Avatar billede unibankus Nybegynder
25. januar 2002 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Deling af ADSL - kabelmodemløsning...

Er der problemer i af dele internetforbindelse ud på 5 computere (Win ME)hvis man vælger en modemløsning fra TDC - eller skal man have en router for at gøre dette.

Avatar billede nielsvp Nybegynder
25. januar 2002 - 21:50 #1
Du kan gøre det hvis du har to netkort i maskinen, og kører "Internet Connection Sharing" ICS. Kravet er selvf at maskinen står tændt konstant hvis flere skal på. Umiddelbart er en Router nemmest, den koster heller ikke det vilde mere.
Avatar billede Trez Seniormester
26. januar 2002 - 04:09 #2
Hvorfor ikke bare smide dem på en HUB???

/Trez
Avatar billede unibankus Nybegynder
26. januar 2002 - 09:00 #3
De 5 computere sidder i forvejen på en hub. Vil det sige at modemmet i hubben og så kører det ?????
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. januar 2002 - 09:55 #4
NEJ, man får kun en officiel ip adresse fra tdc, derfor kan du ikke lave det nummer... Du skal have en router for at lave det nummer.

Svaret er stadig som jeg skrev ovenover.

NVP
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 11:48 #5
Har du tdc bredbånd kan du få op til 6 stk  dynamiske ip adresser så skal du bare sætte modemet i uplink  og hente dine ip auto, husk hubben skal kunne køre 10 megabit
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 11:54 #6
Det er ikke nøvændig at have den ene  pc tændt for at de andre kan komme på nettet.Jeg har det selv med 4 stk pc
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. januar 2002 - 12:01 #7
Hvis man er ligeglad med sikkerhed så kan man godt gøre det på den måde ja. Hele omverdenen har bare adgang til ens pc medmindre man beskytter dem med en firewall efter modem'et el et stykke software.
Det bedste at gøre at at bruge ICS med to netkort i en PC, el leje en Router. - NAT er forholdsvist sikkert.
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 12:18 #8
Rolig. Installer en firewall.zone alarm gratis eller køb norton firewall
eller have en pc tændt altid = 1000-1500 kr årligt strøm
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. januar 2002 - 12:31 #9
Så vidt jeg ved koster leje af en router ca 20-30 kr mere i abb. pr måned.
Så er man ikke afhængig af en pc der står tændt, eller et stykke software.
Avatar billede zabber Nybegynder
26. januar 2002 - 12:41 #10
ok. Frit valg
Avatar billede Trez Seniormester
26. januar 2002 - 16:51 #11
Sygate Personal Firewall er også gratis og bruger mindre resourcer end Zone Alarm og Norton gør.

/Trez
Avatar billede mr.burns Nybegynder
26. januar 2002 - 18:56 #12
hey jeg købte en switch, den er billigere og den virker sq fint. En Hub kan ikke kører med bredbåndssignaler, ved det med stor erfaring, kønbte ADSL fra TDC og havde en Hub, men den kunne ikke køre med de signaler så jegkøbte en switch og nu virker det fint
Avatar billede zabber Nybegynder
27. januar 2002 - 18:39 #13
Jeg køre med en 10 mbit hub der er da ingen problemer
Avatar billede unibankus Nybegynder
01. februar 2002 - 10:15 #14
Jeg går efter en routerløsning. Tak for svarene...