Avatar billede tets Nybegynder
29. januar 2002 - 17:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SB Live! Player 1024 + Logitech SoundMan Xtrusio DSR-100

Hej!!!

Jeg har for nyligt invisteret i et Logitech SoundMan Xtrusio DSR-100 Surround sæt. Jeg har sat det til mit Sound Blaster Live! Player 1024 gnnem den digitale udgang. Men nu er problemet bare at jeg ikke kan få surrounden til at virke :o( Jeg har også sat Windows 98SE til at kører Surround.
Nogle der har nogle ideer til hvad jeg skal gøre, eller er der nogle der evt. har et program til at teste om ens surround virker?

/Tets
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. januar 2002 - 17:26 #1
Der følger et "program" med til dit lydkort. I SoundBlaster menu-linien kan man vælge at køre et program hvor man kan hører forskellige lyde. Fx. violiner, mandestemmer og trommer. Der er også en del hvor man kan hører nogle mennesker der spiller med en basketball. Der kan man så klikke på de forskellige føjtalere og hører om det virker. Der er også en del, hvor et band spiller noget musik. Der kan man vist også vælge hvilken højtaler lyden skal komme ud af... Jeg sider ikke lige hjemme og skiver dette nu. Men hvis du ikke kan finde muglighederne i dit program, må du lige skrive en kommentar. Jeg brugte nemlig også selv dette program da jeg havde istalleret mit surrond-sæt...

/Nicklas B.
Avatar billede tets Nybegynder
29. januar 2002 - 17:39 #2
Jeg tjekker det i aften da jeg heler ikke selv er hjemme lige nu... Men hvis jeg ikke kan finde det der med basketballen m.m. skal jeg nok skrive igen
Avatar billede bullet! Nybegynder
29. januar 2002 - 20:15 #3
Højerklik på din højtaler icon og vælg juster lydegenskaber i sektionen ved afspilning af lyd vælger du Avanceret, vælg så dit lyd-system god fornøjelse.....
Avatar billede tets Nybegynder
29. januar 2002 - 21:06 #4
Bullet--->> Det du skriver der har jeg været inde og sætte op... Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg tjekker om højtalerene nu også spiller i surround....

nicklasb--->> Jeg kan ikke finde det der du skriver med trommer m.m. Håber du vil hjælpe...
Avatar billede bullet! Nybegynder
30. januar 2002 - 00:28 #5
Det ka du høre/tjekke hvis du spiller musik, kommer der lyd ud af alle højtallerne så er det surround, hvis ikke så er det ikke surround så simpelt er det...... snakker af afaring
Avatar billede tets Nybegynder
30. januar 2002 - 01:24 #6
Okey... Tror jeg har fået det til at virke, så tak for hjælpen indtil vidre :o)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. januar 2002 - 08:25 #7
Ikke for at blande mig.. Jeg ved godt af pointene er faldet. Men man kan sku' da ikke teste sit surround-system ved at spille en sang der er optaget i stereo. Der finder du da ikke ud af om du har forbundet kablerne rigtigt...! Du bliver da nød til at bruge et program der kan teste det. Ellers skal du have meget gode øre for at teste det. Jeg vil ikke tro på at du kan hører om der er mere lidt bas i højtalerne bagved....!
Avatar billede tets Nybegynder
30. januar 2002 - 10:54 #8
Nicklasb--->> Hvor kan jeg få fat på et sådanne program?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. januar 2002 - 13:47 #9
Det følger med dit lydkort. Cd'en er sort og ligger i en tynd hvid papirs-lomme. Og der står med store hvide bogstaver SoundBlaster Live 1024 hvis det er sådan et kort du har.

/Nicklas B.