Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 17:47 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Printer 'opløsning'

Hvordan ændre man 'opløsningen' på det der bliver udskrevet?
For når jeg udskriver kommer det på printeren til at ligne at jeg kun køre med 800 x 600 (eller mindre, kan ikke lige bedømme det når det er en udskrift) selv om det er 1024 x 768.

Er det noget der kan ændres? Eller er det bare sådan, at printeren(eller browseren) laver det om til en tekst printeren kan udskrive, lige som et word-dokument?

Information som måske kan bruges:
Browser: IE 6.0
Printer: Okipage 14ex
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 17:56 #1
Mangler opmærksomhed...
Avatar billede flem Nybegynder
22. februar 2002 - 18:05 #2
Nu er det sådan en okipage 14ex KUN kan udskrive i 600 x 1200 DPI
DET har INTET med din skærmopløsning at gøre,
Du kan måske forbedre opløsningen ved at gå ind i printerindstillingen og klikke på opløsning
90 % af de billeder der ligger på nettet er i meget lav opløsning
så kvaliteten bliver ikke bedre en det billedet er optaget/scannet ind i
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 18:07 #3
flem - Det er ikke det jeg mener...

Det er ikke kvalitet, det er tekstens størrelse og sidens bredde jeg tænker på, altså en slags skærmopløsning på printeren.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 19:20 #4
Mangler opmærksomhed... igen
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 19:25 #5
igen...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 20:15 #6
HALLO
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. februar 2002 - 21:50 #7
Ingen kommentare?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
24. februar 2002 - 11:27 #8
Mangler opmærksomhed... igen, igen
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
27. februar 2002 - 20:19 #9
Need some svar...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
27. februar 2002 - 20:32 #10
Need some more svar...
Avatar billede flem Nybegynder
28. februar 2002 - 15:45 #11
Jeg forstår ikke helt hvad du mener ???
skriftens størlse bestemmes af det tekstbehandlingsprogram du bruger
Hvis det er det du mener,
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
28. februar 2002 - 21:10 #12
Okay, jeg prøver at formulere det på en anden måde:
Hvordan finder man ud af og ændre de antal pixels en printer udskriver med? Her menes sider i browseren ikke noget med word eller tekstbehandling.
Avatar billede flem Nybegynder
06. marts 2002 - 10:43 #13
Det kan du ikke, Du kan ikke lave opløsningen på et givent billede større end det i sin tid er taget med,
Men du kan prøve at gemme billeder i forskellige formater somf.eks. jpg,bmp,tif,wmf og så printe ud og se om der er forskel.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. marts 2002 - 14:34 #14
Nå...  Jeg har fundet ud at hvis jeg udskriver noget fra nettet er det kun ca. 640 pixel i bredden. Kan man få printere som kan indstilles til at når der udskrives skal (og kan) være 1024 pixel (i bredden) på en A4-side.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
07. marts 2002 - 19:39 #15
Var?
Avatar billede flem Nybegynder
08. marts 2002 - 21:12 #16
Hej igen JA det er ikke til at finde ud af for almindelige mennesker
DU blander faktisk 3 ting sammen billedopløsning-skærmopløsning og printeropløsning DET er 3 forskellige ting.DU kan IKKE sammenligne
helt ærligt det ville være meget nemmere hvis vi kunne ringe sammen
du kan evt maile dit telefonnummer til mig f.l.h@get2net.dk
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
08. marts 2002 - 21:16 #17
Klippet fra reglerne:
Der må ikke gives point for løsninger som ikke er tilgængelige for alle brugere af Eksperten.

Så nej, prøv at se om du kan forklare mig det, så jeg forstår det.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
15. marts 2002 - 20:48 #18
Er du gået helt død?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
24. marts 2002 - 21:59 #19
Nå lukker.

5 point til dig.