Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 20:53 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

.mpp på min DVD?

Jeg har nogle .mpg filer som jeg synes ville være fedt hvis jeg kunne se på min DVD afspiller! Men hvordan gør jeg det?? Hvordan og til hvad brænder jeg dem over på en cd, som kan afspilles i min DVD????
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 20:55 #1
overskriften skulle være: mpg på min DVD!
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 20:59 #2
Du skal brænde det som en vcd : )
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:01 #3
Du skal lave en vcd =video cd,har du f.eks. brænderprogrammet, Nero så finder du bare det ikon der står "vcd" og så klare Nero resten-og bagefter smider du dem i din DVDafspiller,hvis den da nu understøtter Vcd
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:02 #4
Jeg bruger Nero, og der skal jeg bare vælge "Video-CD", og så lægge mpg filerne over på??
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:03 #5
min DVD understøtter vcd!
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:04 #6
Husk at se om filerne har det format de skal ha' (bitrate, opløsning osv.)
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:05 #7
jep..smid dine mpg filer ind.
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:06 #8
Men der kan altså være så mange film der er plads til.. Ehh.. Det jeg mener er, om de bliver "lavet om" til et format der fylder mere!!
???
Det drejer sig om nogle musik-videoer, så der er jo ik så meget at gøre mht. bitrate, opløsning mm. for de er jo som de er, og det kan jeg jo ikke lige lave om på!
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:08 #9
du kan godt lave om på det med det er program
http://www.tmpgenc.com/
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:08 #10
For at skulle lave en Video Cd skal de være i Mpeg format,så det nok ikke så meget mere de kommer til at fylde-(Du kan jo sætte den til at lave en test først)
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:08 #11
det er perfekt til at lave vcd-mpeg filer : )
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:10 #12
jeg har læst nogle steder at folk ikke får lyden med når de laver en vcd! Er det et problem??
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:12 #13
ja! det da et problem hvis man mangler lyden???
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:12 #14
Dine mpeg filer skulle gerne se sådan ud hvis du vil lave en pal vcd:

352*288
25 fps
1150kbps
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:14 #15
Hvordan tjekker jeg om de har de indstillinger??
Og hvad sker der hvis de har lavere tal???
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:17 #16
og forresten...Er der forskel på .mpg og .mpeg?
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:21 #17
Hvis dine ikke har den rigtige fx bitrate, så kan du ikke brænde dem som vcder

Dog mener jeg at Nero kan lave lidt om på filerne så de kommer til at passe, men hvor godt det virker ved jeg ikke.

Nero skal nok brokke sig hvis filerne har de forkerte indstillinger.

Men prøv programmet på det link jeg smed ind.

Forskellem på mpg og mpeg er bare at i de go’e gamle dos dage kunne filer ikke have et efternavn på mere end 3 bogstaver. Så de to er det samme.
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:22 #18
’ = '
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:25 #19
Nero kommer selv op med en meddelse hvis der er noget galt med dine mpg-filer når du vil lave vcd..så du ved altid besked inden en brænding begynder.
Avatar billede trupfg Nybegynder
14. februar 2002 - 21:27 #20
jeg prøver ad, og så må vi se hvad der sker!! Tak for hjælpen alle sammen!!!
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2002 - 21:28 #21
det var så lidt-pøj-pøj
Avatar billede pryds Nybegynder
14. februar 2002 - 21:30 #22
yep, det var så lidt, og tak for point : )