Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 10:47 Der er 10 kommentarer

Problemer med at sætte netværk op med windows 2000

Hej
Jeg har problemer med at sætte mit lille netværk op. Jeg har to comp. hvor den ene kører Win2000 Pro og den anden er en win98.
De kan pinge hinanden, og på Win2000 er guestaccounten enabled. Men de kan ikke se hinanden, og når jeg forsøger at tilgå Netværkssteder -> hele netværket på min W2K så kommer fejlen "The network is not present or started".
Jeg har to netkort i min W2K, hvor det ene er konfigureret til nettet, og det andet så er forbundet med et RJ45(twisted) til netkortet i min win98.
De tilhører begge samme workgroup.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. januar 2002 - 10:51 #1
Installer NetBeui
Deaktiver Guest kontoen og opret Win98 brugeren på W2K maskinen, medn brugernavn og Password og der bruges når der logges ind på Win98 maskinenen

Vær sikker på at klient program til Windows Netværk er sat til primær på Win98 maskinen
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
24. januar 2002 - 10:51 #2
Har du installeret IPX og Netbeui? Eller goer det!

/JB
Avatar billede kvik Nybegynder
24. januar 2002 - 10:53 #3
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=start
Prøv denne side der er mange gode svar.
Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 10:57 #4
Har væet inde på  http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=start, men synes ikke jeg kunne finde noget der.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
24. januar 2002 - 10:58 #5
Har du installeret de to protokoller?

/JB
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. januar 2002 - 10:59 #6
Prøv at søg efter Win98 Maskinen (højre-klik på Andre computere, søg efter computer)
Kan du finde den der?
Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 11:08 #7
Er på arb, så prøver at installere NetBeui protokollen når jeg kommer hjem. Ser ingen grund til at installerer IPX da jeg ikke har brug for at kommunikere med Novell-maskiner....
Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 11:14 #8
Men den manglende installationen af fx NetBeui og aktiveringen af Guest-accountet forklarer ikke hvorfor jeg får beskeden "The network is not present or started" når jeg forsøger at browse mine netværkssteder....
Avatar billede mrlaske Nybegynder
24. januar 2002 - 11:15 #9
på min w2k
Avatar billede mrlaske Nybegynder
25. januar 2002 - 09:02 #10
Nu kører det.
Jeg afinstallerede mine NIC-enheder, og kørte dem derefter op med de samme protocoller, altså TCP/IP, Fil og Printerdeling og Client for MS Netværk.
Ved ikke hvorfor det ikke virkede før, men det gør det altså nu.
SÅ kan man jo bare sige nååååå - i skal ellers have tak for hjælpen.