Avatar billede nirvana Nybegynder
21. maj 2000 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dat

hvordan åbnes en dat fil???
jeg har prøvet i notepad men uden held.

HJÆl:-O
Avatar billede cvsac Nybegynder
21. maj 2000 - 13:15 #1
en dat fil er jo en data fil ... som du normalt ikke kan se hvad indeholder (udover en masse tegn)

sååå du skal finde det program der har lavet filen og åbne den i programmet ..
Avatar billede nirvana Nybegynder
21. maj 2000 - 13:29 #2
jeg ved at der skal være en maees tekst i den så hvis det kan hjælpe så...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. maj 2000 - 13:43 #3
Hvilken .dat fil er det du vil se indholdet af ??
Hvis du tænker på user.dat osv. i windoze, kan du stort set lige så godt give op, det skal ses gennem control panel applications eller regedit!
Avatar billede nirvana Nybegynder
21. maj 2000 - 18:46 #4
Det er en fil som indeholde nogle vedtækter som skal printes ud.
Avatar billede jalle Nybegynder
21. maj 2000 - 21:03 #5
Prøv at omdøbe efternavnet til txt eller doc.
Avatar billede gnarf Nybegynder
22. maj 2000 - 09:46 #6
Notepad kan jo ikke klare ret store filer, så prøv med wordpad i stedet for, den kan klare ret store filer. Ellers prøv med quick view /hurtig visning hvis du har det installeret. Det er ret godt til at detektere fil formater, og du burde derfor i toppen af filen kunne genkende hvad for et program der har lavet den.
Avatar billede privaten Nybegynder
22. maj 2000 - 09:46 #7

Download ULTRAEDIT det er en lille editor der kan det der!!

www.ultraedit.com
Avatar billede coolidk Nybegynder
22. maj 2000 - 21:15 #8
En DAT fil kan være ALT muligt manner... ALT muligt :)

-dEnnis
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 00:43 #9
Der findes en program på Komputers for Alles Cd i værkstedet, som kan klare dette job!
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 12:31 #10
se lige at få afsluttet dette spørgsmål ved at acceptere et af svarene ..