Avatar billede vind Nybegynder
24. maj 2000 - 07:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Upload

Er det muligt at få en "uploader" i html, hvor man trykker på "gennemse", vælger en fil, og så sender den automatisk vidre til mig!!

Jeg giver gerne en del point for en hjælp!!

- Andreas
Avatar billede vind Nybegynder
24. maj 2000 - 09:51 #1
Gerne noget lign. på fx. www.uglypeople.com, se "Submit Photos"!
Avatar billede sonne Nybegynder
24. maj 2000 - 10:11 #2
Du skal få fat i uploader.pl

<form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="/cgi-bin/uploader.pl">
<b>File to Upload:</b>
<input type=file name="upfile">
<input type=submit value="Submit">
</form>

/vh
Aksel
Avatar billede vind Nybegynder
25. maj 2000 - 12:19 #3
Jamen, hvor får jeg fat i den fil??

- Andreas.
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 12:55 #4
Det kan ikke så vidt mig og en ven ikke la' sig gøre i html.
man skal hen og bruge asp, cgi osv..
Vi ville også ha' lavet det i html, men vi fandt aldrig en løsning på det, andet end at man skal bruge en anden form som fx cgi..
Avatar billede sirius Nybegynder
25. maj 2000 - 17:34 #5
det kan ikke lade sig gøre i HTML
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 17:48 #6
vind...hvorfor bliver svaret afvist..!?
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 17:50 #7
<p><font size="+1"><b>Ugly Uploader v1.0</b></font>
    <p>Press the Browse Button and Choose an Image to Upload.
    <form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="/cgi-bin/uploader.pl">
    <b>File to Upload:</b>&nbsp;<input type=file name="upfile">&nbsp;<input type=submit value="Submit">

dette er fra source koden på www.uglypeople.com.
du kan selv se at der bliver brugt CGI!
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 17:51 #8
<p><font size="+1"><b>Ugly Uploader v1.0</b></font>
    <p>Press the Browse Button and Choose an Image to Upload.
    <form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="/cgi-bin/uploader.pl">
    <b>File to Upload:</b>&nbsp;<input type=file name="upfile">&nbsp;<input type=submit value="Submit">

dette er fra source koden på www.uglypeople.com.
du kan selv se at der bliver brugt CGI!

det var et svar....
;o)
Avatar billede vind Nybegynder
25. maj 2000 - 18:04 #9
Fordi det ikke er svar nok for mig!
Hvis du kan skaffe den fil (som jeg bad om, kan jeg selvfølgelig acceptere det!)
Men jeg bad jo om en komplet løsning!

- Andreas.
Avatar billede vind Nybegynder
25. maj 2000 - 18:11 #10
Forresten!
Jeg ved at jeg skal bruge filen: "Uploader.pl" , men hvad betyder linien: "enctype="multipart/form-data" ???

- Andreas.
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 18:12 #11
du kan jo kun bruge det hvis du har en server hvor du må bruge cgi....
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 18:14 #12
det betyder vist nok encoder type...
Avatar billede vind Nybegynder
25. maj 2000 - 19:55 #13
Jamen, jeg må gerne bruge cgi, asp osv. på min server, men jeg er jo nødt til at have de to forskellige filer, og hvordan får jeg dem???
Altså [/cgi-bin/uploader.pl] & [multipart/form-data]

- Andreas.
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 19:59 #14
du har kun brug for cgi'en....
jeg skaffer en cgi til dig...
kigger på det i morgen..
Avatar billede vind Nybegynder
25. maj 2000 - 20:34 #15
Det lyder rigtig godt!
Du kan evt. sende den via e-mail til: andreas@jubiipost.dk , men husk også lige at skrive her, sådan at jeg kan godkende dit svar... :-)

- Andreas.
Avatar billede vind Nybegynder
30. maj 2000 - 14:57 #16
Har du snart fået set på noget dreddypaw?? Jeg skal helst bruge det snarest! :-)
Ellers er der måske andre der kan hjælpe??

- Andreas.
Avatar billede vind Nybegynder
02. august 2000 - 18:31 #17
Fundet det!