Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
05. februar 2002 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Compaq Armada 1700

Jeg har arvet en Compaq Armada, men min far har desværre indtastet en "Power On" kode, der låser computeren inden man kan starte den op. Findes der en metode til at låse den op med?
Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
05. februar 2002 - 18:28 #1
Al hjælp vil være velkommen
Avatar billede nichlas900 Nybegynder
05. februar 2002 - 18:28 #2
Du har ikke koden ?
Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
05. februar 2002 - 18:36 #3
Desværre. Jeg arvede den sidste uge, så jeg har ingen mulighed for at finde ud af hvad den er...
Avatar billede karlslund Nybegynder
05. februar 2002 - 23:51 #4
Så skal den ind til Compaq service, de kan "brække" den op.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2002 - 03:55 #5
Har også en Armada og er for så vidt glad for den power up feature. Det er surt, hvis koden ikke dukker op. Karlslund har ret - ind til Compaq og husk dokumentation for herkomst. Ellers vil de ikke.
Avatar billede freeman Nybegynder
06. februar 2002 - 04:17 #6
Nu har jeg også en Armada, men det har ikke noget med min teori at gøre :-)

Kan man ikke, ligesom på alm. bundkort, pille batteriet ud af bundkortet og derved slette BIOS password, som det vel svare til, oder ??..
Avatar billede jakob_kjartansson Nybegynder
06. februar 2002 - 09:42 #7
Tak Karlslund. Jeg prøver at få fat i papirene og smutter en tur ind forbi compaq...
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 11:23 #8
Jeg vil ikke anbefale at du skiller din Armada ad for at resette power on password. De er noget mere specielle end et standard bundkort, hvor du godt kan lave det nummer.

Tit er batteriet loddet på, men er du fiks på fingrene kan alt da lade sig gøre. Du kan på de fleste CMOS chips endda kortslutte nogen ben, hvilket tvinger chippen til at aflade/resette.

Men mon ikke pengene er givet bedre ud på at Compaq gør det for dig - så har de også ansvaret hvis noget kikser.