Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:37 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Win Xp + Win 98 netværk -->

Hej godtfolk!

Ok.. Har en comp med Win XP og en ældre comp med win 98 second edition, skal sætte netværk op imellem dem..
Har før haft netværk imellem dem - men efter Win XP blev installeret på min nye comp var jeg åbenbart nødt til at sætte det op igen.. og kan ik rigtig få det til at virke..

de 2 computere skal dele internet adgang  (har adsl)

Som sagt har jeg haft netværk imellem dem - så har alle ledninger og sjovere sat til..

Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:38 #1
ok du sætter bare computerne i samme arbejds gruppe og laver den IP som de skal gå ud med til linjen

Tager jeg fejl !!
Avatar billede thaman65 Nybegynder
22. januar 2002 - 23:38 #2
Prøv at lave en netværks diskette med cpu'en der har installeret win xp og kør denne på cpu'en der har installeret win 98
Avatar billede sif4ever Nybegynder
22. januar 2002 - 23:39 #3
Du kan få Windows XP til at finde den anden computer.

Desuden prøv at bruge de mapper der er kommet i den nye Win XP til at dele filer med, det virker fint her, det må være netværkskortet der ikke går i spind med den gamle computer (Win98)
Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:39 #4
NETVÆRKSDISKETTE CPUEN ????????????
Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:40 #5
Bruger du krydset eller Hub/swicht
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:40 #6
Jamen hvordan gør jeg alt det? heh
Avatar billede sif4ever Nybegynder
22. januar 2002 - 23:40 #7
Eller klik på "kør" og skriv den anden computers navn:

//jesper (f.eks)
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:41 #8
når jeg skriver //kim sir den den ik ka finde det sted
Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:44 #9
Du sætter begge computer i samme arbejds gruppe det gør du ved at højreklikke på Andre computere Netværksidentifikation (Win98)
Xp højre klikke på andre computer og Netværksidentifikation ude i højre spalte.
Og det er det
Så sætter du ipen.
Xp højre klikke på andre computer og lan-forbindelse og egenskaber af TCP/IP
Samme i Win 98
højre klikke på andre computer og egenskaber af TCP/IP
Avatar billede sif4ever Nybegynder
22. januar 2002 - 23:44 #10
updater driveren til netværkskortet, jeg tror ikke den er WIN XP kompatibel.!!!
Avatar billede techno_boy Nybegynder
22. januar 2002 - 23:45 #11
Du kan jo bare Søge på KIM eks.
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:47 #12
Har fornyligt opdateret netværkskorts driveren..
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:48 #13
Når jeg så har sat samme IP sjover på begge computere Techno_boy --> hvordan gør jeg så sådan at min 98 comp deler Win xp compens internetfordeling
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:48 #14
Når jeg så har sat samme IP sjover på begge computere Techno_boy --> hvordan gør jeg så sådan at min 98 comp deler Win xp compens internetforbindelse even
Avatar billede sif4ever Nybegynder
22. januar 2002 - 23:52 #15
Efter du har installeret Win XP?

Kør evt. Windows Update.
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:52 #16
Xp højre klikke på andre computer og Netværksidentifikation ude i højre spalte.

Der ligger ik noget ikon på mit skrivebord der hedder Andre COmputere?
Avatar billede md_craig Nybegynder
22. januar 2002 - 23:52 #17
Der kan efterhånden være mange løsninger....

Har du Firewall aktiveret på XP
Du kan evt. lanve en indgående connection, og tilade andre computere at connecte til XP
så er der noget mad at fjerne netbios som skal fjernes og aktiveres over IPX istedet
Dynamiske IP under Admin tools, og under sikkerhed for IP, det kan hjælpe at slå det fra...

det var lige det jeg kan huske....
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:53 #18
Alle drivere er helt opdaterede Sif4ever
..og har kørt Windows Update for ikke så længe siden
Avatar billede md_craig Nybegynder
22. januar 2002 - 23:54 #19
Andre computere ligger under denne com i start menuen

lige onder fanebladet Othert places
Avatar billede fnaz Nybegynder
22. januar 2002 - 23:56 #20
kører win Xp professional -> der ligger ik noget faneblad  i min startmenu der hedder other places
Avatar billede md_craig Nybegynder
22. januar 2002 - 23:56 #21
lidt mere detaljeret

1.

File and printer sharing for microsoft/netware (bare en af dem... helst Microsoft) (fil og udskrifts deling)

Tcp/ip skal være instaleret....
Ipx/Spx -||-
Netbeui -||-

de 2 sidste er måske ikke nødvendige... prøv uden først....

Se om det virker !!!

Hvis nej ->

2.

Tjek Rammetype under Ipx/Spx - Set den lig = 802,3
Tjek om der køres med fast ip på begge eller om de
begge finder en selv -> det skal være enten eller.
prøv evt. med begge konfigurationer på begge...

Se om det virker !!!

Hvis nej ->

3.

tjek om gæste kontoen er åben i 2000 (om der er en)

Se om det virker !!!

Hvis nej ->

4.

gå ind i kontrolpanelet -> admin tools -> local securrity...
kig under Ip securrity og gå ind under alle punkterne og se om <Dynamic>
er aktiveret... prøv at deaktivere/aktivere den under alle...

5.

tjek om der er fiter på ip eller andet....

inde unde Tcp/ip -> advance -> options

tjek under de to punkter....

Virker intet af dette ?????

så -> (win 2000 maskinen)

gå ind i "Network and Dial-up Connections"
vælg "make new connection"
klik next og vælg accept incomming connection
marker evt. alt (kan gøres sener hvis nødvendigt...)
klik next
vælg allow virtual private connections
klik next
vælg alle brugere
klik next
vælg alle komponenter
klik next
klik udfør....
Avatar billede md_craig Nybegynder
22. januar 2002 - 23:58 #22
Det virker også til XP - eller skulle jeg sige det virker ofte
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2002 - 00:02 #23
Nej, Nej, Nej - ikke i START MENUEN

men du ved at denne com ligger i startmenuen
(hvis ikke - så på skrivebordet)

men inde i denne com er der nogle faneblade ude i venstre side

der skulle det gerne stå
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:04 #24
Der er noget der hedder "My network places"?
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2002 - 00:06 #25
Ja,,, ok så har du været der før.. første gang skal du gøre det inde fra denne com... men det er den di snakker om
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:08 #26
Det der My network places står under "other places" i venstre fane dér
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2002 - 00:12 #27
jep.. så r det første gang du ser det eller hvad ??? men prøv bare at klik på den
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:13 #28
Ved godt jeg er "lidt" nOOb, men plz hjælp :D
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:14 #29
og hva så efter det?
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2002 - 00:14 #30
Jeg har løst mange af denne slags gåder... dog har jeg selv problemer... jeg kan ikke få forbindelse til min bærbare.. verken

XP mod XP eller 2k mod XP... det værste af det hele er at jeg hved hvad problemet er, men kan ikke gøre en slid ved det... :(
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:17 #31
behøves sådan set ikke sætte netværk op -  ska bare gøre sådan så de 2 computere ka dele min ADSL forbindelse
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:18 #32
Min far fortæller mig lige at vi har et "kryds"
Avatar billede fnaz Nybegynder
23. januar 2002 - 00:24 #33
Hmm.. Måske skulle jeg prøve at ringe til TDC's netexpres hotline imorgen..

Men tak for jeres allesammens indsats :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2002 - 00:28 #34
har du prøvet min lille guide...

med hensyn til deling af ADSL.. så kræver det enten at du har flere IP'er, eller en router, eller at den ene computer leger router
Avatar billede fnaz Nybegynder
08. marts 2002 - 23:23 #35
Der var et eller andet HELT galt med det, men fik en IT mand til at hjælpe mig og det virker nu.. ellers tak for hjælpen