Avatar billede marinus Nybegynder
12. maj 2000 - 14:09 Der er 11 kommentarer

Kan ikke loade *.ttf under opstart

Når bærbar med win95 startes op vil den ikke loade *.ttf filer i følge boot.txt, dette medfører at win95 ikke starter, men kan godt komme op i fejlsikret tilstand. der en der ved hvad der er årsagen til dette er????
Avatar billede asmodeus Nybegynder
12. maj 2000 - 15:07 #1
Du har et bibliotek der hedder windows/fonts ik??

Mvh/
Asmodeus

NB! Prøv i fejlsikret tilstand at søg efter *.ttf!
Avatar billede steffen Nybegynder
12. maj 2000 - 15:38 #2
Lyder som om du er kommet til at slette nogle filer, eller har valgt et "tema/windows layout" der krævede nogle specielle fonte du senere har slettet.

Vælg "Default" under egenskaber for skærmen / layout, så slipper du formentligt for at se beskeden igen.
Avatar billede teknik Juniormester
13. maj 2000 - 22:43 #3
*.ttf betyder en eller flere skrifttyper (true type fonts)
* er jokertegn for vilkårligt navn.
Hvis dine font er blevet "flyttet", så kan du hitte dem igen ved at søge på *.ttf i denne computer.
Finder du nogen (typisk 1-200), så kopier dem til windows/fonts, som asmodemus skriver.
Finder du ikke nogen, så må du på den med at installere "oveni", så kommer de ind igen.
mvh. Teknik
Avatar billede kjalle Nybegynder
14. maj 2000 - 02:28 #4
marinus >< Det er for surt at starte forfra - svarene teknik, steffen og asmodeus har givet er rigtige !! Hvis du har brug for det sender jeg dig gerne de *.ttf filer du skal bruge (ca. 5-10 mb.)

//Kjalle !!
Avatar billede marinus Nybegynder
15. maj 2000 - 07:56 #5
alle ttf filerne er der det er når den bærbar starter op i win 95 går det galt i indlæsningen, jeg har prøvet at installere dem igen så får jeg beskeden at de allerede er installeret
Avatar billede marinus Nybegynder
15. maj 2000 - 07:57 #6
Jeg prøver at vælge default tingen så får vi at se hvad der sker, jeg kan ikke få lov at vælge skrifttype i indstillinger, udseende...den er lidt tricky.
Avatar billede marinus Nybegynder
15. maj 2000 - 14:09 #7
Beklager at jeg har afvist jer alle, men det ser ud til at det er et dybere problem end som så.... ikke engang en rep af fonts biblioteket og registrerings databasen har hjulpet, vi er begyndt at hælde til den opfattelse at en total geninstallering er nødvendig. Tak for hjælpen alle....
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 14:46 #8
Har du prøvet mauelt at slette fints bilioteket så siger den i hvert fald ikke at de er der i forvejen og du kan geninstallere nogen der helt sikkert virker :o)

//Kjalle !!
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 14:47 #9
der skal stå 'manuelt' og 'fonts' - gik lidt stærkt he he
Avatar billede marinus Nybegynder
15. maj 2000 - 14:49 #10
Ja og så siger den at fontene allerede er installeret og jeg skal fjerne dem først. det er en underlig bærbar fra toshiba hvor den har en eller an nde mega stor fil anvender bl.a. under opstart
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 14:59 #11
Kopier dine ttf filer manuelt ind i dit dir de skal ligge ..... har du kørt nogen form for scandisk ??

//Kjalle :o)