Avatar billede vicesux Nybegynder
18. februar 2002 - 17:41 Der er 15 kommentarer

Ny computer!

Hejsa..
Jeg skal have købt mig en ny computer, men jeg vil gerne have en bygget op da jeg har den del af delene selv!
Jeg har selv : Harddisk, SDram, cdromdrev, diskette, brænder, Grafikkort!
Så efter hvad jeg har regnet ud skal jeg have mig et bundkort, cpu, lydkort, og kabinet!

Men.. hvad skal jeg købe ?
Jeg vil ikke bruge en ½ million på det.. Men vil gerne have et godt bundkort og en god cpu. Og kabinettet må gerne være pænt og se på. Derudover skal der kunne sættes ddr ram i i bundkortet hvis jeg har lyst til at skifte til dem senere!

Derudover skal bundkortet have de der PCI kort ting.. Men der skal også kunne sættes mit riva tnt 2 i.. Det er ikke til pci nemlig.. Kan ikke huske hvad det hedder.

Og derudover skal cpu og bundkort jo være noget som kan arbejde sammen.

Glæder til at se hvad i kender*G*

Gerne links osv
Avatar billede djeclemen Nybegynder
18. februar 2002 - 17:43 #1
hvis du skal have noget ud af en ordenlig XP processor så skal du have fat i nye ram nemlig DDR-ram¨

er dit grafikkort AGP???
Avatar billede vicesux Nybegynder
18. februar 2002 - 17:49 #2
Ja grafik kortet er agp

Jeg skal også have ddr ram.. Men ikke lige nu.. Det må vente lidt... derfor skal der både kunne komme ddr og sd ram i
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
18. februar 2002 - 17:51 #3
Drop det med at sige at du vil have bundkort med både pladser til DDR og SDRam. Enten skal du smide dine gamle SDRam ud og købe nyt bundkort, ny processer og nye DDR-ram eller også skal du købe forældede udgaver af disse tre ting. Det nytter ikke noget at blande nyt med gammelt. Du vil ikke kunne udnytte dit system ordentligt på denne måde og det er jo penge ud af vinduet. Desuden er der sandsynligvis opfundet en ny type ram indenfor nogle få måneder der er endnu hurtigere end DDR ram, så du kan heller ikke sige det med at du vil skifte til DDR ram senere.. så vil de måske være udgåede ligesomm EDO ram i dag :))
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
18. februar 2002 - 17:52 #4
Vælg et Aopen Kabinet Midi eller Maxi Tower
ASUS Bundkort kan fåes både til DDR og SD Ram
Pentium 4 Processor kører godt til ASUS
Soundblaster 5.1 Platinium (kører selv med et sådant)
Ellers gå på www.edbpriser.Dk/
her har du mulighed for at få billigste priser
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
18. februar 2002 - 17:52 #5
Hvor mange penge vil du bruge på det ??
Avatar billede vicesux Nybegynder
18. februar 2002 - 17:58 #6
Jeg havde tænkt på en 3000 - 4000

Er det helt hen i vejret og umuligt at få noget godt for?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
18. februar 2002 - 18:32 #7
nope, men tror du godt du kan finde ud af at samle den selv.... jeg mener bare.. hvis du vil have os herinde til at bestemme for dig hvad den skal indeholde lyder det ik som om du er den vilde elektriker.....
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. februar 2002 - 18:45 #8
Jeg vil anbefale , på grund af ny generation af chipsæt , ram , ide standard osv. , at opgradere fuldstændigt til en P4 Northwood med Rambus ram og senere en ide 133 harddisk.
Du kan få en del kr. for dit gamle hardware på www.qxl.dk eller www.dba.dk men du slipper nok ikke for at punge 4000-6000 kr. ud til nyt hardware dvs. bundkort , cpu , rambus ram , og kabinet. Brug din/e harddisk/e og grafikkort fra den gamle comp. og køb et bundkort med ide 133 og on-board lyd som kan opgraderes senere til et "ægte" lydkort.
Avatar billede intel4004 Novice
18. februar 2002 - 18:55 #9
Pas nu på...dit gamle TNT2 kort vil fungere som en træls flaskehals i en hurtig computer. Jeg siger ikke at du skal købe et Geforce9000 til 5 milliarder, men måske ville et Geforce2 gøre underværker...
Grunden til at jeg nævner dette er at jeg faktisk selv sidder med et TNT2, og er virkelig ked af det. Jeg er sikker på at det hele vil køre meget bedre, fik et jeg fat i et nyere grafikkort...

INTEL4004
Avatar billede intel4004 Novice
18. februar 2002 - 19:36 #10
Indkøb hos www.shg.dk:

Bundkort: Abit KR7A, SocketA, Via KT266A, >2000 Mhz, DDR, ATA100. 1430,-
CPU: Athlon Palomino XP 1500+ 1.33Ghz. 1240,-
RAM: APACER, 256 MB PC-266 DDR2100 - 10 års garanti. 860,-
Lydkort: Terratec 512i Digital, retail. 400,-
Kabinet: Aopen Miditower, HQ48 Pro-P4A, blå /300W P4 Power Supply. 685,-
Grafikkort: Asus V7100 Geforce2 MX-400 Pro 32 MB SDRAM, AGPX4, PURE, retail. 700,-

Ialt ca. 5300kr...

Og så en PROF! CPU køler hos studiedata.dk:

Køleprofil: Alpha PAL 8045T, køleprofil til Sokkel A. 430,-
Blæser: 80mm blæser, High Output, Papst 8412N/2GM,26dB. 140,-
Kølepasta: Arctic Alumina Premium Thermal Compound. 50,-

IALT: Ca. 6000 kr (plus porto)!!

Køleren er for entusiaster som er vant til at samle computer, og som
vil have det bedste. Jeg kan ikke lide at anbefale andre end denne desværre... Den består først at en køleprofil og derefter en 80mm blæser
som skal monteres ovenpå igen. Denne køler skal monteres i de 4 huller
rundt omkring cpu-soklen... Få en til at hjælpe dig hvis du ikke er
helt inde i computer hardware.

Det er da egentlig ikke så dyrt igen...!

INTEL4004
Avatar billede megabad Nybegynder
18. februar 2002 - 20:24 #11
Avatar billede intel4004 Novice
17. marts 2002 - 19:18 #12
>> vicesux
Lukker du??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
06. juli 2002 - 21:58 #13
Lukketid?
Avatar billede intel4004 Novice
06. juli 2002 - 22:49 #14
Dette er altså et af disse spørgsmål som potentielt aldrig vil blive lukket da brugeren vicesux ikke længere aktiv...

Sikke noget.

Intel4004
Avatar billede megabad Nybegynder
27. juli 2002 - 01:36 #15
Lukker du?
<*\\\\\><