Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Subdomæne - må de det?

Hej eksperter!

Jeg har et hotel hos en udbyder, hvor jeg ikke har betalt for at få subdomæner. Mit problem er at jeg heller ikke kan oprette undermapper!
Sådan som jeg har forstået det er et subdomæne f.eks. www.subdomain.minside.dk, hvor en undermappe bare er et ekstra bibliotek på siden, f.eks. www.minside.dk/undermappe.

Må udbyderen forhindre mig i at oprette undermapper, når der i aftalen kun står noget om subdomæner?

Jeg håber på et velbegrundet svar, med henblik på evt. henvendelse til udbyderen (jeg vil gerne vide hvor jeg står, før jeg konfrontere udbyderen).

Mvh SWOT
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 11:45 #1
et subdomæne, er jo ikke noget du kan videreskrive i. det er kun et domæne der fører til din side, derfra ordner din side resten, stort set som at have en postbox, den kan ikke andet end at modtage svar
Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 11:48 #2
Og hvordan skal jeg tolke det i.f.t. mit spørgsmål?
Avatar billede jonas- Nybegynder
11. februar 2002 - 11:52 #3
Det kommer jo an på om din udbyder understøtter Wildcard.
Hvis de gør det kan du lave subdomains (de har tilladt det)
Hvis du ikke kan, har du ikke wildcard (de tillader det ikke)

Så hvis de ikke gider have deres brugere til at kunne benytte subdomains, lader de da bare være med at bruger wildcard...
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2002 - 11:52 #4
Du skal kunne oprette en mappe til ing, inc eller hvad du nu har lyst til !!!! Du kan bare ikke bruge dem som subdomæner !!!

Hvis du ikke kan oprette mapper, så find dig en anden udbyder !!!
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2002 - 11:54 #5
Må man være fræk og spørge hvor du ligger ???
Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 12:20 #6
Vil det sige, at en under mappe, som www.minside.dk/undermappe, undet ingen omstændigheder kan opfattes som et subdomæne - jeg er nemlig ikke interesseret i et subdomæne, jeg vil bare have nogle undermaper/biblioteker, så jeg kan holde orden på de filer, der ligger på min side!
Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 12:49 #7
UPS. Det var mig der havde lavet en fejl i min ftp-log on! Jeg kan sagtens lave undermapper, undskyld forstyrrelsen.
>>leif: Jeg bruger cliche.dk, jeg får 60 mB plads for 12,5 kr/mnd. inkl moms!
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2002 - 15:29 #8
swot >>> Dooooh, hvad havde du gjort galt ???
Avatar billede swot Nybegynder
11. februar 2002 - 18:59 #9
Prøvet at ændre root-folderen til det nye mappenavn, i stedet for at oprette en hel ny mappe!!!!
Avatar billede prins Nybegynder
11. februar 2002 - 19:09 #10
De kan ikke forbyde undermapper.. et subdomaine er jo bare en slags genvej..