Avatar billede lejrklokke Nybegynder
15. februar 2002 - 19:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rullelister i Frontpage 2000/2002

Jeg vil gerne oprette en rulleliste, der indeholder nogle personnavne. Denne rulleliste skal, når man klikker på et af personnavnene, aktivere en underside indeholdene data med netop den person, som man har klikket på. Jeg kan godt finde ud af at oprette selve rullelisten,- men hvordan tildeler man hvert enkelt navn på rullelisten en linkhenvisning til andre sider med respektive personers data (altså inden for samme websted) ??????
Avatar billede francke Nybegynder
15. februar 2002 - 23:09 #1
Du kan jo prøve at markere navnet, h-klik på det og og klik på hyperlink!
Avatar billede dejligbjerg Nybegynder
16. februar 2002 - 09:11 #2
Du kan også bruge dette script.

<form>
<select name=menu onChange="top.framenavn.location.href = this.options[this.selectedIndex].value">
  <option value=/>Starttekst
  <option value=side1.htm>Side 1
  <option value=side1.htm>Side 2
  <option value=side1.htm>Side 3
</select>
</form>
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
16. februar 2002 - 13:14 #3
Det kan ikke lade sig gøre.
I egenskaber for rulleliste kan man ikke h-klikke på navnet.
Man kan dobbeltklikke på navnet og vælge en værdi til navnet.
Men hvordan man aktiverer en underside via et klik på navnet ved jeg
desværre stadig ikke.

Med venlig hilsen

Lejrklokke
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
16. februar 2002 - 13:17 #4
Men hvordan aktiverer jeg dette script så det passer til min webside ???
Hvilke navne/værdier skal byttes ud,- så jeg kan bruge det ???

Medvelig hilsen

Lejrklokke.
Avatar billede francke Nybegynder
16. februar 2002 - 17:56 #5
Du "kører" musen hen over navnet med venstre tast nede så navnet blive markeret! Så H-klikker du på markeringen og vælger hyperlink for neden!!
Det har ikke noget med egenskaber at gøre!
Avatar billede dejligbjerg Nybegynder
16. februar 2002 - 21:51 #6
Vil du bruge scriptet, skal du skifte "framenavn" med navnet på din frameside.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
17. februar 2002 - 18:09 #7
Det vil jeg prøve. Tak for det!
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
17. februar 2002 - 18:23 #8
Hej Francke !

Jeg ved godt hvordan man markerer noget og hvordan man højre-klikker.
Hvis markerer selve rullelisten og h-klikker så kan jeg godt vælge "hyperlink",- men meningen er jo, at de forskellige navne i rullelisten skal aktivere hver deres underside,- og man kan ikke markere et enkelt navn i rullelisten og herefter h-klikke. Hvis man skal "arbejde" med de forskellige valgmuligheder i rullelisten (altså personnavnene i dette tilfælde) er man nødt til at gå ind i "egenskaber for rulleliste" og her operere med de forskellige valgmuligheder. Og herinde kan du ikke h-klikke på de muligheder som man har tilføjet som valg muligheder i rullelisten. Imidlertid kan man dobbeltklikke på et navn og her vælge en "værdi" som skal tilhøre navnet. Men hvordan man ved at klikke på et enkelt navn i rullelisten aktiverer en underside er stadig en gåde.