Avatar billede umatthiesen Nybegynder
15. februar 2002 - 16:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lovligt

> Hej
>
> Jeg er en gammel gut på 67 år.
>
> Jeg er lige kommet ind i et ny startet projekt, som ser ud til at kunne give en god forrentning.
> Hele projektet skal køre over internettet, så det eneste det kræver er at du har en hjemme
> computer. Du bestemmer selv hvornår og hvor meget du vil arbejde.
>
> Er du interesseret i at være med inde det bliver forsent. Så send mig en blank e-mail med
> emnet "Tjen stort". Så sender vi dig yderligere materialle ang. projektet.
>
> Mvh.
>
> Donald
> dmesbjerg@ofir.dk
>

Mit spørgsmål er:
Er en sådan mail lovlig når jeg IKKE givet afsenderen min mail, og givet ham lov til at bruge dem.
Avatar billede danic Nybegynder
15. februar 2002 - 16:38 #1
Man kan sende mail til dem man vil, så giv ikke din email adresse ud til nogle du ikke kender. Lav evt. en ekstra email adresse, til affald.
Avatar billede isbamse Nybegynder
15. februar 2002 - 16:38 #2
nix... det er spam..
Avatar billede isbamse Nybegynder
15. februar 2002 - 16:39 #3
Man må ikke sende uopfordrede reklamemails i erhvervsmæssigt øjemed... og det er dette, vil jeg sige...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. februar 2002 - 16:40 #4
Umiddelbart er det mit indtryk, at det ikke er lovligt i og med at du ikke selv har bedt om tilbudet. Men jeg vil foreslå dig at oprette spørgsmålet på www.startguiden.dk, der er der den juridiske kompetence, der nok kan svare mere konkret på spørgsmålet.
Avatar billede umatthiesen Nybegynder
15. februar 2002 - 16:43 #5
det er bare sådan noget der kan gøre mig sur. smart han bruger en ofir mail så man ikke kan få hans rigtige navn/adr. ved evt sagsanlæg
Avatar billede foodear Praktikant
15. februar 2002 - 16:47 #6
Tony>  www.startguiden.dk det kan man da kalde en komma fejl! hehe
Avatar billede pib Nybegynder
15. februar 2002 - 16:48 #7
Jeg har også fået 2 af med præcis samme indhold, de kommer nu fra en hotmail (dmesbjerg@hotmail.com), men IP'en er 80.196.34.46
Avatar billede umatthiesen Nybegynder
15. februar 2002 - 16:53 #8
har du en idé om hvorfra han har fået vores adr.
ofir adr. er ikke rigtig jeg får mail tilbage igen
han glemte måske det var en hotmail adr han havde
Avatar billede pib Nybegynder
15. februar 2002 - 16:55 #9
hotmail adressen er heller ikke rigtig :)
Jeg aner ikke hvor han har min fra... Men i starten af min står der også noget på engelsk:
I am an old Fellow at 67 years.
Hej!
Hej

også kommer det du skriver...
Avatar billede umatthiesen Nybegynder
15. februar 2002 - 16:57 #10
lidt underligt måske er begge adr. blevet lukket pga
han har sendt FOR mange emails
bare en tanke
Avatar billede pib Nybegynder
15. februar 2002 - 16:57 #11
tror bare det er ganske almindelig spam
Avatar billede umatthiesen Nybegynder
15. februar 2002 - 17:03 #12
og jeg tror det er ulovligt
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. februar 2002 - 21:03 #13
Jeg fik lige den samme...

Min kom fra 80.196.34.108

Begge ip'er  tilhører Tele DK Kabel TV NET, og Abuse addressen er hos Csirt... Det plejer at hjælpe...

Jeg er MEGET interesseret i at Hjælpe Donald af med sit TeleDK Kabel Internet abb...

Hvis andre har fået samme mail, så klag pr email vedhæftet emailen fra "donald"(i Outlook Express, Meddelelse=>Videresend som vedhæftet fil) til.

csirt@csirt.dk

Lad os få ham til at tænke sig om!

MVH