Avatar billede gotcha Nybegynder
01. maj 2000 - 00:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skide netkort :(

Jeg har et Realtek 8029 PCI netkort og har downloadet driverne, men selv om jeg installerer dem gider det forpulede gule ikon ikke forsvinde under Enhedshåndtering. Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede skovhus Nybegynder
01. maj 2000 - 00:50 #1
fjern hele linien under enhedshåndtering, reboot PC'en og lad windows finde dit kort igen. Når windows fortæller at det har fundet et netkort og spørger om hvilken driver der skal bruges, så vælg "har diskette" og vælg driverne derfra.

Og lige efter at maskinen har optalt ram, og den viser hvilke kort der er i din maskine, så check at dit netkort har sin egen irq og ikke deler den med f.eks. skærmkortet eller at den står til N/A.

Hvis det er tilfældet, så prøv at bytte rundt på skærmkort og netkort i pci-slotene. I bios skal du huske at sætte "automatic configure" (eller noget i den stil) under PCI-enheder til enabled, således at maskinen lige checker alle PCI/ISA slots når den starter. Den skulle gerne lige inden den siger "starting windows xx" sige noget med "ECS Updated Sucessfully".
Avatar billede steffen Nybegynder
01. maj 2000 - 07:38 #2
Visse netkort har meget svært ved at sameksistere med voodookort, både af typer I / II og III - og det giver sig udslag i netop den fejlmeddelelse du beskriver.

Hvis det kunne være det der driller, gælder det om, at du får sat netkortet i den "højeste" (den fysisk højst placerede pci-port) - og voodookortet "nedenunder" - en sokkel tættere på ISA portene end voodooen.

Når de er byttet rundt finder windows endnu engang drivere til både voodoo- og netkortet, og så spiller det.
Avatar billede atomizer Nybegynder
01. maj 2000 - 10:00 #3
Dit Problem: Driver konflikt.
Løsning: hmnn... Du kan starte med at fjerne dit netkort fra enhedshåndtering, men når du genstarter windows så finder den netkortet og  installere den gamle driver, problem... så fjern kortet fra enhedshåndtering og Netværksindstillinger.
Så prøv at installere den nyeste driver (fra internettet) under netværksindstillinger, så kommer den og siger at du her en pnp.... bla... skal genstarte computyeren, men så installere du netkortet under tilføj nyt hardware.
genstart din pc, og det burde virke.

//Atomizer
Avatar billede fumes Nybegynder
01. maj 2000 - 10:22 #4
Hvad er en driver konflikt?

Vil du prøve at fortælle mig at eks. et grafikkort og et netkort bruger samme driver - nej nu må du holde op - prøv evt. med en IRQ konflikt
Avatar billede zycho Nybegynder
01. maj 2000 - 13:57 #5
Prøv at finde en standard netkort driver. Jeg havde også et lign. problem men lånte bare en standard driver på diskette. Jeg skal prøve at se om jeg kan sende filerne via mail ;-)
Avatar billede gotcha Nybegynder
03. maj 2000 - 16:32 #6
Windows spørger forresten ikke efter brugernavn og adgangskode, når jeg starter computeren op, men går i stedet direkte ind på Skrivebordet.

Kan det betyde noget???
Avatar billede gotcha Nybegynder
03. maj 2000 - 16:39 #7
Min adresse er forresten Boelt@vip.cybercity.dk
Avatar billede maniacdog Nybegynder
04. maj 2000 - 07:57 #8
500 point for det spørgsmål
hmm. Lyder ikke lige som om at de vil blive udbetalt på noget tidspunkt.

Men en anden ting er:
Realtek er ikke nogen gode netværkskort, jeg har selv et og det køre ad ht.
Mit råd er og skifte til et 3COM selvom det måske skulle være lidt dyrer en Realtek.

-Maniacdog-
Avatar billede fumes Nybegynder
04. maj 2000 - 08:17 #9
Helt enig med maniacdog !

RealTek er noget lort - 3com er et helt igennem bedre netkort på trods af prisen - og så virker det
Avatar billede mega Nybegynder
04. maj 2000 - 10:04 #10
fumes> Jeg kan kun give dig ret... det er et af de bedste netkort man kan købe for penge og det er nok også en af de bedste ting jeg har købt til min spand. Jeg kender flere det har købt realtek netkort og surecom netkort og de fortyder det efter noget tid. Der er en kun en ting at sige til det her:

Køb kendte mærker, køb ting som i har set tests af som viser at de er gode samlignet med andre mærker, køb aldrig noget der er "for biligt". Det er ligemeget om det er bundkort, lydkort, netkort, grafikkort... Køb det kvalitet og køb ALDRIG en pakke løsnings computer, køb delene over nettet og sammel det selv. Hvis man ikke selv har forstand på det er der sikkert nogen der gerne vil gøre det for en, især for en 100, og så har du alligevel sparet tid, penge, og massere af besvær.

-m|E|g|A-
Avatar billede douglas Nybegynder
06. maj 2000 - 22:58 #11
Steffen: Realtek 8029 fungerer fint med voodoo2 da min computer en gang havde begge dele installeret.

Maniacdog, fumes, mega: Det er ikke en diskution om hvilket kort der er det bedste.
Og/men der findes andre ligegode substituter for 3Com, tag fx. Venus eller D-link.

Men gotcha - ideen er at fjerne netkortet fra enhedsorienteringen og derefter genstarte comp. Når dette så er gjort vil computeren finde kortet og spørge efter drivere. Det hopper du bare let og elegant over - og åbner dit installér nyt hardware(eller hvad det nu hedder) fra kontrolpanelet, og installerer kortet herfra...

De drivere som du har hentet skal du pakke ud i et selvstændigt dir. eks: c:\temp og vælge "har diskette" under installationsguiden, hvorefter du så browser dig hen til det pågældende bibliotek.

/Douglas