Avatar billede skuumm Nybegynder
19. maj 2000 - 18:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

win2000pro + IIS

når jeg starter IIS-servicen op kommer der en
"endpoint can't be created"

win2000 = engelsk udgave
IIS = den som ligger på CD'en

nogen løsningsforslag??

jeg har prøvet at ominstallere IIS :(
Avatar billede steffen Nybegynder
20. maj 2000 - 09:41 #1
Geninstallér Windows 2000. Problemet ligger i en af DLL'erne - men hvilken er det jo ikke lige til at sige :-(
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
20. maj 2000 - 13:40 #2
steffen>> Er det noget du ved noget om? Jeg synes altid du kommer med det svar. Lige meget hvad det er for problemer folk har, så skal de geninstallere Windows 2000. Det er jo ikke ligefrem den bedste hjælp at få! Det kan godt være, at det tit er den letteste måde at løse problemet af, men man bliver altså ikke særlig klog af altid at springe over hvor gærdet er lavest!
Avatar billede steffen Nybegynder
21. maj 2000 - 16:54 #3
Men dog er det tit den hurtigste ..

Jeg kender ikke træet af DLL'er som IIS i w2k bruger - ej heller har jeg oplevet fejlen, men kører IIS selv som du nævner det ovenfor uden problemer.

Dit problem er opstået efter du fx har installeret word .. office .. icq .. en anden stor pakke eller en internetpakke der ubehøvlet har overskrevet en windows2000.dll med dens egen. Men at back-tracke det ... nårh ja, jeg synes egentligt ikke jeg ville vælge det som nr. 1 prioritet for min tid.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. maj 2000 - 17:08 #4
Jeg ved sørme ikke hvad du skal gøre, men Microsoft har "forklaret" fejlen her:

http://windows.microsoft.com/windows2000/en/messages/5757.htm

Som du kan se, er der ikke det helt store du kan gøre for at løse problemet. Hvis du ikke har noget vigtigt på din harddisk, kan du gøre som steffen foreslår, geninstallere W2k. Hvis du har noget spændende på din harddisk, er det nok lettere at installere en anden WWW server end IIS, for eksempel Apache.
Avatar billede cassidy Nybegynder
23. maj 2000 - 20:13 #5
Nu kan kun de allerfærreste system DLL'er i W2K overskrives varigt, W2K vil selv forsøge at genoprette disse.

skuuumm: Kan du ikke lige poste den fulde fejlmeddelelse, samt fortælle om du kører W2K Pro, Server eller Adv. Server - samt om du kører andre TCP/IP services som fx DNS server eller lign?
Avatar billede cassidy Nybegynder
24. maj 2000 - 01:03 #6
En anden mulighed kunne være, at de brugere der HENTER fra dig kunne prøve følgende switch i "Advanced Settings" til Internet Explorer:

"Use passive FTP for compatibility with some firewalls and DSL modems"
Avatar billede nilleman Nybegynder
28. maj 2000 - 20:52 #7
cassidy, næppe når det er på computeren med ISS at fejlen opstår....
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 17:25 #8
Hva' så? Er her nogle svar du kan bruge til noget? Hvis der er, kunne du jo acceptere, hvis ikke, må du jo afvise...
Avatar billede skuumm Nybegynder
13. september 2000 - 17:30 #9
Lukket!