Avatar billede morten_hjort Nybegynder
31. januar 2002 - 23:08 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

køler til Amd XP...

Kan man bruge Noise Controls:

Supersilent FC-PGA/Socket A <1000 MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724647895

eller...

Supersilent FC-PGA / Socket A <1200 MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724647896
.......................................................
til en Amd XP 1600+ eller 1700+ CPU.
XP´en skulle jo klare en del varme....
Please svar hurtigst muligt, der er 200 point på højkant.
Mvh. morten Hjort
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:11 #1
Hej Morten... Jeg tror ikke du får temperaturen ned på en acceptabel temperatur med nogen af de to kølere... Jeg ville i stedet vælge Silent Viking, som er MEGET støjsvag og kan klare op til XP 1900+... Jeg mener helt sikkert, at det er den bedste køler på markedet til netop AMD... Håber dette var svar nok!!... Ellers spørg... Jeg er på lidt endnu!!
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:32 #2
Forøvrigt... Det er rigtigt at XP'erne kan klare en del varme, men nu varmere den bliver, des mere ustabil bliver den også!!... Jeg mener ikke, at den i Windows skal overstige 45 grader når du ikke laver noget på comp'en!!! - Så vidt jeg husker kan de max. klare 90 grader, men der er altså ingen, som har sagt, at de kører godt på hverken 60 eller 70 grader!!
Avatar billede cuco Nybegynder
31. januar 2002 - 23:46 #3
Jeg mener XP'erne har en termisk resistor sådan at CPU'en lukker ned før end den bliver for varm. Jeg ved dog ikke hvor varm den skal være før den lukker men det skal nok være omkring de 90.
Den skulle i øvrigt have et 20% lavere strømforbrug og bliver derfor kun 80% så varm som TBird ved samme frekvens og med samme køler.
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:49 #4
Jeg mener ikke, at XP'erne har en termisk resistor(faktisk nærmest 100% sikker)... Det er kun Pentium's kølere der har det!!!... Mener stadig det ville være dumt andet end at købe Silent Viking'en!!!
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:51 #5
Den første køler kan HELT sikkert ikke og nummer to - Hmmm - men den larmer alligevel mellem 19-21 db, hvor Silent Viking larmer 21,5 db... Altså ikke ret stor forskel og Silent Viking'en køler VÆSENTLIG bedre!!!
Avatar billede cuco Nybegynder
31. januar 2002 - 23:55 #6
nåja, så termisk diode da. Men den er der nu stadigvæk.
Avatar billede gorke Nybegynder
01. februar 2002 - 00:04 #7
Jeg er altså ikke sikker... Meget i tvivl... Tror ikke XP'erne lukker ned... Men det kan du måske sætte dit bundkort til, at gøre hvis den bliver for varm!!!... F.eks. 80 grader... Eller sådan!!
Avatar billede cuco Nybegynder
01. februar 2002 - 00:11 #8
ja, dit bundkort skal understøtte det:
"The new Athlon XPs also have support for internal thermal diodes, allowing for temperature monitoring and shutdown -- this requires motherboard support to operate, though, and compliant motherboards are currently thin on the ground. "
Taget fra http://www.zdnet.co.uk/reviews/rstories/0,3040,e7111134,00.html
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
01. februar 2002 - 13:40 #9
Hvilken køler vil i anbefale til en XP 1700+ til under ca. 300 kr. og det er vigtigt den er MEGET støjsvag...
Mvh. Morten Hjort
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
01. februar 2002 - 13:43 #10
Hvad med Silent Viking?
Avatar billede nhb Nybegynder
01. februar 2002 - 13:47 #11
Silent Viking den er god. den kan også bruges til 1900 xp
Mvh Nicolai Hjordt Brink
Avatar billede gorke Nybegynder
01. februar 2002 - 21:52 #12
Som sagt tidligere, så er Silent Viking ALLE pengene værd også selvom den koster lidt mere end 300 kr.... Jeg mener den koster 369 eller sådan noget!!... Synes KLART det er den eneste rigtige til en 1700+ XP
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
02. februar 2002 - 19:22 #13
Nu regner jeg med at købe en AMD Xp 1800+ med Silent Saturn og så et ECS K7S5A bundkort til... Tror i det er stabilt nok i Windows XP?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
02. februar 2002 - 19:27 #14
Ups jeg mente Silen Viking....
Avatar billede gorke Nybegynder
02. februar 2002 - 20:18 #15
Det tror jeg helt sikkert. ECS K7S5A er et udemærket bundkort og så er det jo heller ikke ret dyrt. Mine erfaringer med det er, at det er ret stabilt. Desuden kører det på SIS 735 chipsæt, som er enormt hurtigt. Hvad angår AMD Xp 1800+ og Silent Viking, så kan det jo næsten ikke blive meget bedre. Du vil helt sikkert kun blive tilfreds. Godt udstyr til en rimelig pris!!!