Avatar billede djproxima Nybegynder
02. februar 2002 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Genstarten

Hej Eksperter

Nu har jeg fået samlet min com med den nye køler.
Får jeg havde den i (køleren. jeg kørte med en anden før, en jeg have lånt) kørte jeg med xp og så genstartede den næsten hele tiden jeg besluttede mig at tage en format C: og ville installere det igen med den nye køler i.
Med denne gang kunne den ikke læse cd'en så installerede jeg ME.
unden instalationen genstartede den ikke med lige efter jeg havde installeret den begyndte den igen ved du hvorfor ????

Hilsen
Chistian

Avatar billede stoltenborg Nybegynder
02. februar 2002 - 23:49 #1
Hvor meget Hardware har du tilsluttet din PSU, og hvor stor er denne ? Det er muligt der ikke er strøm nok til at holde systemet i "live" !!

Mvh. Jan
Avatar billede rap-rap Nybegynder
03. februar 2002 - 02:15 #2
som stoltenborg skriver, det er den første del jeg oz vil kigge på.
Hva med temp. på cpu, er overvågning sat til i bios (hvis der er det)
eller hvad med dit grafikkort, er det seated ordentligt, hvad med varme på det ? ja det kan oz gøre det (har lige selv kæmpet med det ;-) ).
din bios opsætning, har erfaret med et par maskiner at med "fastwrite" enabled, og grafikkortet ikke understøtter det, kan lave Genstart.  (Specielt egen maskine gjorde det, Epox EP-7Kxa med Geforce 256)
hvad er din Hadrware evt.
Men check din PSU, smutter den, kan andet smutte, medmindre den er sikret mod det.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
03. februar 2002 - 11:47 #3
Tja... hvis du anskaffer dig en lovlig version af XP burde det virke.
Ej.. problemet er at hvis cd'erne bliver brændt hurtigere end de er lavet til. (fx hvis du brænder en 12x cd med fx 24x speed)  så er det ikke alle cd-rom drev der kan læse dem!!!
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. februar 2002 - 11:48 #4
Hvordan laver jeg sådan at computeren ikke automatisk genstarter når den blever for var, i BIOS?
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. februar 2002 - 11:49 #5
var = varm
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 14:55 #6
lige en bemærkning til det her.
hvilket Lydkort har du i din maskine, hvis det er et af creatives, syntes jeg du skulle kigge lidt i forummet på www.viaarena.com der er der mange der har et sådan lydkort, og med hensyn til fjernelse af XP, fdiskede du din HD, eller var den installeret på en FAT partition, XP driller meget med hensyn til fjernelse af den, for at nedgrader til et andet system, se igen det link jeg har smidt her.
Lige en strøtanke fra mig af. check det lige, det er ikke bare varm luft jeg smider ud. ;-)