Avatar billede mikeddk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Command

Hvilken commando skal jeg skrive for at se hvilke porte jeg har åbnet i min router???

På Forhånd tak
Rasmus
Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. februar 2002 - 20:19 #1
ud i promten og så kør hyper-terminalen
Avatar billede mikeddk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:23 #2
Okay cool, men hvordan gør jeg det, Kan jeg bare ikke skrive noget i telnat og se det der??
Avatar billede mikeddk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:24 #3
telnet
Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. februar 2002 - 20:30 #4
Er det Cisco 677 du kører med fra CC?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. februar 2002 - 20:31 #5
Avatar billede mikeddk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:35 #6
Det er sådan en router jeg, har men i det link du gav mig står der ikke noget om hvordan man kan se hvilke porte som man har åbnet!!
Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. februar 2002 - 20:43 #7
Kommando Beskrivelse
open Brug open værtsnavn portnummer til at oprette en Telnet-forbindelse til en vært.
close Brug kommandoen close til at afbryde en Telnet-forbindelse.
display Brug kommandoen display til at få vist de gældende indstillinger for Telnet-klienten.
Kommandoen display angiver de aktuelle handlingsparametre. Hvis du er i gang med en Telnet-session (forbindelse til en Telnet-server), skal du trykke på CTRL+] for at ændre parametrene. Denne handling lukker Telnet-sessionen (hvis du vil vende tilbage til Telnet-sessionen, skal du trykke på ENTER). Følgende handlingsparametre er tilgængelige:

WILL AUTH (NTLM-godkendelse)
WONT AUTH
WILL TERM TYPE
WONT TERM TYPE
LOCALECHO off
LOCALECHO on

quit Brug kommandoen quit til at afslutte Telnet.
set Brug kommandoen set til at angive terminaltypen for forbindelsen, slå lokalt ekko til, indstille godkendelse til NTLM, angive escape-tegnet og konfigurere logføring.

SET NTLM slår NTLM til.
Når du bruger NTLM-godkendelse, bliver du ikke bedt om at angive et logonnavn og en adgangskode, når du opretter forbindelse fra en fjerncomputer.

SET LOCALECHO slår lokalt ekko til.
SET TERM {ANSI|VT100|VT52|VTNT} indstiller terminaltypen til den ønskede terminaltype.
Brug VT100-terminaltypen, hvis du afvikler normale kommandolinjeprogrammer. Brug VTNT-terminaltypen, hvis du afvikler avancerede kommandolinjeprogrammer, f.eks. edit.

ESCAPE + Tegn angiver den nøglesekvens, der skal bruges til at skifte fra sessions- til kommandotilstand. Hvis du f.eks. vil angive CTRL+P som escape-tegnet, skal du skrive set escape, trykke på CTRL+P og derefter trykke ENTER.
LOGFILE Filnavn angiver den fil, der skal bruges til at logføre Telnet-aktivitet. Logfilen skal findes på den lokale computer.
Logføring startes automatisk, når du angiver denne indstilling.

LOGGING slår logføring til.
Hvis der ikke er angivet en logfil, vises en fejlmeddelelse.

unset Brug unset til at slå lokalt ekko fra eller indstille godkendelse til logon/adgangskodeprompt.

UNSET NLM slår NLM fra.
UNSET LOCALECHO slår lokalt ekko fra.

status Brug kommandoen status til at fastlægge, om der er oprettet forbindelse til Telnet-klienten.
CTRL+] Tryk på CTRL+] for at skifte til Telnet-kommandoprompten fra en oprettet session.
enter Brug kommandoen enter fra kommandoprompten for at komme til den oprettede session (hvis den findes).
?/help Udskriver oplysninger i Hjælp.
Avatar billede mikeddk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:47 #8
cool 1000tak :)