Avatar billede m_tandrup Nybegynder
23. maj 2000 - 18:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Nedlukning af win2000 via telnet?

Hej

Hvordan kan jeg lukke win2000 fra en anden PC, via den indbyggede telnet server?

Hilsen
Mads
Avatar billede bug Nybegynder
23. maj 2000 - 18:49 #1
Telnet til den server du vil lukke og lav en shutdown fra kommandolinien - prøv evt shutdown /? for parametre.

;)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. maj 2000 - 19:16 #2
shutdown komandoen findes ikke i Windows 2000, den er fra Windows NT. Hvis du har adgang til en Windows NT maskine, kan du prøve om du kan få komandoen til at virke på din Windows 2000.

Du behøver dog ikke bruge hukommelse til TelNet serveren. Du kan åbne Computer Management og tilslutte dig den anden computer. Derefter skal du vælge properties for computeren og gå ind i fanebladet advanced. Der skal du vælge Startup and Recovery. Du vil så kunne vælge shutdown, og dermed slukke computeren.
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
23. maj 2000 - 20:02 #3
Og når man så sidder ved sin Linux, win95 eller BeOS klient?

Jeg har ikke adgang til en winNT installation.
Avatar billede cassidy Nybegynder
23. maj 2000 - 20:35 #4
Brug RUNDLL32.EXE

Skriv, i en command prompt:

rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 1

Argumentet "1" kan erstattes af:

0: Log af
1: Luk ned
2: Reboot
4: Force
8: Power off

Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. maj 2000 - 20:43 #5
cassidy>> Det trick virker ikke hos mig.

Ja okay! Så kan du godt få lidt problemer... Da du ikke har Windows NT, må du ud på nettet og finde et program der kan lukke din computer fra komandoprompten.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 17:25 #6
Hva' så? Er her nogle svar du kan bruge til noget? Hvis der er, kunne du jo acceptere, hvis ikke, må du jo afvise...
Avatar billede cassidy Nybegynder
06. juni 2000 - 17:32 #7
Shutdown til NT4 virker fint til Windows 2000.  Jeg var overbevist om mit lille "RunDLL" trick også ville virke (det gør det bl.a. under W98), men nielslbeck har ret, det virker ikke under W2K.

Ikke desto mindre, KAN man lave en RunDLL finte, jeg læste om det i et af de mange W2K beta forummer (fora?) lige op til releasen. Kan dog ikke finde referencen igen :(
Avatar billede lignaus Nybegynder
06. juni 2000 - 17:46 #8
Hvis du sender mig en adresse (e-amil eller ftp-server), kan jeg sende shutdown.exe til dig, som er at program, vist nok fra NT 4.0 resource kit, som kan lukke ned.
Der er nogle forskellige parametro, som fx timeout, og reboot m.m.
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
06. juni 2000 - 18:02 #9
m@ds.person.dk
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 18:13 #10
Kan du ikke også lige sende den til: NielsLBeck@NielsLBeck.com
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 19:11 #11
Takker...
Avatar billede lignaus Nybegynder
06. juni 2000 - 19:13 #12
Og hvad så med at få kastet et par point rundt?!?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 19:15 #13
De kommer nok snart, det er jo ikke alle der bruger alt deres tid ved nettet... (mystiske folk) :-)