Avatar billede buh Nybegynder
06. februar 2002 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køler til socketA

Hey all

Jeg skal have en køler til socketA, jeg har købt en Alpha PAL 8045T men den er for stor til mit soltek SL-75DRV4.

Køleren skal være god til oc og den skal spændes ved hjælp af de fire huller ved siden af soklen. Den må max. koste 500kr. og den skal kunne købes her i danmark.

På forhånd tak
Avatar billede buh Nybegynder
06. februar 2002 - 18:15 #1
ingen forslag??
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 18:30 #2
Måske en Zalman http://www.studiedata.dk/product.asp?product=261
Når nu Alphaen ikke passer er der ikke så mange andre at vælge i mellem hvis den skal benytte de 4 huller til at sidde fast.
BTW: vil du sælge Alphaen ?.
Avatar billede buh Nybegynder
06. februar 2002 - 21:29 #3
Nej, jeg vil ikke sælge alpha'en, jeg har fået en ide. Det drejer sig jo kun om et hjørne af den der ikke passer. Så jeg fusker lige lidt med enten en vinkelsliber eller noget i den stil!!!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. februar 2002 - 15:48 #4
Øh, var det ikke bedre at investere i en Silent Viking fra ThermalTake?!?!?! Prisen er under 400kr og den skulle gerne køle lækkert og suværent osv osv osv... Den er i hvert tilfælde blevet rost til skyerne!
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 17:22 #5
Hvem har rost den til skyerne ?.
Så vidt jeg ved er det bare en Volcano7 med en anden blæser, og den er slet ikke i samme klasse som Alphaen.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 18:07 #6
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. februar 2002 - 18:09 #7
Men hvis du har et bedre forslag til min maskine vedrørende en lydløs køler, der også er effektiv, hvad vil du så sige er en god ide på mit K7S5A?!?!? Jeg kan nemmerlig ikke skrue køleren fast, så vidt jeg kan se på mit bundkort!
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2002 - 18:42 #8
Nu læser jeg aldrig de danske OC sites, da deres tests er amatøragtige.
http://www.overclockers.com/articles479/ er en mere grundig og nuanceret test af Volcano 7. Silent Viking er magen til bortset fra blæseren. Det er da ikke fordi den er dårlig, men der findes bedre.
Jeg ville købe en Taisol http://www.studiedata.dk/product.asp?product=122&page=1
Hvis du så synes den larmer for meget kan du altid købe en 80mm blæser og sætte på sådan her http://www.overclockers.com/tips555/
Det virker fint her med en 80mm YSTech, 35cfm og 27dB.
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
21. februar 2002 - 14:57 #9
Jeg har lige købt denne: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=261
venter stadig på at den kommer, men den skulle have god ydelse, og være ret stille...

(håber jeg)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. februar 2002 - 14:59 #10
kreidlerhansen > jeg har et K7S5A og en Silent Viking kan godt sidde derpå..tro mig, jeg har en selv ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
22. februar 2002 - 10:02 #11
bundgaard>>>>>>>>>> Jeg fik også investeret i den stille viking og jeg er fuldt tilfreds!

Jeg kører med en svagt OC'et TB-processor (1000@1120) og den holder sig konsekvent under 50 grader, så det er vist meget godt!