Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 17:58 Der er 22 kommentarer

Bootdisk

Hej! Er der nogen som ved hvordan man opretter en bootdiskette I Windows XP?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 18:00 #1
man bruger ikke en bootdisk, men hele 6 disketter hvis du skal installere WinXP.

Ellers ville jeg i dit sted boote på WinXP-CD'en.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 18:00 #2
Kan jeg ikke bare lave en selv?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 18:02 #3
du kan ikke installere WinXP med en almindelig bootdisk, der skal 6 stk. til!
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 18:02 #4
Nåh... Ok... Det var bare hvis min XP maskine ikke ville starte op en dag, men man kan altså boote fra cd'en...
Tak!
Avatar billede slinky Nybegynder
02. februar 2002 - 18:02 #5
brug en 98 bootdisk
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 18:02 #6
Ok... Tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 18:03 #7
Gå ind i bios og under Bios Features Setup finder du Bootsequence, den står måske til A/CD-rom/C.
Med PageDown stiller du det punkt så der står CD-ROM/A/C

Husk Save&Exit
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 18:04 #8
slinky> hvordan bærer du dig ad med at installere fra en win98 bootdiskette?
Avatar billede kapla Nybegynder
02. februar 2002 - 18:43 #9
retaxes>> Man kan godt installere XP med en almindelig bootdisk.
Avatar billede slinky Nybegynder
02. februar 2002 - 18:58 #10
booter på disketten, og skriver d:setup
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
02. februar 2002 - 19:00 #11
ok... har lige lavet 6 styks...
Vil i være søde at svare på min andet spørgsmål?
´Min maskine er død...'
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 19:24 #12
kapla0> ja, det gik op for mig da jeg så dette i et andet spm.

Svar fra kingomand
01/02-2002 16:25:58    1. formatere dit c drev med hjælp af en bootdiskette fra W98 eller W95. Der skal bare format c på.
2. Start så op med bootdisketten (W98) igen, og start så med cd-rom hjælp.
3.Skift til cd-rom drevet, hvor du har lagt din XP i.
4.Skift til mappen I386. Du skal skrive cd I386
5.Så skriver du winnt og trykker enter, så starter installationen uden problemer. Jeg har selv lavet denne installation flere gange.
Håber det er at forstå.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. februar 2002 - 19:24 #13
det stammer fra dette spm. http://www.eksperten.dk/spm/164872
Avatar billede kapla Nybegynder
02. februar 2002 - 19:26 #14
Man skal osse have smartdrv før det virker.
Avatar billede djcuper Nybegynder
05. februar 2002 - 09:47 #15
En bootdisk til XP. det er nemt.
Du skal bare højreklikke på A: og vælg Formater . derefter kommer muligheden for at lave en MS DOS Start disk. op så har du dig en boot disk
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 10:25 #16
djouper> fin idé, den mangler dog 3 ting som jeg umiddelbart kan se, smartdrv og fdisk samt format.

Skal man yderlige ha' den til at teste CD-drev så mangler den mulighed også!
Avatar billede djcuper Nybegynder
05. februar 2002 - 10:29 #17
Ok. det vil jeg faktisk give dig ret i, æv æv , så nemt var det så heller ikke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. februar 2002 - 10:35 #18
Ja, jeg skulle jo lige prøve din idé, som jeg stadig synes er fin ;o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
23. februar 2003 - 10:10 #19
Det er ikke lovligt at lægge MS-dos ud på nettet, eller dele deraf.
Derfor er bootdiskene ulovlige at linke til.
Følg evt. http://www.eksperten.dk/spm/319212 - hvor de prøver at lave en gratis version.

AnnikaDK / Coadmin

(kommentarer/svar med link er slettet).