Avatar billede cyberquark Nybegynder
31. januar 2002 - 22:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer til billige penge, (bundkort, prosesser+køl,ram, og Kabinet)

Jeg er en af dem der stadig køre med en 800MHrz, det er skam ikke dårligt men jeg synes det er lidt langsomt, der for har jeg sat og kigge lidt på PRC-DATA.DK og har fundet disse 3 ting (desværre ingen ram enu der er billige)..: Bundkort er et ASUS, Pentium 4, Socket 478, SiS 645 Chipset ..... Prosesser og Køler In-A-Box.: Intel Pentium 4 1,6GHz Northwood, 512KB Cache (hvad det sidste så betyder..??)  .....  og et flot kabinet til meget få penge..: Logic 985A, Fullsize Tower kabinet, 300W ATX...!!

Og jeg vil gerne vide om der er nogen der har nogle af disse ting eller kan give mig ros/ris for mit valg eller bare en kommantar..??!! vil blive meet glad hvis der bare er en der svare..!! (men helst flere..!!)

På Forhånd TAK :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
31. januar 2002 - 22:54 #1
Jeg kører selv med asus bundkort det er MEGET Godt (godt valg)

det er vigtigt at du vælger de "rigtig" køler. En som ikke varmer for meget og som ikke brænder sammen.

MVH. Quiz-Deltageren
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:02 #2
Lige en lille kommentar, så er ASUS ikke værd at købe. Der er simpelthen for mange fejl på deres produkter. Prøv i stedet med et Microstar, Epox eller Abit... Det er i hvert fald mærker jeg helt klart mener er bedre end ASUS. 512 kb Cache er det nyeste fra Pentium og skulle køre en smule hurtigere end de tidligere med 256 kb cache. Det var bare lige min mening - også selvom mange er uenige med mig omkring ASUS, men jeg arbejder med hardware og ser virkelig mange defekte bundkort fra netop ASUS!!!
Avatar billede gorke Nybegynder
31. januar 2002 - 23:04 #3
Der kan du bare se... Quiz-deltageren er allerede imod mig, men jeg er altså sikker i min sag - ASUS er ikke godt!!!
Avatar billede norleaf Nybegynder
01. februar 2002 - 00:29 #4
jeg har altid brugt asus bundkort... har et asus grafikkort... asus dvd drev... aldrig haft problemer. Men derfor skal jeg da ikke udelukke at andre har det! Så bare sørg for at det er en forhandler hvor du kan komme til at bytte det hvis der er defekter. Det siger købeloven da at de skal!?!

Jeg kører selv med AMD cpu... så jeg kan ikke sige så meget om pentium, men efter hvad jeg har hørt og set hos andre, så er jeg overbevist om at min næste cpu skal være en INTEL.

Angående RAM, så er de dyre for tiden. RAM var billige for ca. 4 måneder siden, nede omkring 80,- for 128mb, men siden da er prisen 3dobblet... hvis ikke mere - sådan går det. Tilgegæld er HDD priserne ret lave for tiden, så det opvejer det jo lidt.

mvh

norleaf
Avatar billede morten_21 Nybegynder
01. februar 2002 - 02:10 #5
ASUS sutter - men et kort med SIS 645 chipsettet er ikke nogen dårlig ide. Det bliver ikke halvt så varmt som et traditionelt chipset med North/southbridge. Så bare find et bundkort af et andet fabrikat.

Cache er en intern hukommelse i processoren, som er meget hurtigere end hvis den skal hente data'en i ram'en. Jo mere jo bedre.

norleaf>> Hvorfor er du ikke tilfreds med din AMD cpu?
Avatar billede existenz Nybegynder
01. februar 2002 - 12:11 #6
norleaf du har tydeligvis intet begreb om købeloven... d
men køb dog amd det er klart der du får mest bang for the buck som man jo siger..

intel suxx0r
Avatar billede norleaf Nybegynder
04. februar 2002 - 01:27 #7
Jeg skal ikke påstå at jeg kender købeloven... jeg mener bare at der er garanti på alle varer, og man har ret til at få byttet en vare som indeholder skjulte fejl... det var alt

Det kan godt være at AMD slår INTEL i nogle tests, og at de er billigere, men når det kommer til spørgsmål som varmeudvikling, stabilitet og reel ydelse i grafik-tunge programmer (spil) så er INTEL overlegen. Jeg har ingen tests eller tal som jeg kan sætte på den påstand. Det er KUN en påstand fra min side, ud fra min egen subjektive oplevelse/erfaring med tingene. Jeg er ikke ked af at jeg købte en Thunderbird som sådan. Jeg havde ikke råd til mere på daværende tidspunkt, for hvis jeg havde skullet have haft en Pentium III med samme kraft, så havde jeg skulle slippe mellem 2-3 gange så meget, men næste gang, så bliver det altså INTEL til mig. Det vil altså sige: Med mindre AMD har lavet noget nyt, revolutionerende og billigt.
Avatar billede existenz Nybegynder
05. februar 2002 - 19:12 #8
nej du tager fejl når det kommer til tung grafik mpeg encoding kernel compiling banker amd totalt intel.

og mht. den varmeudvikling du snakker om er det nok amd thunderbird du hentyder til, thunderbird'en havde en bug mht varmeudvikling som den nye xp ikke har desuden kan det ikke betale sig at købe andet end athlon xp..
og nej du har ikke ret til at få ombyttet en skid du og der er forskel på 2 års garanti og 2 års reklamationsret..