Avatar billede massi Nybegynder
23. januar 2002 - 17:58 Der er 22 kommentarer

Hjælp til at lave min egen hjemmeside

Hejsa.
Er der ik nogle som vil fortælle mig eller linke nogle gode steder til at lave sin egen hjemmeside, da jeg snart starter egen El-Installatør firma.

Icq 108714160
Avatar billede ahv Nybegynder
23. januar 2002 - 18:00 #1
Søger du kurser til at lave din egen hjemmeside ?
Avatar billede riversen Nybegynder
23. januar 2002 - 18:01 #2
lær grundlæggende html og css på www.html.dk
Avatar billede ahv Nybegynder
23. januar 2002 - 18:01 #3
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:02 #4
www.html.dk , www.kandu.dk , www.webcafe.dk , www.eksperten.dkm (hvis/når du får problemer), ellers så søg bare på html så får du sikkert en masse

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:03 #5
www.eksperten.dk mente jeg selvfølgelig ;)
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:06 #6
Ellers så kan du ofre en sjat på nogle gode bøger om html. Jeg kan især anbefale "HTML for Dummies". Og bagefter kan du tage den sværere "Dynamisk HTML for dummies". Men der er tonsvis af bøger om html. Kig f.eks. her www.idgforlag.dk og www.globe.dk

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:09 #7
Endeligt kan du også lede det her i gennem:

http://www.jubii.dk/Edb_Internet/Internet/HTML/

Hono
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. januar 2002 - 18:10 #8
well kontakt evt et webdessign firma..

eller start med at lav hjemmesider i Microsoft Frontpage
Avatar billede ahv Nybegynder
23. januar 2002 - 18:10 #9
Som hono siger kan du købe nogle HTML bøger, men du kan også gå ned på dit bibliotek og gå hen til Faglitteraturen gruppe nummer 19.6 der står alle EDB bøgerne !
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:12 #10
Hvis du ikke selv vil lave den kan du også spørge herinde, i stedet for at få et firma til det. Jeg er sikker på at der er masser herinde der gerne ville lave den for dig, billigere end firmaerne. Undertegnede f.eks. ;)

Hono
Avatar billede baard Juniormester
23. januar 2002 - 18:14 #11
At lave sin egen hjemmeside er mange ting. Det forslås, at du skal lare grundlæggende  html, men jeg er ikke umiddelbart enig i, at det er hvad du skal. Har du aldrig arbejdet med hjemmesider før og gerne vil gøre det nemmest muligt (og som følge heraf også med visse begrænsninger), ja så mener jeg ikke, at du skal starte med at lære HTML.

Start f.eks. med programmet Microsoft Frontpage, hvor du arbejder stort set på samme måde som i Word. Du vil opdage, at du kan komme langt med dette program. Herefter kan du begynde at kigge på html, css og alt hvad det ellers hedder.

Derudover vil jeg anbefale, at du læser noget om billed-fil-typer. Hvilke filtyper bør man bruge, hvad fylder de og lign.

Her på eksperten er der en Frontpage-kategori, som du så kan spørge, når du er i tvivl.
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 18:18 #12
Hmm baard jeg er umiddelbart ikke helt enig. Det er selvfølgelig svært at udtale sig om, da man kun selv kan have prøvet at begynde på en måde. Selv begyndte jeg på "den hårde måde", med kodning fra starten og ved derfor ikke hvordan "frontpage-vejen" er. Men jeg har kun gode erfaringer med at blive kastet ud i kodningen fra starten. Man lære at tænke i "koder" og bliver vant til det. Med den anden metode må man jo løbe ind i 2 tilvendingsprocesser. Den når man begynder at bruge frontpage, og den hvor man skifter fra frontpage til koderne. Hvis man kun skal lave en hjemmeside, vil jeg også anbefale frontpage, da det kræver mindre, og er hurtigere at sætte sig ind i. Men vil man noget med webdesign, kan man lige så godt begynde med koderne fra starten, synes jeg.

Hono
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. januar 2002 - 18:28 #13
søg på www.download.com eller på tocow efter homepage.

Brug evt. CuteHTML
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. januar 2002 - 18:49 #14
Avatar billede zhark Nybegynder
23. januar 2002 - 20:13 #15
Der er (mange) men f. eks. 3
http://www.mandala.dk (betegnes ofte som den nemme)
http://wwwsol.dk (den gennemtænkte)
htttp://wwwtripol.dk (den severæne) men husk NEJ ved henvendelse/tilbud... OK - har ikke set nærmere på dem , er fra det sidste nye "DATATID"! Alternativer er jo €£$kr...
Avatar billede zhark Nybegynder
23. januar 2002 - 20:16 #16
mangler lige nogle (.) efter www i de 2 sidste link.
http://www.sol.dk og http://www.tripol.dk
Avatar billede baard Juniormester
23. januar 2002 - 20:42 #17
Hono>> Jeg forstår dit synspunkt, men er stadig ikke enig. Hvis du ser hvad uddannelsesinstitutionerne udbyder som grundkurser (korte kurser) indenfor Web-design, så er det stort set altid Frontpage, hvilket må skyldes, at dette er den nemmeste vej til grundlæggende Web-design.
Du vil - når du arbejder med FP - uvilkårligt langsomt komme til at studere HTML-koderne og denne del vil derfor langsomt blive "listet ind ad bagdøren".

Men som sagt jeg forstår din reaktion - og jeg er sikker på, at mange HTML- Java- ASP- og CSS-programmører er enige med dig. Men for en begynder er FP - som jeg ser det - det pædagogisk rigtige værktøj at starte med.

Og for øvrigt - kender man Word - så er FP jo ikke noget man skal starte fra bunden med.

Og så for øvrigt for øvrigt - ligesom indenfor al anden EDB - så er der vel også en del "religion" gemt i vore synspunkter (mest dine naturligvis :) )
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 20:46 #18
Ja der er nok en del religion i det ;) Og jeg kan også sagtens se hvad du mener. Og som jeg nævnte er det svært at sige, når man kun selv har oplevet en måde at komme i gang på.

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
23. januar 2002 - 20:47 #19
Som en lille detalje vil jeg da nævne, at jeg faktisk fik kendskab til webdesign på et minikursus på en uddannelsesinstitution - ren html ;)

Hono
Avatar billede baard Juniormester
23. januar 2002 - 21:53 #20
*G*
Avatar billede the_magician Nybegynder
24. januar 2002 - 20:32 #21
Jeg har selv kastet mig lige ud i det. Med kun en enkelt bog omkring HTML og så begyndte jeg bare at se rundt i andre folks kode. Efter et halvt år kunne jeg ret meget HTML og begyndte på noget JavaScript. Jeg har prøvet FrontPage EN gang og så røg det derhen hvor solen ikke skinner.

Men jeg er da vilig til at komme med et bud på en hjemmeside. Jeg skal bare bruge en form for tegning af hvordan den skal se ud. Hvor skal du have menuen, selve indholdet, hvilke menupunkter. Skal den være Netscape venlig, eller bare til IE ?
Teksten må du selv sætte ind ! Hvis jeg nu laver "grund siden" så kan jeg vise dig hvor(dan) du sætter din egen tekst ind.
På den måde kan du samtidig kigge min kode igennem og lære fra den :-) !

magician@mailme.dk - Hvis du vil i kontakt med mig. (og vil have mig til at lave siden !)
Avatar billede coinz Nybegynder
28. januar 2002 - 10:43 #22
Hvis du nogensinde har arbejdet med word perfect er det ikke noget problem for dig at lære HTML, men jeg ville stadig foreslå frontpage. Hvis du dog er ligeglad med hvordan siden ser ud og du ikke allerede har frontpage kan du jo tage et kig på www.sol.dk det tidligere subnet.dk der kan du designe hjemmesider temmelig nemt, men en advarsel det er altså stort set umuligt at lave noget pænt der. Jeg vil dog gerne hjælpe dig, for et lille økonomisk indskud.

Prisen kan godt diskuteres.

-coinz-