Avatar billede kloppie Nybegynder
04. februar 2002 - 16:53 Der er 6 kommentarer

Kommunikation med lokale programmer direkte fra browser

Kan det lade sig gøre at sende en variabel fra en browser til et lokalt program? Ligesom et RPC-kald...
Avatar billede disky Nybegynder
05. februar 2002 - 08:55 #1
hmmm godt spørgsmål.

Jeg vil umiddelbart sige nej, pga den 'sandkasse' som en applet kører i (går ud fra du tænker på applet siden du spørge i JAVA)

Du kan måske hvis du har en sikkerheds certificeret applet.

Hvis den er certificeret kan du med sikkerhed på en måde, du gemmer variablen i en fil som det lokale program så læser og tolker.

Hvis begge programmer er java er der dog også en chance for de kan snakke sammen.
Avatar billede reanimator Nybegynder
05. februar 2002 - 09:05 #2
I stedet for at det er din browser der sender en variabel til det lokale program. Kan du få det lokale program til løbende at tjekke om der er en værdi - gøres nok bedst i en seperat tråd.

På denne måde slipper du unden om eventuelle problemer med 'sandkasse-modellen'.

Venlig Hilsen Reanimator.
Avatar billede professoren Nybegynder
05. februar 2002 - 16:11 #3
RMI tillader systemkald til remote programmer.
Avatar billede kloppie Nybegynder
06. februar 2002 - 11:58 #4
Kan jeg kalde med RMI fra en applet i en browser?
Avatar billede professoren Nybegynder
06. februar 2002 - 13:39 #5
kloppie<< ja
fortælle mig hvilket JDK du bruger
Avatar billede kloppie Nybegynder
06. februar 2002 - 14:21 #6
JDK 1.3.1