Avatar billede trupfg Nybegynder
25. februar 2002 - 16:37 Der er 9 kommentarer

HASTER!!! Det Forsømte Forår

Jeg mangler et referat af "Det Forsømte Forår" af Hans Scherfig!!
Jeg skal bruge det i dag, og det haster!! Jeg kan ikke finde noget referat nogen steder!!
Avatar billede lee Nybegynder
25. februar 2002 - 16:38 #1
lav dog dine lektier selv !!! >:(
Avatar billede zatter Nybegynder
25. februar 2002 - 16:40 #3
Avatar billede hasmi Nybegynder
25. februar 2002 - 16:40 #4
Læs bogen!
Avatar billede trupfg Nybegynder
25. februar 2002 - 16:41 #5
zatter> Det er ikke om bogen "Det Forsømte Forår".. Det er et eller andet politisk =)

Det er ikke til mig selv, men jeg vil hjælpe en ven, så vær dog lidt flinke!!!
Avatar billede al_dair Nybegynder
25. februar 2002 - 16:45 #6
Det er efterhånden ved at blive svært at få INSPIRATION fra nettet...

Man er nemlig blevet opmærksom på problemet...
Læreren kan selv søge på nogle få ord fra opgaven.. og BASTA.

Hvis man er en G'er... skal man helst drop det der ;-)
Avatar billede al_dair Nybegynder
25. februar 2002 - 16:46 #7
G'er.... Gymnasie elev ("_")
Avatar billede trupfg Nybegynder
25. februar 2002 - 16:48 #8
Det er til en ven der går i 9. klasse, så det er ikke noget som læreren vil tjekke, men hun har bare så meget brug for det referat!!
Avatar billede hasmi Nybegynder
25. februar 2002 - 18:08 #9
På Gyldendals hjemmeside fandt jeg dette:

Det forsømte forår
Vittig og bedsk satire over forholdene i et københavnsk gymnasium omkring 1920. Det er den moderne klassiker om Den sorte Skole, der i sin fantasiløshed, åndløshed og terperi knuser de modtagelige barnesjæle, der kommer inden for dens mure. Den gamle lektor Blomme dør efter at have spist et forgiftet maltbolsje, men først ved gymnasieklassens 25 års studenterjubilæum kommer det frem, hvem der tog sin hævn over den gamle tyran.