Avatar billede tzr Nybegynder
23. januar 2002 - 20:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ikke noget C-drev

jeg puttede min 98 CD i og genstartede. Så trykkede jeg start windows 98 installation. så gik den igennem nogle ting og sagde pludselig at det ikke virkede. Så var det skod. Så puttede jeg min XP cd i og genstartede - så spørger den jo hvad man vil, og jeg trykkede fresh installation. Så valgte jeg "no changes" der hvor man vælger om man vil formatere eller hva'. Da jeg så kom ind i windows var alt som det skulle være undtagen det at den ikke viser C-drevet. Jeg lod godt mærke til under XP installationen, at den kalde det F (i stedet for C) men jeg tænkte ikke nærmere over det. Altså, c-drevet er der, det hedder bare ikke C, men F.
Hvis det lyder helt kryptisk så glo her: http://www.friserverplads.dk/tzr/noc.gif

ps.: spørgsmålet er oprettet for en vne

/Kenneth
Avatar billede egadm Nybegynder
23. januar 2002 - 20:41 #1
du kan bare give den drev bogstavet c
Avatar billede resten Nybegynder
23. januar 2002 - 20:42 #2
Højreklik på denne computer klik på administrer klik på diskhåndtering og her kan du så vælge hvilket drev bogstav du vil ha (C)
Avatar billede resten Nybegynder
23. januar 2002 - 20:43 #3
ja du højrekliker på drev F og skifter det til drev C.
Avatar billede tzr Nybegynder
23. januar 2002 - 23:52 #4
og det vil ikke fucke boot records op når nu det er F den booter fra ?
Avatar billede tzr Nybegynder
24. januar 2002 - 00:20 #5
"Windows cannot modify the drive letter of your system volume og boot volume"

kunne godt blive et problem
Avatar billede resten Nybegynder
24. januar 2002 - 16:07 #6
hvor siger den dette?
Avatar billede tzr Nybegynder
24. januar 2002 - 23:21 #7
når han prøver at lave bogstavet om på windowsdrevet ... men problemet er løst ved at geninstalere