Avatar billede zae Nybegynder
23. februar 2002 - 16:43 Der er 31 kommentarer

Download fulde albums !?

Hvor kan man downloade fulde albums, så man ikke behøver at lede efter hver enkelt sang.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. februar 2002 - 16:44 #1
i paradis :0)))
og luk spørgsmålet - det er ikke lovligt at downloade mp3'er....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2002 - 16:44 #2
LUK!

ingen Warez på eksperten!!!
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. februar 2002 - 16:45 #3
Det er jo ikke smart at lave sådan et spm herinde! Mp3 er ulovligt!
Avatar billede krofar Nybegynder
23. februar 2002 - 16:45 #4
Mp3 er ikke ulovligt
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
23. februar 2002 - 16:46 #5
mp3 er sgu da ikke ulovligt
www.kazaa.com og www.grokster.com og www.bearshare.com bliver jo også brugt til at dele musik mellem amatørbands.
Avatar billede krofar Nybegynder
23. februar 2002 - 16:46 #6
Men ja, det er ulovligt at downloade musik
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2002 - 16:46 #7
well..

nu er det jo ikke mp3 formatet der er ulovligt, men de sange man henter ;)

og rkhdk > warez er kun betegnende for spil/programmer..ikke for mp3..
Avatar billede pft Nybegynder
23. februar 2002 - 16:46 #8
Gå i Bilka og downloade de album du vil ,ved at ligge dem i din kurv.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. februar 2002 - 16:47 #9
pft >> LOL
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2002 - 16:47 #10
krofar > det er IKKE ulovligt at downloade musik..med mindre der er copyright på..
Avatar billede soreno Praktikant
23. februar 2002 - 16:47 #11
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2002 - 16:48 #12
mhl2k01 => der tager du Fejl!

mp3 formatet er IKKE ulovligt!! ellers er mange spil producenter der burde skamme  sig! da der er flere der brger mp3 formatet i spil!

her kan hentes LOVLIGE mp3'er!
http://www.smashingpumpkins.com
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2002 - 16:49 #13
Avatar billede pft Nybegynder
23. februar 2002 - 16:49 #14
metal_hansen >> LOL
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2002 - 16:49 #15
Avatar billede krofar Nybegynder
23. februar 2002 - 16:55 #16
Bundgaard>> Ja, det var egentlig også det jeg mente, udtrykkede det bare ikke klart nok.
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
23. februar 2002 - 17:15 #17
jeg vil vædde med at alle jer herinde har mindst en brændt cd eller ulovlig mp3
Avatar billede prodic Mester
23. februar 2002 - 17:16 #18
Spørgsmål: Hvor og hvornår kan man hente mp3-filer?

Svar: Der findes flere steder, hvor man kan finde mp3 filer, som angiveligt udbydes med rettighedshavernes tilladelse, og som derfor lovligt kan downloades. Der henvises eksempelvis til emusic.com, mp3.com, listen.com, musiconline.dk og viatone.dk.
Der kan i enkelte tilfælde opstå tvivl om, hvorvidt en mp3-fil er gjort tilgængelig på Internet med rettighedshavernes samtykke. En god tommelfingerregel er: Ser du en (gratis) mp3-fil på Internet, som du kan købe på musik-cd, så er der sandsynligvis tale om en ulovlig piratkopi. Lovlige mp3-filer, dvs. mp3-filer, hvor rettighedshaverne har givet deres samtykke til, at filen kan downloades via Internet, forekommer typisk også kun på websites, som har officielt præg, eksempelvis pladeselskabernes websites, de enkelte bands egne websites o.lign.

Spørgsmål: Må man hente mp3-filer?

Svar: Mp3 er blot et format til at komprimere musikværker, og der er ikke en særskilt regulering af mp3-formatet som sådan.

En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2. Der er dog visse undtagelser til det absolutte krav om en tilladelse, jf. eksempelvis nedenfor om kopiering til personlig brug inden for husstanden i medfør af ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5.

Efter ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5 er det tilladt at lave en digital kopi til personligt brug uden rettighedshavernes tilladelse. Herved forstås en kopiering af et eksemplar til personlig brug inden for husstanden. Dette gælder under forudsætning af, at det, der kopieres fra, er et lovligt eksemplar, jf. ophavsretslovens § 11, stk. 3.

Du må således gerne hente en mp3-fil, såfremt, der er tale om et lovligt eksemplar.

www.koda.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 17:19 #19
Spørgsmålet her går på hvor man kan hente FULDE albums... Der er vist ingen der udgiver fulde albums uden de er ophavsretsligt beskyttet. DERFOR er spørgsmålet her ikke lovligt. Det har for så vidt INTET med formatet at gøre..

Alt det andet lovfnidder om mp3 formatet er dette spørgsmål uvedkommende...

Spørgsmålet skal lukkes... alternativt vil der flyve en anmeldelse afsted..
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. februar 2002 - 17:52 #20
er du bare dum zae ???
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. februar 2002 - 17:55 #21
huzzehuzze>>> det har ikke noget med sagen at gøre, eksperten.dk ville sikkert blive lukket hvis brugere som zae bliver ved med at spørge om ulovlige ting!
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
23. februar 2002 - 18:10 #22
amatørbands kan sguda godt lave et album og lægge det på nettet
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. februar 2002 - 18:41 #23
okey, hvilket amatør bands cd er det så du leder efter ??? - så skal jeg nok finde det til dig
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. februar 2002 - 18:41 #24
...band...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 19:46 #25
huzzehuzze, det er vist MEGET teoretisk... Og HVIS de har lavet et helt album (hvilket i min teminologi ville sige, at de har indspillet en cd), og de efterfølgende har valgt at lægge den ud til fri download (hvilket lyder ret usandsynligt, da en cd indspilning bestemt ikke er gratis), ville de uden tvivl lægge numrene til download fra deres egen hjemmeside.

At påstå andet ville ikke være andet end et tåbeligt forsøg på at bøje nogle eller ganske klare regler...

Jeg er tilbage ved 22 tiden. Er spørgsmålet ikke lukket inden da, vil der ryge en anmeldelse afsted om misbrug af Eksperten.
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
23. februar 2002 - 20:01 #26
anmeldelse for hvad?!?!?!??!
at finde fulde albums er der intet ulovligt i, politimænd
Avatar billede huzzehuzze Nybegynder
23. februar 2002 - 22:04 #27
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 23:46 #28
Det er jo ikke albums... det er bare en samling musik mv. af samme kunstner...

huzzehuzze, er du virkelig så naiv at tro, at det er sådanne ting der spørges efter i dette spørgsmål?

Går en maskeret mand ind i en bank med et haglgevær, skal man vist også være meget naiv for at tro han skal på jagt... selvom det i den yderste teoretiske situation da var muligt...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. februar 2002 - 23:48 #29
da spørgsmålet endnu ikke er lukket, er zae nu anmeldt for misbrug af Eksperten...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2002 - 18:13 #30
brugeren er deaktiveret.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 22:30 #31
Hvem lukker ??