Avatar billede gorlist Nybegynder
16. februar 2002 - 23:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 2000 Enterprise Edition

Kan enterprise edition ikke køre på Win XP? Hvad skal jeg bruge for at køre MS SQL 2000 Enterprise Edition?
Avatar billede hvhome Nybegynder
16. februar 2002 - 23:50 #1
Hvorfor ikke bruge MySQL
den styrer da helt godt ik?

Med de venligste hilsner
HVHOME
Avatar billede gorlist Nybegynder
17. februar 2002 - 00:00 #2
Tja, men jeg er forholdsvis grøn på SQL server området og fik at vide at MS SQL server 2000 har en masse gode hjælpefunktioner til 'sådan nogle som mig'. :)
Avatar billede hvhome Nybegynder
17. februar 2002 - 00:21 #3
Johhh da er da no rigtigt (aber doch)
der er da også lidt her

http://www.mysql.com/documentation/index.html

HVHOME
Avatar billede a1a1 Novice
17. februar 2002 - 03:48 #4
msSQL er 1000.0000.0000.000 og lidt mere gange bedre end mySQL.....

men mySQL ER gratis...

msSQL enterprise edition er vist dyr...
Avatar billede tmceu Praktikant
17. februar 2002 - 12:40 #5
Du kan se system requirements her: http://www.microsoft.com/sql/evaluation/sysreqs/2000/default.asp

Forskellen mellem Standard og Enterprise Edition er primært Cluster og SAN support samt flere OLAP muligheder og øget performance i Enterprise Edition.

Det lyder helt ærligt ikke som om du har tænkt dig at anvende SQL Server på lovlig vis. Det er de færreste mennesker der KØBER Enterprise Edition uden at vide hvad den kan/skal bruges til!

Afhængig af licensform, koster Standard Edition fra ca. 6.000.- + moms, Enterprise Edition starter ved 150.000.- + moms.
Avatar billede gorlist Nybegynder
17. februar 2002 - 19:11 #6
Takker! Licens fra arbejdspladsen.
Avatar billede tmceu Praktikant
17. februar 2002 - 19:15 #7
Det var så lidt :-)

Du skal være opmærksom på, at du ikke har ret til at anvende den hjemme, blot fordi din arbejdsplads har en licens. Hvis du skal bruge den til udvikling, vil jeg i stedet anbefale dig at anskaffe developer edition, som kan det samme. Jeg kan ikke lige huske prisen, men du kan eks. også få en licens via et MSDN abonnement.