Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 12:34 Der er 13 kommentarer

3D Studio Max

Nu har jeg lige set hvad 3D Studio Max koster, de laver virkelig meget reklame for det, må man sige, men hvad i helvede får dem til at tage 30.000 kr. for det program?

HALLO! Det er et jo bare et Windows-program.

Er der nogen der har nogle forslag til, hvordan private kan få fat i 3D Studio Max?
Jeg har set en masse billeder, lavet i 3D Studio Max, og det er alle private der har lavet dem, men hvordan har de fået fat i det program? Ingen mennesker har da råd til at give 30.000 kr. for et program!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2002 - 12:37 #1
De har sikkert downloadet det som en ulovlig version et sted på nettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2002 - 12:38 #2
Jeps! og så er det nemt at finde...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 12:39 #3
John stigers > Nemt at finde??????????
HVOR KAN MAN DOWNLOADE DET????
Avatar billede slinky Nybegynder
16. februar 2002 - 12:44 #4
det må man jo ikke sige på eksperten...

har du aldrig hørt og diverse peer2peer programmer???
Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 12:47 #5
John stigers > Du må ikke sige det på Eksperten.dk
Men du kan få min email-adresse:
geek1011@mailbox.as
Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 12:50 #6
Hvis jeg nu bruger Kazaa, og jeg downloader, og jeg derefter kommer til at slukke min computer, skal man så starte forfra?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2002 - 12:52 #7
Nej, den kan automatisk fortsætte med at hente derfra hvor du kom til.
Avatar billede isbamse Nybegynder
16. februar 2002 - 12:56 #8
3D Studio Max er ikke et stykke legetøj beregnet på private brugere. Det er et professionet 3D modelling værktøj, der reelt set kun er meget få der har brug for. Da man ikke kan påregne der bliver solgt så mange eksemplarer af dette, må man tage en meget høj pris for at få dækket udviklingsomkostningerne. Udbud og efterspørgsel.

Der er intet urealistisk i prissætningen. Det samme gælder jo for de fleste kraftige værktøjer som feks. AutoCad osv.

Det skal dog siges, at private kan købe en 3D studio Max Student version, der kun koster 2072,- (http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=263)

Husk lige at udveksling af piratsoftware via eksperten ikke vil blive accepteret. Også selv om det kun er en opfordring til kommunikation via mail. Eksperten må ikke være katalysatoren for udveksling af ulovligt materiale.

/NanoQ
Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 13:08 #9
Jammen jeg er da sikker på, at hvis de nedsætter prisen på 3ds til 800 kr.
så vil alle i hele danmark, der har PC, købe 3d studio max.
Avatar billede isbamse Nybegynder
16. februar 2002 - 13:14 #10
Det er slet ikke sikkert de er interesserede i at programmet bliver allemandseje. Husk at der med til et så omfattende produkt følger en masse support mv.

Desuden er 2072,- da ikke dyrt, for så kraftfuldt et stykke software.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2002 - 13:16 #11
jeg ved da godt at jeg ikke må sige det på eksperten.dk :)
Avatar billede geek1011 Nybegynder
16. februar 2002 - 13:22 #12
Isbamse > Jammen hvad nu, hvis de droppede det med Support?
Ligesom Borland's Delphi.
Brugerne behøver da heller ikke support på Delphi, direkte fra Borland. Til det, findes der forums, som Eksperten.dk
Avatar billede isbamse Nybegynder
16. februar 2002 - 15:22 #13
Der er mange forskellige markedføringsstrategier. Jeg er ikke i tvivl om, at de ikke bare har prissat deres produkter for sjov. Du kan være helt sikker på, at det er nøje gennemtænkt.

Og igen... 2072,- er da ikke mere end en office pakke...

Desuden findes der jo alternativer, hvis ikke man vil punge ud hvad det koster. Man får jo heller ikke en Mercedes, hvis kun man vil betale for en Hyundai.