Avatar billede swordfish Nybegynder
20. januar 2002 - 19:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ECS kort, SCSI og byg selv!!!!!!!

jeg har lige et par spørgsmål!!

1.Jeg ville lige spørge om det kort i ser nedenunder kan holde ca. et år for så køber jeg et Asus A7V266-E kort eller noget lign hvis det altså kan køre sammen med XP processor

ECS (med netkort) K7S5A K7S5A SiS® 735 System Chipset Super I/O and LPC - ITE8705F System Hardware Monitor: Built-in ITE8705 LAN: MAC integrated in SiS735 & PHY on board (Optional) AC97 Audio Codec MEMORY 2 DDR DIMM sockets and 2 DIMM sockets support (can not be used simultaneously) Two 184-pin DDR SDRAM (DDR200, DDR266) or Two 168-pin 3.3V SDRAM (PC100, PC133) Maximum: 1.0GB (DDR or SDRAM) SYSTEM BIOS AMI 2MB Flash EEPROM Supports Plug and Play 1.0A, AMP 1.2, Multi Boot, DMI Full Support for ACPI revision 1.0 specification I/O INTERFACE Supports Plug and Play function PS/2 keyboard and PS/2 mouse connectors Dual USB Ports and LAN connectors One - EPP/ECP mode parallel port Two - 16550 high-speed serial I/O ports Audio Ports (Line-in, Line-out, Mic-in, CD-in and game port) Dual PCI IDE interfaces - support four IDE devices (PIO mode 4, DMA Mode 2, Ultra DMA 33/66/100) Supports 360K~2.88M Byte, 3 Mode FDDs or LS120 ATX Power Supply Connector ports, Headers and Others: IrDA Cable header Extra USB header Two CD-In headers Front Panel MIC/Line-out header HDD LED, ACPI MSG LED, Reset Switch, Power Switch headers CPU and Case Fan headers Modem Ring Wake Up Header RTC & BATTERY SiS® 735 included 256 bytes of CMOS SRAM With CMOS SRAM hardware clear jumper EXPANSION SLOTS 5 PCI slots, 1 4X AGP slot, 1 AMR slot FORM FACTOR ATX (304mm*244mm), 4 Layers

2.Jeg ville også gerne lige vide et par ting om SCSI hvad er det?
hvor meget koster det?
skal man have nyt bundkort

3.Er den computer i ser herunder let at samle???

Samsung 52X CD-ROM IDE (bulk)

Chic Chic 3 knaps m scroll Ps/2

Vikings vikings VK3-80 80 Watt (P.M.P.O)

Acer Acer Accufeel PS/2 Keys: 105 Keys PS/2

Cooler master DP-6I11A DP5-6I11A Max CPU Speed: 1800XP (1533)MHz Socket: Socket A / FC-PGA Fan Size: 60x60x41mm Speed: 4800RPM Noise: 36,5db CFM: 21,19 Warranty: 1 year

AMD 1600XP Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz) 128KB L1 cache 1400MHz 256KB L2 cache 1400MHz 37,5 million transistors 0,18 micron processor Socket: Socket A FSB 266MHz Requires PSU: 300W

Seagate Barracuda IV 40 GB Cache: 2MB Seek: 9ms Spin: 7200RPM Interface: Ultra DMA / 100 (IDE) Disk drive size: 3½\" x 1\"

OEM 256 MB SD-RAM PC-133

InnoVISION GeForce2 MX400 Tornado TV-Out Max Resolution: 2048 x 1536 pixels Memory: 64MB SD RAM Chipset: nVidia GeForce2 MX400 RAMDAC: 350MHz Type: AGP x1 / x2 / x4 Connector: 15pin D-sub / TV-Out

Asus A7V266-E A7V266-E ATX CPU: AMD Athlon 600MHz-1,4GHz+ Socket: Socket A Chip: Via KT266A Slots: 5 PCI / 1 AGP x4 IDE: 4-Ultra DMA/100 SCSI: None Ram: 3 x 184-pins DDR RAM Cache: On Chip Warranty: 1 year

Alps Diskette Drev Alps Type: 3½\" Size: 1,44MB Speed: 55KB/s

Codegen 6005-2 Blå/Hvid Midi ATX 300W

betyder det at der er et diskette drev i Seagate harddisken eller hvad betyder Disk drive size: 3½\" x 1\" fordi så behøver jeg jo ikke det der diskette drev som jeg har smidt med her ovenfor.

Mange Tak på forhånd!! MVHSwordFish
Avatar billede shamanic Nybegynder
20. januar 2002 - 19:51 #1
hvis du gerne vil have en næsten lydløs puter, så skal du måske købe termal takes nye køler der hedder silent viking. den larmer kun 21 db.
Avatar billede zhark Nybegynder
20. januar 2002 - 19:52 #2
PCen du omtaler er nem at samle, køber du alt samme sted (undgår meget i fragt ved det) så kan du nemt få dem til at montere CPU og køler på moboet gratis, så laver du ikke fejl der! Retsten er nemt.
Avatar billede shamanic Nybegynder
20. januar 2002 - 19:53 #3
jeg har sådan en og jeg skal stikke \"bylden\" helt ned til køleren, for at høre at den kører rundt.
den hdd som du køber er også lydløs, da den har flydende ophæng
Avatar billede zhark Nybegynder
20. januar 2002 - 19:54 #4
Det med 31/2\" er jo bare fordi det er samme \"skive dimension\" i HD som i en floppy, der er IKKE nævnt en Floppy.
Avatar billede zhark Nybegynder
20. januar 2002 - 20:05 #5
Hvad skulle være i vejen for det 1. (ECS) m.v. ikke skulle klare 2. år endnu. Kan tage både ~2Ghz CPU,DDR ram og spc. på alt der øvrige er jo OK - lidt malplaceret spm... synes jeg!
Avatar billede gpa Nybegynder
20. januar 2002 - 21:59 #6
Et par kommentarer.

1. Medleveres der en bagplade som passer til dit  Mobo, der er jo både lyd, nic & det alm.

2. Du skal bruge DDR-Ram for optimal ydelse på dette bundkort.

3. Husk en ekstra kabinetkøler med 3 ben findes ned til 12 dB.

4. SCSI = Adaptec 2930U findes på qxl.dk til 500,00
Avatar billede norleaf Nybegynder
21. januar 2002 - 15:47 #7
SCSI er vel egentlig bare et alternativ til IDE styring af enheder som HDD og CD-ROM. Du kan sagtens udstyre din computer med et SCSI controller kort senere og sætte nogle SCSI harddiske i, hvis du vil have virkelig meget plads og hurtig læsning. En af mine kammerater kører med noget de kalder RAID, som får to hardiske til at arbejde som en, hvilket giver ham ekstremt hurtig læsning/skrivning af data.
Avatar billede swordfish Nybegynder
21. januar 2002 - 17:43 #8
det var ikke for detaljerede svar men tak for forsøget
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2002 - 17:57 #9
Når du bruger en skruetrækker så skal du dre med uret når en skru sættes i og mod uret hvis du vil skrue den af, er du kejthåndet så brug venstre hånd.
Avatar billede gpa Nybegynder
22. januar 2002 - 17:30 #10
Sikken en klovn..........
Avatar billede norleaf Nybegynder
25. januar 2002 - 01:57 #11
Jeg tror at han tager pis på os???