernhenrik -> Det er min mors computer det ikke virker ved, da jeg havde printeren til min computer virkede det fint! Før da jeg havde en Pentium 166 Mhz med 32 mb ram, og Win 98 virkede den også!

foodear -> Det virkede heller ikke i Win 98! Men jeg kigger lige!
Avatar billede foodear Praktikant
25. februar 2002 - 18:21 #7
? zapzie modsiger du ikke dig selv?
Avatar billede foodear Praktikant
25. februar 2002 - 18:23 #8
nåh! Nu forstår jeg :) den mangler blæk! Den er snavset på gummirullerne! Den har ikke indbygget hukommelse! Og så er den "gammel" ligesom mig!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 18:28 #9
prøv at gå ind i printer egenskaber og find udskrivningindstillinger, sæt den til RAW.

I bios skal du stille lpt til EPP
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:43 #10
Printeren er sat til RAW og BIOS er sat til EPP1,7 og jeg kan ikke ændre det i BIOS!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 23:47 #11
altså, jeg har set den fejl hos mig selv, jeg kan bare ikke huske hvad vi gjorde så den printede hele siden ud med farver.

Kan det være det program du printer ud fra?
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:51 #12
nå man går ind i udskrifts-køen, står der under størrelse fx 193/334 kb! det virker som om den ikke når at lægge det hele over!
og under sider står der: I/T! ved ikke om det skal det?
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:52 #13
JEg printer fra Word (office 2000)! men det sker også hvis man fx vil printe en hjemmeside ud!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 23:55 #14
hvad siger den til en selvtestbillede, det mener jeg du kan gøre ved at holde en knap inde på printeren samtidig med at du tænder for den.
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:55 #15
Jeg sidder her og bakser rundt, og prøver at printe ud... nu skriver den 33,4 kb/333 kb og så stiger den til 128kb/333kb
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:57 #16
jeg har printet en testside ud da jeg installerede den, og der kom der også kun lige toppen med!
Avatar billede zapzie Nybegynder
25. februar 2002 - 23:59 #17
har du ICQ?? Det går lidt hurtigere! Jeg er på 114633812! Men det er op til dig!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 00:08 #18
Ja, men så er din printer defekt, eller mangler en patron!
Avatar billede zapzie Nybegynder
26. februar 2002 - 00:12 #19
nej! DEt er ikke det! for det virkede heller ikke på den anden printer, og den var helt ny!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 00:13 #20
bruger du det rigtige printerkabel?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 00:26 #21
du afbrød forbindelsen, skal vi slutte, det er langt over midnight
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2002 - 10:16 #22
Prøv at skifte driveren til printerporten.....

Du går ind i enhedshåndteringen og finder frem til parallel porten. Dobbeltklik på den, og vælg knappen "skift driver". Du bliver bedt om at vælge, at computeren selv kan søge, eller at du skal vælge fra en liste. Vælg selv at vælge fra listen.
Du får vist en liste over de drivere der passer til porten. Der er kun den driver der er installeret i forvejen, så du skal klikke feltet "vis alle enheder" af. Vælg nu "Standard parallel port".
Når du har fuldført dette, kører du ikke længere med EPP eller ECP printerport, men med god gammeldaws parallelport.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 11:04 #23
ole_madsen> nu kan du ikke se hvad vi har snakket om på ICQ, men jeg tror det endte med at zapzie skulle skifte en meget gammel farvepatron i den ene af printerne, men nu får vi se hvad det ender med!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 18:38 #24
Ok, det var en scanner der drillede!
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes