Avatar billede zenoerd Nybegynder
20. februar 2002 - 23:11 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Forhindre view, source

Hvordan forhindrer jeg at man kan se eller kopiere "min" kode fra min hjemmeside?
Avatar billede Beach Mester
20. februar 2002 - 23:13 #1
Lav det hele i ASP:-)
Avatar billede dmcn Praktikant
20. februar 2002 - 23:14 #2
Det kan du ikke.
Avatar billede fomse Nybegynder
20. februar 2002 - 23:14 #3
Det kan du ikke!! Man kan lave alle mulige iriterende scripts som fjerner højreklik m.m., men den eneste 100% sikre metode til at forhindre andre i at se dine koder er ved ikke at lægge dem på nettet.

Alt hvad browseren ser bliver downloadet på den besøgendes computer, og derved kan koden også altid findes.

Fomse:-)
Avatar billede martin- Nybegynder
20. februar 2002 - 23:14 #4
Det er umuligt. Du kan lave nogle foranstaltninger der gør, at folk kan have svært ved at se din kode. Men dem der ønsker at se din kode, ved som regel godt hvordan man gør - dem der bare vil se dine hjemmeside stjæler du funktionalitet fra.

Når folk besøger din side, gemmes en kopi af den i browserens cache. Herfra er det nemt, at kigge i koden.

Min pointe er, at det ikke er værd at bruge tid på. Jeg ved godt, at jeg ikke eksplicit svarer på dit spørgsmål, men jeg synes du skal overveje det igen, om du vil genere dine brugere.

--
Martin
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
20. februar 2002 - 23:15 #5
eller PHP....
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2002 - 23:15 #6
det kan du ikke rigtig gøre
du kan fjerne det fra højrekliksmenuen det er vist det eneste du kan gøre
så skal du over i ASP
Avatar billede zenoerd Nybegynder
20. februar 2002 - 23:17 #7
OK! Tak alle sammen. Ved ikke lige hvordan jeg skal fordele point.
Avatar billede martin- Nybegynder
20. februar 2002 - 23:18 #8
Lige en kommentar - hvis det er din HTML-kode du ønsker at skjule, så nytter det altså intet at skrive siden i hverken ASP, PHP eller et tredie sprog, der eksekveres på serveren.

--
Martin
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. februar 2002 - 23:27 #9
Hey! ved godt det er lidt sent men hva' f***

Nu ved jeg ikke hvad det er for en kode du vil skjule, men ved mindre det er ASP eller PHP eller andre af den slags, så er det ganske enkelt umuligt...

Hvis det er et JavaScript, så smid det ind i en .js fil, det gør så'n at en nogen hopper fra og tænker at, så meget gider de ikke gøre for at få dit script...

Hvis det bare er HTML så kan du ligeså godt bare lade det være freesource... Hvad du har lavet findes sikkert osse på 20.000 andre hjemmesider rundt omkring i verden...

Der findes stadig nogen få muligheder for at lade dem der gerne vil have din kode, arbejde lidt ekstra... Den første (og ret stilede) metode er en right-click-menu jeg fandt på javascriptsource.com
http://javascript.internet.com/page-details/right-click-menu.html
Meget snedig efter min mening...
http://javascript.internet.com/page-details/no-right-click.html
en mere, og som den osse fortæller dig når du klikker på linket, så er denher heller ikke sikker...

Der er ikke rigtig noget at gøre der kan holde dem 100% væk, men du kan jo bruge en af dem... det skader jo ikke at prøve...

I det tilfælde af at det er billeder vi taler om, så lav et eller andet lille copyright logo, der fortæller dem at billedet kommer fra din hjemmeside og den slags...

Det var alt hvad jeg kunne tilføje til dether spørgsmål håber det kunne bruges...

</FlashMan!>
Avatar billede Beach Mester
20. februar 2002 - 23:32 #10
Forenklet kan man sige at ALT hvad der vises i din browser ikke kan skjules da det jo allerede der er downloadet til brugerens maskine.

//Beach
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. februar 2002 - 23:34 #11
Beach > you got a point there... Så kunne det heller ikke siges meget nemmere...
Avatar billede zenoerd Nybegynder
20. februar 2002 - 23:36 #12
Tak igen! Skal lige kigge på de links..  :)
Avatar billede flash-man Nybegynder
20. februar 2002 - 23:40 #13
Det var så lidt... jeg har selv været der hvor jeg gerne ville skjule min kode men kom frem til at det var ligemeget når det kom til stykket...