Avatar billede hage Nybegynder
02. maj 2000 - 21:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apache fejlbeskeder på win98 (Ugh Ugh!)

Jeg har lige installeret Apache, PHP og MySql (med stor hjælp fra http://www.dannemare.dk/tutorials/). Jeg HAR tilrettet httpd.conf filen, men når jeg prøver at fyre op under Apache kommer den med flg. fejlbesked

[warn] pid file c:/apache/logs/httpd.pid overwritten -- Unclean shutdown of previous Apache run?
Apache/1.3.12 (Win32) running...

Hvis jeg herefter tester i en browser er der ikke hul igennem. Så prøver jeg at genstarte/lukke Apache hvorefter den brækker det her op:

[emerg] (123) Syntaksen i filnavnet, mappen eller disknavnet er forkert: OpenEvent on ap-214119_shutdown event.

Er der nogen eksperter, der har været ude for lignende - eller umiddelbart kan gennemskue hvad der er galt.

Jeg har prøvet at afinstallere hele Apache og geninstallere det, men uden resultat.

Det virker meget mystisk på mig...
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. maj 2000 - 21:49 #1
Jeg fik ca. samme fejl med v. 1.3.12! Jeg prøvede derefter at installerer Apache 1.3.6 (som beskrevet på hjemmesiden) og vupti.. så virkede uden problemer.

Vh. Mads Østerby
Avatar billede delphidaner Nybegynder
03. maj 2000 - 07:49 #2
Har du lukket Apache på den korrekte måde? Jeg har version 1.3.9, og den skal lukkes ved at starte Apache en gang til med parametre, sådan her: "Apache -k shutdown". Den lukker så Apache ordenligt ned.

Egentlig en sjov måde at lukke et andet program ned på.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
03. maj 2000 - 07:49 #3
Ups det var et svar!
Avatar billede hage Nybegynder
03. maj 2000 - 09:52 #4
>> x4all_dk: Hmm...Det prøver jeg lige - vender tilbage senere....

>> delphidaner: Jeps jeg bruger både "-k shutdown" og "-k restart", og jeg har sågar også brugt et snedig lille program (http://brian.threadnet.com/apmgr202.zip) som gør at man kan starte/stoppe/restarte Apache direkte fra Systray...Same shit :(
Avatar billede hage Nybegynder
03. maj 2000 - 22:15 #5
>> x4all_dk: Yes!!! Det virkede... (med 1.3.6'eren). Nu får jeg i hvert fald ikke fejlbeskeden, og Apache ser også ud til at køre stabilt, men der er ikke hul igennem til "localhost" hvilket er underligt, da jeg har modificeret httpd.conf-filen...

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu...
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. maj 2000 - 10:42 #6
Prøv at kigge på din konf-fil. Jeg bøvlede også lidt frem og tilbage inden ALT kørte perfekt.

HUSK at bruge default dir (som beskrevet) det SKAL virke (og det gør det)

(Jeg afinstallerede & SLETTE ALT fra tidligere versioner)