Avatar billede no-one Nybegynder
12. maj 2000 - 09:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp-.........haster

Man sidder sent på aftenen og pludselig får man et behov for at geninstallerer Windows (Jeg kører somregel Linux). Men windows er så smart at overskrive boot-sporet, så lilo slettes.
Fuck det, tænker man og går i seng, og tænker det ordner jeg i morgen.
Man vågner næste morgen (og kommer i tanke om at der skal afleveres projekt, skrevet under Linux). Desperat prøver man at få Linux startet, ved at boot på på bootdisken, men den virker ikke.
Da jeg har ca. en halvtime til at få fat på dokumentet, kommer jeg på den "geniale" ide at man må kunne lave en ny vha. Redhat-installationen. Jeg trykker F12 for at springe frem i isntallationen (udfra den teori at der man på et tidspunkt kommer til den face der opretter en boot-disk), men da jeg er temmelig stresset, glemmer jeg at installationen formaterer HD, før den oprette en boot-disk. Hurtigt genstarter jeg comp. i håb om at den ikke har slettet noget. Men for sent.

SÅ er der nogen der kender en måde (hvis det overhovedet er muligt) at komme ind og gendanne de tabte dokumenter????????? det er underordnet hvor svært det er da jeg er temmelig desperat.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
12. maj 2000 - 14:59 #1
I PC-PRO eller ComputerWorld blev der for kort tid siden beskrevet "Når uheldet er ude" (cirka).

Forskellige programmer blev testet, og jeg bed mærke i at én af dem VAR TOTAL SEJLIVET. Som kunne få LIV i næsten ALT dødt data fra en HD.

jeg husker desværre ikke hvilket nummer, men prøv at kigge efter det.

Ellers skal du frem med pungen og få et prof. firma til at gøre det.

Vh. Mads Østerby
Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
30. juni 2000 - 15:09 #2
Jeg har en ide:
læg dit dokkument over på en diskette, og formaterer hardisken... Hved du hvordan man gør det?
Har du stadig Dos?
Hvis du har det, skal du bare gå han og købe en Windows, i en almindelig computerforreting, og derefter skal du bare formaterer harddisken (det gør jeg MEGET tit, da jeg næsten altid lægger noget lort ind på min computer), og når du har formateret harddisken, skal du bare lægge cd´en med Windows ind og skrive ude i Dos: E:, dir, install windows, dette skulle hjælpe, men jeg er ikke HELT sikker på om det var det rigtige, og ellers kan du bare gå ind i en butik og spørge efter et program som hedder Compaq Quick Restore, hvis du kan få fat i den, skal du bare smide cd-rom´en i computeren, og genestarte computeren med den i.

Når du har gjort det, så gå ind på min egen hjemmeside på: www.lsn.subnet.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. juli 2000 - 10:27 #3
cyberskovmos> Har du overhovedet læst hvad spørgsmplet var??
Han har ved et uheld formateret sin partition i Linux. Så det dokument han skulle bruge er væk. Han spørger efter et program som måske kan finde det dokumet.

Jeg ved at man til FAT/FAT32/NTFS/NFS kan få et program som hedder Tiramisu (eller Tiramitsu?), måske findes det også i en Linux-fat udgave? Det kan i mange tilfælde genskabe enkelte filer på en harddisk som er crashet eller formateret. Kan ikke lige huske hvor jeg fandt det...
Avatar billede raven_dk Nybegynder
17. august 2000 - 17:57 #4
tjek den her adresse...måske er der noget du ka bruge

http://www.pcworld.com/top400/article/0,1361,9684,00.html
Avatar billede raven_dk Nybegynder
17. august 2000 - 18:01 #5
programmet powerquest lost n found som artikklen handler om kan downloades her:

http://www.powerquest.com/freestuff/index.html
Avatar billede no-one Nybegynder
17. august 2000 - 19:29 #6
Tak, godt nok er det er par måneder siden jeg skulle bruge programmet, men for at få afsluttet spørgsmålet kan du jo få de 60 point.
Avatar billede raven_dk Nybegynder
17. august 2000 - 20:08 #7
Jeg takker mange :)