Avatar billede landsbytossen Nybegynder
25. januar 2002 - 09:18 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

VB connection til SQL-Server

Har laver et program der på en Win98 snakker med en test SQL-Server på en anden maskine. Det funker fint.
Men når programmet (hele projektet) flyttes til den rigtige maskine (NT) virker forbindelsen ikke til SQL-Serverne. I VB design time kommer en boks der hedder dataenviroment. Hvis man i VB design time logger på SQL-Serveren med Data Environment og derefter kører projektet virker det igen. Problemet er bare at en kompileret udgave i en exe fil ikke virker. Da Data Environment ikke bliver sat.
Hvorfor kommer Data Environment boksen i VB designtime på den ene maskine og ikke på den anden ?

Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2002 - 09:34 #1
Make sure that you have EXACTLY the same references (ADO) in your application and also that your SQL Drivers are the same.
Avatar billede devman Nybegynder
02. februar 2002 - 21:56 #2
Undersøg om din bruger på sql-server bruger

Windows NT authentication
Eller
Sql Server authentication

Dette skulle bringe dig videre!!
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
13. februar 2002 - 20:48 #3
Undskyld forsinkelsen & tak for hjælpen ;-)