Avatar billede nonick Nybegynder
23. januar 2002 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD ROM drev virker ikke optimalt

Hej...

Jeg har problemer med mine cd rom drev IGEN :(

De kan ikke finde mine cder, men kan godt brænde. Og det mærkelige er, at hvis jeg putter en cd i et af drevene og genstarter maskine, har den fundet cd´en når jeg vender tilbage til XP....

hilfe please
Avatar billede egadm Nybegynder
23. januar 2002 - 20:29 #1
det lyder som om du har installeret aspi drivere til dit brænder program. hvis du har det kan du prove at hent de specielle xp aspi drivere der findes på nettet (du kan hente dem på edonkey)eller du kan geninstallere dit system og lade være med at installere aspi drivere igen
Avatar billede nonick Nybegynder
23. januar 2002 - 20:50 #2
Jeg husker ikke at jeg har installeret aspi drivere. Og det er jo ikke kun brænderen det er galr med. Det er jo også det almindelige Cd rom drev
Avatar billede jytteq Nybegynder
23. januar 2002 - 20:50 #3
Her du autorun enablet?
Avatar billede jytteq Nybegynder
23. januar 2002 - 21:13 #4
Jeg har WIN2K men formoder det er det samme i XP.
du kan enable og disable i regdatabasen.

Start/RUN
skriver regedit

H KEY local machine
System
Current control set
services
CDrom
Autorun  Hvis der kun står nuller er der disablet
Hvis det sidste tal er 1 er der enablet

Men pas lige på når du retter i databasen det skal jo helst ikke gå galt.
Avatar billede jytteq Nybegynder
23. januar 2002 - 21:23 #5
Hvis du vil have autorun disablet så kan den godt hænge så den ikke opdaterer, så H-klikker du på CDrom drevet og vælger PROPERTIES
og vælger OK så opdaterer den.
Avatar billede nonick Nybegynder
23. januar 2002 - 22:57 #6
øv! Den var enablet jytteq.. :(
Avatar billede jytteq Nybegynder
23. januar 2002 - 23:18 #7
desvære, det var da et forsøg værd.
Avatar billede nonick Nybegynder
24. januar 2002 - 01:10 #8
jeps... og tak.
Avatar billede nonick Nybegynder
30. januar 2002 - 18:50 #9
!!!