Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 09:47 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Køreprøve og sne

Jeg skal til køreprøve om en time, men lige nu ligner det mest af alt sirius ekspeditionen udenfor... Hvor meget sne skal der til før de aflyser køreprøven?

Har nogen nogle erfaringer?
Avatar billede gorke Nybegynder
19. februar 2002 - 09:49 #1
Hmmmm.... Tror bare du skal køre MEGET forsigtigt, men så skal det nok også gå... HEHE.... Morer mig lige lidt på din bekostning... Tror desværre ikke der er nok sne til, at de aflyser en køreprøve!!!... Sorry!!!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
19. februar 2002 - 09:50 #2
Der skal faktisk meget til - men jeg tror nu det er en fordel for dig hvis der er meget sne, idet trafikken går meget langsommere, og vurderingen vil være basseret på kørselsforholdene (du skal jo kunne køre i sne)..Held og lykke
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 09:52 #3
Jeg glæder mig over at der er sne fordi jeg forventer at det vil gøre prøven meget lettere (hasitghed, skæørpet opmærksomhed osv), men jeg ville blive meget ked af det hvis de var nød til at aflyse. Jeg vil gerne have det kort og jeg vil gerne op - I DAG!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 09:53 #4
skærpet med 'Ø' - Han kan også stave... :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 09:55 #5
Pøj Pøj...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 09:56 #6
der ligger da ikke noget sne udenfor??? hvor bor du henne?
jeg bor i odense..
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 09:59 #7
Jeg sidder i horsens og det ligner noget som bliver "far til fire i sneen"

Politiet har lige ringet og de har indstillet køreprøverne frem til middag...

Det fanmig noget skod!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 10:02 #8
fuck, hvor må det være irriterende!!
men husk på hvad john siger; bare vær forsigtig, og vis du har styr på det! så består du!
Held og lykke!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 10:02 #9
Det kommer vist an på hvor man bor.

Jeg er netop hjemvendt efter ikke gennemført forsøg på at komme på arbejde. jeg bor på Djursland, og arbejder i Århus. Efter 2 timer var jeg ikke kommet halvvejs. Omkring Rønde ligger der ca. 20 cm. sne og under det ligger der ren is. Lastbiler sidder fast overalt hvor der er bakker. Politiet fraråder al unødvendig udkørsel.

Jeg tror ikke der foregår køreprøver i dette område i hvert fald :)

NanoQ
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 10:02 #10
i odense er der INTET sne!!! hmmm- mystisk!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 10:04 #11
Der falder faktisk meget her... Jeg er godt nok sur over at det ikke kunne have ventet bare et par timer...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 10:05 #12
Århus? Det er faktisk ikke så langt nord fra her... Det er da meget at det er så slemt... :-(

Jeg får nok ikke kørekort i dag :-(
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 10:05 #13
Heller intet i Albertslund. Kun meget regn

Ooooooooooooog vi sejlede op af åen, Hov der svømmede en Ørede forbi mit vindue

MC
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 10:05 #14
wait a second - nu begynder det sgu at styrte ned!!!! så det slår sikkert over i sne inden længe!! damn :0)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 10:06 #15
Jeg sidder midt i Århus, og har stået i 50 minutter og ventet på 2 forskellige busser, der ikke kom.
Der ligger ca 20 cm efterhånden - og det er DEJLIGT :)))

nanoq: havde du ikke mistet dit brugernavn?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 10:08 #16
Jeg har boet i Albertslund! - Ved siden af Vridsløselille Statsfængsel - der hvor Egon kommer ud...

Metal_hansen - Det er da godt at i også får noget. Så er det sikkert på vej østpå... :-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 10:08 #17
Neeeeeeeeeeeeeeeeej behold jeres lede sne. Varmen virker ikke helt optimalt i min Diesel Bil

*ryste ryste*

MC
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. februar 2002 - 10:09 #18
HeHe - du har da en bil... Jeg har ikke engang kørekort...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 10:09 #19
goddess, tjoooh... http://www.eksperten.dk/spm/173317 :)

De har flere gange nævnt i trafikradio at en masse buslinier i hele østjylland er aflyst :)

Jeg er nu lidt træt af det... har voldsomt travlt på jobbet for tiden, så jeg får dobbelt så travlt i morgen :/

Men til gengæld er det skønt at bo på et nedlagt landbrug langt ude i skoven... det ser jo ret pænt ud lige nu :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 10:11 #20
Ok. Morten hansen Sorry lidt forkert forum i know men det for du

MC
Avatar billede backside Nybegynder
19. februar 2002 - 10:12 #21
Held og lykke med prøven.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 10:13 #22
nanoq: godt så :) Men det er da rart at kunne genkende dig igen.
Hvor bor du på Djursland? (jeg kommer selv derfra)

Djursland er og bliver det bedste sted, man kan befinde sig, når vejret er som det her - noget mere julet og romantisk kan man ikke forestille sig :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 10:16 #23
goddess, mellem Rønde og Thorsager :)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 10:17 #24
nanoq: Jamen halløj, jeg har boet begge steder :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 10:20 #25
hehe.. okies... jeg bor ude ved Ellev Enge... langt ud af grusvejen fra Ellevvej eller Nørre Herredsvej, hvis man kommer fra Rønde :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. februar 2002 - 10:23 #26
hvis I bruger det her: http://www.kortal.dk/start.asp så får man virkelig en fornemmelse for afstandene (eller mangel på samme ;) i DK! Det er for fedt lavet!
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 10:27 #27
Ej, hvor sjovt :)
I Thorsager boede jeg bag Gadekæret, og i Rønde boede jeg oven på "Den Gyldne" Kylling".
"It's a small world"
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
19. februar 2002 - 12:44 #28
Her i Aalborg er det dejligt vejr- det blæser lidt men det har været skyfrit hele formiddagen - så her er solskin!*G*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 12:47 #29
Nu er her også klar solskin på Djursland :)

Hørte lige at vejrudsigten lover meget mere sne fra i nat - så det ser ud til endnu en hjemmedag i morgen :(
Avatar billede backside Nybegynder
19. februar 2002 - 13:30 #30
Så mangler vi bare at høre hvordan det gik med prøven.  ;)
hehe, burde ikke være et problem med sne, tværtimod.
Folk kører mere stille i snevejr, det letter køreprøven en del.
Jeg var til køreprøve i 20cm. sne da jeg tog stort kort. hehe
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. februar 2002 - 14:09 #31
http://vejret.tv2.dk/index.php?pg=snedybde&forsidespot

På Bornholm regnede det hele formiddagen, smeede det øjeblik, men ikke noget der ligger.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
20. februar 2002 - 19:58 #32
nåååårrrrrh hvordan gik det så ??
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
06. marts 2002 - 22:10 #33
Jeg var utroligt heldig og kom op den selvsamme tirsdag. politiet havde aflyst alle køreprøver frem til kl. 1 så jeg kunne slet ikke have været oppe den dag. jeg fik dog overtalt min kørelærer til at gennemføre den lektion vi havde planlagt på trods af glat føre. Bedst mens vi lår der og lavede rundkørsler og venstresving tøede alt sneen på en halv time og fordi min kørelærer kender den sagkyndige uden for arbejde overtalte han ham til at tage mig op til prøve selvom alt officielt var lukket af politiet. Jeg bestod uden anmærkninger... :-)

Nu har jeg ogå fået bil så nu sidder jeg i varmen mens alle de andre kulier strider sig gennem blæsten op på skolen! :-)
Avatar billede hells_bells Nybegynder
07. marts 2002 - 08:09 #34
Hæ hæ tilykke mæ ded.. :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 10:47 #35
Tillykke tillykke herfra også :))