Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 00:08 Der er 43 kommentarer

Kan du sælge sand i Sahara?

Kan du sælge sand i Sahara, kan du sikkert også sælge Internetløsninger i år 2002. Er du samtidig ærlig, seriøs og sætter en ære i at sælge uden at tage røven på folk?

Så er du lige den person, jeg søger. Jeg er 28 år og arbejder dels som fastansat webudvikler og dels som freelance webudvikler. Jeg har en del års erfaring indenfor branchen og har haft fingrene dybt nede i mange forskelligartede webløsninger. Lige fra design af logo, brevpapir, visitkort og bannere til programmering af store databasebaserede websites og Content Management Systems.

Jeg har et meget stærkt netværk og kan alene eller i samarbejde med andre løfte de fleste opgaver.

Men ak, jeg afskyr at tale i telefon, jeg evner ikke at være pushy og jeg er ikke specielt serviceorienteret.

Derfor søger jeg en salgskonsulent, der dels…

* kan skaffe opgaver på trods af nedgangstiderne
* kan stå som kontaktled mellem kunden og mig

Er du den rigtige person, der er villig til at arbejde på provisionsbasis, så tøv ikke med at sende en mail vedlagt dit c. v. til mads@nil.dk

Se mit fulde c. v. på: http://www.freelanceweb.dk/search_freelancer_show.php?id=15
Avatar billede sonne Nybegynder
21. februar 2002 - 10:07 #1
er det ikke nemmere at sælge sand i sahara end det er at sælge en  webdesigner der har såden en side http://www.nil.dk ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2002 - 10:11 #2
sonne, synes du selv sådan et indlæg hører hjemme her?

Hvis du vidste bedre, ville du vide at nil2 er blandt de absolut mest kompetente inden for dette område blandt Ekspertens brugere...
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:12 #3
Får du det bedre af at kritisere min side?
Ved du om jeg har en ny på vej?
Er du sælger (think not)?
Skal man kaste med sten når man selv bor sådan her: http://www.akselsonne.com/ ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:15 #4
Helt ærligt....

Nu har jeg siddet som Telemarketings konsulent i snart 4 år. Provisions løn, bruger man ikke mere

Ved at have folk på provision opnår du kun 1 ting, Pistol salg. Og på den måde graver du din egen grav.

Store firmaer som

Transcom denmark
Eurocom
Osv Osv har deres folk ansat på fast løn,

Det vil sige kan du tilbyde 20,000 kr om mdr plus en provision for du nok lidt mere og bedere kvalificerede sælgere

Hårede Ods men sande

MC
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
21. februar 2002 - 10:17 #5
MC > Hvis Nil havde 20.000 kr at afskrive til løn skrev han nok ikke her... :))
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:17 #6
MC >>

Jeg ville meget gerne give dig 20k om måneden hvis jeg havde det. Men jeg er jo ikke Eurocom, jeg er freelancer og søger en freelance-sælger.. jeg har hverken råd eller mulighed for at have folk ansat.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:18 #7
Bare et godt råd, Du smadre kun din egen forretning samt navn ved provision løn.

Tag hellere fat selv.

Udfærdige en Sp ramme
Fyld den ud.
Brug Åbne Sp
Lukkede Sp kan være gode til at afdække behov men Åbne er bedere da du for en Dialog igang med kunden

Du skal ikke sælge dit prdukt, Men gøre Emnet intereseret i at købe

MC

Skriv hvis du vil vide mere

MC
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2002 - 10:18 #8
Det kommer da HELT an på hvordan provisionen er strikket sammen...

Simpel overskudsdeling er jo også provisionsaflønning. Dette er da MEGET brugt i specielt helt små virksomheder...
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:19 #9
MC >> Tak for rådene.. tro mig, jeg har læst masser af salgsteori, men det gør mig ikke bedre når jeg sidder med røret i hånden... man kan sjældent lære noget der er en medfødt evne. Jeg har bare ikke den rette personlighed til at sælge.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:20 #10
Har bare set alt for mange smadre deres ryg på det.

MC

Så skal du få fat i en Førtids pensionist eller andet der må tjene lidt ved siden af, Og som brændene ønsker sig et job.

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:21 #11
Nil2>>>Vil gerne hjælpe dig give dig Fif osv osv

Du kan starte med mig som test emne. Ring mig op og presentere dit produkt for mig, JEg skal med glæde ringe dig op bag efter og evaluere med dig

MC
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:24 #12
mc >> tak for tilbudet. Jeg er sikker på at du mener det godt, men helt seriøst.. jeg har ikke lyst til at sælge og jeg får det aldrig. Jeg får det dårligt hvis jeg skal ringe til kommunen, en håndværker eller lign.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:24 #13
Du skal tænke på at i Telefonen Mangler du 80 % af dig selv

Ved en normal Situration har du Din Stemme, Kropssprog, Altså Visuelt værktøjjer

I telefonen har du 20% det er din stemme samt din stemmeføring, Tal et levende sprog
Match emnet

For du fat i Brian fra læret så tal på hans Nivou "Forkert stavet" og for du fat i Hr hansen Så vær på han nivou

Grin med kunden.

Lad aldrig kunden forstå at du er bedere end ham, eller han er dum, Få ham til at forstå at han kan lettes i sine arbejds opgaver.

Gør ham intereseret

Den føste kontakt er den 80% vigtigste, Der danner emnet sig hurtig et billede af hvem du er

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:26 #14
Så anoncere efter en førtids pensionist eller andet.

Men du for også der efter.

MC

Men skriv hvis du finder gejsten, for når du for succe med at du SELV sælger Dit produkt har du selv bygget det op så bliver det sjovere
Avatar billede sonne Nybegynder
21. februar 2002 - 10:26 #15
undskyld - jeg tænkte bare: dont tell it, show it.

og at jeg ikke skulle vide bedre -
http://www.sonne.subnet.dk/reklamer/banner06.htm
så har jeg haft et fortrinligt samarbejde med nordskov I-lab og kan huske en hjemmeside der siger spar to til mange andre der gør sig i web-design.

ps Hvordan jeg bor, er vel ret irelevant, eller ?

Det var bestemt ikke ment som at kaste med sten - ikke engang noget med at putte sand i maskineriet ;-)
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:31 #16
sonne >>

Ak ak, min gamle hjemmeside siger ikke spar to til ret meget mere, den var et grumt eksempel på en side der ikke overholder standarder og som var et helvede af workarounds for at få den til at virke i diverse browsere.. den var måske flot, men bestemt ikke brugervenlig.

Derfor er jeg i gang med at lave en ny, som selvfølgelig vil være online når der skal sælges. Jeg regnede med at vise en foreløbig version til interesserede sælgere og jeg vedlagde jo også mit c.v. som er fuld af referencer...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:33 #17
Nil2>>>>

Lav en kampagne

MC
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:35 #18
mc >>

kampagner koster $$ ;o)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:36 #19
Ja brug af din blæk patron.
X antal konvolutter
X antal frimærker
Og noget tid i telefon bogen

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:36 #20
Giv mig nogle søge kriterier så laver jeg en liste med potentioelle emner til dig

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:37 #21
Min far har altid sagt til mig

Det koster penge at tjene pange

Det er jo rigtigt nok

MC :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:39 #22
Slå på at der ingen grund er til at betale Dyre konsulent timer når man kan få et produkt hos et lille firma der er bedere.

Konsultn huse har sjælent tid til at supportere efter end arbejde

Små firmaer har

MC
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:40 #23
mc >>

Lad os sige at nogle af emnerne er interesseret alene på baggrund af brevet. Så skal de have én at ringe til. Så er der dem, der først er interesseret efter en opfølgnende telefonsamtale...

Jeg arbejder tæt sammen med en marketingsfadeling og en salgsafdeling til daglig... og jeg ved godt hvordan sådan noget fungerer..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:41 #24
Sorry Prøvede bare at hjælpe

MC
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. februar 2002 - 10:44 #25
nil2>>Som lucifer foreslår - så er en kampagne en ret god idé - det er min erfaring.

Du kunne starte med at sætte dig ind i en branche - fx. automobilforhandlere.
Udtænk et helt koncept/skabelon - hvordan kan du lette folks arbejde, spare dem penge osv osv.

Godt nok skal du bruge 5000+ kr. på udsendelse af kampagnen, samt et par dage senere ringe(!) dem alle op.

Og min egen erfaring fortæller at ca. en ud af 50 siger ja tak i sidste ende.

Men så er det også stadig en god forretning.
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:47 #26
mc og pelkjaer >>

Misforstå mig ikke. Jeg er meget glad for at i prøver at hjælpe. Det var ikke min mening at cutte jer af.

Jeg har erkendt at jeg ikke kan lide og ikke duer til at snakke med emner og kunder... derfor søger jeg én der kan..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:58 #27
Fair nok.

Men du skal lige tænke på en ting, Jeg ved ikke helt hvordan det forholder sig med virkeligheden

Men ved at ansætte en person til det, Skal du pludselig til at opgive Løn til skattevæsnet, tilbage holde ATP ferie penge osv osv, eller s kan du jo få en fagforening sag på halsen

MC
Avatar billede cholm Nybegynder
21. februar 2002 - 11:01 #28
nil2 >>> Lige et lille indspark - Den person du søger skal ikke sælge dine produkter, men skal sælge behovsdækning...

For at kunne afdække kundernes behov på en professionel måde, er du jo nødt til at finde en person som kender dine produkter/løsninger ret indgående for at kunne stille de korrekte behovsafdækkende spørgsmål.

Jeg har selv en del telefonsælgere i røret hver uge, og dem der starter med at præsentere deres produkter uden at have sat sig ind i mine eksakte behov og "min" forretning, får den kolde skulder med det samme...

Personer som mestrer ovenstående behovsafdækning på en måde der skaber troværdighed findes skam, men jeg kan godt være lidt nervøs for at dem der tager et job som dette, vil være kyniske kanonsælgere, der ikke formår at formidle budskabet om, at dit firma er en professionel samarbejdspartner.

Derfor - stil store krav til en evt. sælger, og brug tid på "uddannelse" af sælgeren inden han/hun slippes løs.

Du har sikkert gjort dig lignende tanker selv, men jeg måtte lige nævne det...:-)

/choml
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 11:07 #29
mc >>

Jeg ønsker bestemt ikke at ansætte en person. Jeg ønsker at samarbejde med en person, allerhelst en momsregistreret som blot kan fakturere mig.

cholm >>

Tak for dine input. Jeg synes at jeg prøvede at lægge lidt op til at jeg ikke ville have en pistolsælger..

Måske skal jeg tage det op til overvejelse igen.. men jeg håber nu at den rette person findes derude :o)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:10 #30
En pistol sælger fremkommer meget ofte under provision løn, Da personen ser sit snit til lette penge ved bare at booke og har du en sej pistol sælger køre personen bare en masse af så emnet enten ikke kan nå at sige nej, eller ikke "Tør"
Og så tager du 100 km mod nord til et møde, bare for at få at vide, Nej tak

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:11 #31
Mit scroll well skal snart til 10.000 Km eftersyn af det her scrollen frem og tilbage :-)
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 11:12 #32
mc >> køb en ordentlig mus ;o)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:12 #33
LOL
Avatar billede cholm Nybegynder
21. februar 2002 - 11:14 #34
En løsning kunne også være at benytte et professionelt Call Center. Der findes efterhånden et "par stykker":

http://soeg.jubii.dk/res.asp?loc=dk&soegeord=call+center

/cholm
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:16 #35
CHOLM>>>>>Er du fuldstændig sindsyg :-)
Det koster bare knaster, Startede min kariære hos www.transcom-denmark.dk

Du betaler pr emner samt for oplæring af med arbejdere, for opstart af opgaven, For inplementering af din opgave i systemerne

Og Eurocom er ligeledes

20,000 Kr kommer du snilt af med

MC
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 11:16 #36
cholm >> det har jeg også overvejet, men dem jeg kender til arbejder ikke på provisionsbasis...
Avatar billede cholm Nybegynder
21. februar 2002 - 11:18 #37
OK - Godt ord igen...:-)

/cholm
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 11:20 #38
Den profil jeg egentlig havde forestillet mig var en person, der var ansat som sælger i et firma, men som lavede lidt ved siden af... præcis som mig selv.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:21 #39
Nil2>>> hvordan kan du få det til at hænge sammen

Jeg slipper eks. kl 16:30 fra mit job
Det bliver svært at få fat i nogen derefter.

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:23 #40
Du skal have en person der kan starte fra Kl 08:30 der kan du nå at få fat i beslutningstageren inden han/hun render til møde

MC
Avatar billede nil2 Nybegynder
21. februar 2002 - 11:25 #41
mc >> dér fik du skovlen under mig ;o) jeg arbejder selv om natten og i weekender.. men indrømmet.. det er svært for en sælger...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 11:30 #42
No Hard feeling.
Men jeg kan ikke se hvad problemmet er i at du selv gribber knoglen, du kan jo kun blive bedere til det

MC
Avatar billede reklame Nybegynder
18. april 2002 - 01:30 #43
Hej
èt par måneder senere !!!!!

Har du fundet en løsning ?
Er dit behov stadig aktuelt ?