Avatar billede fuex Nybegynder
03. februar 2002 - 23:54 Der er 5 kommentarer

Bios!!!

Jeg har et bundkort, jeg har updatet med en forkert bios, og dem jeg har købt det ved kan ikke lave det, og jeg kikker efter en der har en bios flasher eller nogle som kender en der har en, fordi at jeg vil meget gerne have det til at virke igen!

Bundkort: Abit ZM6_SU

HELP =)
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. februar 2002 - 00:06 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2002 - 06:20 #2
Kender du nogen der arbejder i en elektronik virksomhed (nej ikke merlin eller fona) så er chancen stor for at de har adgang til noget sådan udstyr. Du kan jo også forhøre dig ved andre butikker om de kan hjælpe med at reflashe din BIOS.
Avatar billede fuex Nybegynder
04. februar 2002 - 08:31 #3
Jeg kender ikke nogle der arbejder sådan et sted, og jeg har været rundt og forhøre mig ad, men de vil enden ikke gøre det fordi at de ikke sælger abit,  ellers har de ikke en bios flasher, derfor søger jeg et sted sq lige meget for henne i landet, fordi jeg tror sq ikke at jeg er den eneste der har dummet mig med det =)
Avatar billede desperado Nybegynder
04. februar 2002 - 15:00 #4
Du skal have fat i et motherboard der er det samme som dit.

Du booter maskinen på en dos disk og starter flash programmetet, med den rigtige update . så skifter du biosen ud med den ødelagte, og starter flashen ...

(tip)
Tag den nye ud af bundkortet så den kun lige har kontakt .. det gør det nemt at skifte med strøm på .... ( pas på fingerne )

D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2002 - 20:05 #5
desperados løsning duer, men med faren for at svide motherboard og begge flash kredse.

En teknisk skole har sådan en brænder, så kender du nogen der går sådan et sted er du også godt hjulpet