Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 14:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

tilretning af indkøbskurv

Jeg vil gerne tilrette Evert Smith's indkøbskurv på http://www.phpbuilder.com/columns/evert20000816.php3?page=4&print_mode=1
med mulighed for at kunden kan:
1. opdatere antal af en vare ved at indtaste antal i en form-textfield
2. fjerne en vare fra indkøbskurven
3. kan tømme kurven helt for varer
4. få en total pris for hele kurven

på forhånd tak!
Avatar billede htx98i17 Professor
11. februar 2002 - 14:41 #1
Jamen det gør du da bare :)
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 14:47 #2
hvad mener du?
Avatar billede -simit- Nybegynder
11. februar 2002 - 14:53 #3
htx98i17 mener at du bare begynder qat rette Evert Smith's script
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 15:02 #4
Har jeg sagt noget forkert eller hvad?
Hvorfor er I så kyniske?
Avatar billede htx98i17 Professor
11. februar 2002 - 15:06 #5
degel, nja ta' det ik så tungt :)
Det er bare det at du linker til et kodescript, som du forventer man aflevere tilbage tilrettet dine behov :) Derudover er det ik bare at tilrette scriptet, for der er jo ik andet end PHP, hvilket vil sige at html'en også skal laves...
Avatar billede dmcn Praktikant
11. februar 2002 - 15:10 #6
Specielt interessant er det, at en indkøbskurv kun kan bruges til en ting: At tjene penge. Altså burde du have økonomi til at betale en person for det, hvorfor det er endnu mere forrykt, at du regner med at vi hopper på tungen for "din" indkøbskurv - uden at få en daddel for det.
Vi hjælper gerne med de problemer der måtte opstå under ombygningen, men selve processen må du selv stå for.
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 15:11 #7
Okay, vil det sige at jeg skal indsætte hele scriptet her?
HTML'en kan jeg godt selv klare jeg skal bare lige have et par hints, ikke noget færdiglavet.
Avatar billede htx98i17 Professor
11. februar 2002 - 15:14 #8
nej du skal ikke indsætte scriptet her...
Som normality siger, skal du gå igang selv, med at opbygge din internetbutik. Når du så render ind i problemer, kan du spørge her...
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 15:26 #9
Hvis jeg skal tilrette det så det passer til dine behov må jeg bede om din adresse så jeg efterfølgende kan sende dig en faktura; kr. 250,- pr. time ...

Hvis du derimod selv begynder at rette det til og støder på et problem vil jeg (og de andre) gerne være behjælpelige med at løse dit/dine eventuelle problemer :)

Ekspertens forside:
"Velkommen til Eksperten. Her kan du få svar på dine IT spørgsmål."
Der står jo ikke:
"Velkommen til Eksperten. Her kan du få tåber til at lave dit IT arbejde for dig ganske gratis."

... did you get my point?
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 15:29 #10
Normality: Tilfældigvis arbejder jeg for en humanitær organisation, hvis det kunne gøre en forskel men det kan det nok ikke når man løber over med kyniske bemærkninger i stedet for bare lige at spørge hvad det skal bruges til.
I øvrigt troede jeg at man her på stedet betalte med points :)
Hvis I vil tjene penge, hvorfor får I jer ikke et rigtigt arbejde?
Glem bare at jeg  spurgte, jeg finder selv vejen ud!
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 15:31 #11
=>deqel: eksperten (mener jeg!) er til hjælp, ikke til arbejde - det har man sharksforum.dk til ...
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 15:47 #12
Repsac:Forstået, der handler så bare om at formulere spørgsmålene på den rigtige måde.

I gamle dage (ca. 1 år siden :) fandtes der her en flok venlige mennesker der som jeg forståede det, ofte (som jeg)arbejdede professionelt med IT og gerne udvekslede viden med hinanden. Det virker som om Eksperten nu er blevet til en reklamesøjle for det kommercielle Sharkforum.
Jeg synes bare at det ikke fremgår tydeligt nok fra Eksperten's information.
Jeg kunne godt lide et dansksproget forum men vender nu tilbage til mine engelsksprogede brugergrupper.
Ha' det!
Avatar billede repsac Nybegynder
11. februar 2002 - 16:01 #13
Vi arbejder skam også professionelt med it og vi er skam også venlige :)
Meen jeg ynder ikke at arbejde gratis - det vil ligesom tage den professionelle del af kagen ... vi hjælper gerne med at besvare spørgsmål, men jeg arbejder ikke gratis. That's just how I am :)
Avatar billede delwin Nybegynder
11. februar 2002 - 16:04 #14
Man kan (desværre) ikke få noget at spise ved at arbejde gratis hele tiden.. så det er uundgåeligt at selv folk på eksperten ved nogle opgaver bliver nødt til at kræve betaling.. hvis man da bliver bedt om at lave hele systemet.. tror jeg.. :-)

-------------------------------------
In any formula, constants (especially those obtained from handbooks)
are to be treated as variables.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
11. februar 2002 - 16:04 #15
Hmm
Hader folk der forventer at man laver alt gratis for dem....
Der er bare det lille problem med de her eksperten point....
Jeg har endnu ikke fundet en butik hvor jeg kan købe mad for dem og jeg kan desværre heller ikke betale husleje med dem :(

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
11. februar 2002 - 16:11 #16
delwin: Det var vi vist meget enige om!
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 16:44 #17
Vladimir: Der er vel ikke nogen der tvinger dig og de andre til at være med til Eksperten, håber jeg?
Alle:Kan I se pointen i at hvis jeg havde formuleret spørgsmålet anderledes, måske ad flere omgange, havde I hjulpet mig "gratis" (dvs for points).
Jeg troede at Eksperten var baseret rent på pointsenes blæreværdi og at det var dem der drev værket. Ved siden af havde folk så måske andet arbejde til at tjene penge med.
Endnu engang synes jeg at Ekspertens kommercielle formål ikke går tydeligt nok frem fra informationssiden. Det ligner mere en freelancerdatabase end noget andet. Ingen problemer i det men sig det så, for pokker. Det her nærmer sig falsk markedsføring.
Forresten vil jeg lige gentage det som jeg bemærkede før: HTML'en kan jeg godt selv klare jeg skulle bare lige have et par hints, ikke noget færdiglavet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
11. februar 2002 - 17:15 #18
Jamen hvorfor beder du så folk om at lave det for dig?
Du kan jo lave så meget du selv kan og så stille små enkelte spørgsmål, så vil jeg da så gerne hjælpe dig.... Jeg vil bare ikke lave det hele for dig....
Avatar billede deqel Nybegynder
11. februar 2002 - 18:08 #19
vladimirr:Har godt nok fået dårligt humør i dag, vender (måske) tilbage når jeg har fået det bedre.
so long!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
11. februar 2002 - 20:49 #20
hehe
Husk at lukke dit spørgsmål :P
Avatar billede deqel Nybegynder
12. februar 2002 - 07:51 #21
hvordan gør man det?