Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 15:24 Der er 7 kommentarer

Netværksproblemer med en w2k og en win98

Hej

Min w2k og win98 kan ikke se hinanden.
De kan pinge hinanden.
De er i samme workgroup.
Geust-accounten på w2k er enabled.
Protocolen jeg bruger er TCP/IP.
Når jeg forsøger at browse mine netværkssteder på w2k'en så kommer meddelsen "the network is not present or started"
24. januar 2002 - 15:46 #1
husk i begge maskiner at tilkoble fil og printer-deling.
Her efter skal du vente til browsemaster har opdateret sin tabel (ca. 15 min. op til 30 min.) før maskinerne kan se hinanden.
24. januar 2002 - 15:48 #2
i egenskaber for netkort kan du bede om at få et ikon i systemtray. på det kan du se aktiviteten og se at de "taler" sammen
Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 15:51 #3
De taler sammen, for de kan pinge hinanden, men det er selvfølgelig kun når jeg beder dem om det.
Begge har fil og printerdeling enabled.
Hvad er det med Browsermasteren??
Avatar billede blmmer Nybegynder
24. januar 2002 - 16:13 #4
du kan prøve at søge computerene på ip adresser og se om der så kommer noget
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 19:55 #5
De biblioteker du share på hver maskine skal være shared med anonymios logon!

Kim
Avatar billede mrlaske Nybegynder
25. januar 2002 - 08:52 #6
Har afinstalleret mine NIC-enheder, og kørt dem op fra bunden. På W2K er det med protocollerne TCP/IP, Fil og Printerdeling og Client for MS Netværk, og på Win98 de tilsvarende, OG NU VIRKER DET.
Og så spørger man sig selv hvorfor, og kan kun svare NÅ.
I skal ellers have tak for hjælpen.
27. januar 2002 - 13:27 #7
Hvad går du så ved dine point ??:-)