Avatar billede delbing Nybegynder
21. januar 2002 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sharede printere

Vi har for nylig opgraderet vores arbejdsstationer fra win98 til win2k.

Serveren har en lokal printer tilsluttet, som er sharet og alle arbejdsstationer kan skrive til den.

Adskillige arbejdsstationer har lokale printere tilsluttet, som er sharet. De andre arbejdsstationer kan godt se og tilslutte disse printere, men når man skriver ud, dukker jobbet op i printerkøen, forsvinder næsten øjeblikkeligt igen, men der kommer ikke noget ud på printeren. Fra serveren kan man godt skrive ud på alle de sharede printere, hvilket øger mystikken.

Jeg håber der er nogle der har nogle ideer til hvad problemet er.

Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2002 - 11:34 #1
Lytter lige med :)
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 11:44 #2
Prøv via printerovervådning at se om alle printer er installeret som du vil have det. Hvis
ikke, installere den \"usynlige\" printer igen.

Hvis alle printer er \"synlige\" fra workstation, sæt den ønskede printer til \"default\". Perinterkøen sender altid til \"default\" som kan vær sat forskellige på forskellige workstations
Avatar billede delbing Nybegynder
21. januar 2002 - 15:10 #3
Jeg er kommet tættere på fejlen:
Hvis arbejdsstationerne sættes op til at skrive direkte til printeren i stedet for at spoole, så virker det fint.

Når der spooles, dukker følgende fejl op i system loggen:

Document failed to print due to GDI/Driver error in rendering.
Event-id: 45
Avatar billede delbing Nybegynder
21. januar 2002 - 16:38 #4
og nu har jeg fået dem til at spoole også, enable advanced printing features skulle blot slås fra.