Avatar billede samtech Nybegynder
18. januar 2002 - 04:10 Der er 21 kommentarer

Point og experten

Jeg synes det efterhånden er begyndt at blive mere og mere sørgeligt at kigge rundt herinde. Utrolig mange folk fyrer det ene svar af efter det andet uden at vide hvad de taler om. Så går enkelte, efter min mening, måske lidt for meget op i det point system der er her.. Sørgeligt..
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2002 - 04:26 #1
bare gang med 12
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2002 - 04:27 #2
(eksempel på ubrugelig svar hvis nogen skulle være i tvivl)

Men jeg er da ganske enig.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
18. januar 2002 - 05:52 #3
Nå ja, men det er jo et åbent forum og så skulle i først se PC-Planet\'s forum, hvordan de skændes der og noglegange direkt racistisk.
Men ellers er jeg også fuldstandig enig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. januar 2002 - 06:12 #4
Jeg er enig i at der til tider går helt ged i en diskution og at der til tider er nogle dumme/ubrugelige svar.

Desværre er der også meget mere Warez end tidligere!

Men jeg mener klart at det har en fordel at undgå point inflation og derfor bruger jeg www.rush.dk/for_mange_point.php. Hvis jeg endelig ligger et svar i et sådan spørgsmål beder jeg brugeren om at max give mig 60 points.

Jeg kan da sagtens fyrre et spørgsmål af til 10000 points, men det er ikke ens betydende med at jeg får et bedre eller hurtigere svar!!!

Der er mange der ikke vil løse små freelance opgaver for 60 points og det forstår jeg godt, men 300 point har heller ingen værdi! Hvis man endelig skal løse freelance opgaver, så skal man også have betaling for det!

Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2002 - 07:12 #5
folk skal have lov til at dumme sig for at blive bedre...det bliver jo ikke gjort for at genere.

jeg synes det er mere ærgerligt at admin ikke kan / vil gøre noget ved alle de \"ghost\"-users vi har samt åbne spørgsmål der tydeligvis aldrig bliver lukket.
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 08:14 #6
Delvis enig!

Men efter min mening, er det ikke altid svarerne der er sørgelige, det er i lige så stor grad nogen af spørgsmålene, der nærmest ligger op til en ligegyldig debat.

Dog vil jeg sige, at det ikke er blevet så sørgeligt endnu, at man ligefrem skalboykotte Eksperten, som visse har gjort.
Efter min mening, er der stadig mange fornuftige spørgsmål og svar herinde, og jeg ville blive meget ked, hvis det skulle ende pga. af boykotning.

Men lad denne debat \"opdrage\" de \"banditter\" som \"misbruger\" et ellers genialt projekt; nemlig EKSPERTEN.DK

/Jailbird
Avatar billede Noone Nybegynder
18. januar 2002 - 18:57 #7
Hvad er problemet? Skyld det skide point system ud i WC\'et og lad os fortsætte UDEN! På den måde er der NUL ligegyldige indlæg som \"XXX kom her og få dine point tilbage\" eller \"YYY svar her og så de 20 point\"

Og hvis man sø lige uddelegerede et par personer til at hjælpe admin med at rydde op i alt det lort der ellers bliver postet, så ville eksperten.dk sikkert blive MEGET bedre.
Avatar billede Noone Nybegynder
18. januar 2002 - 19:02 #8
Og en ting til, folk skal lære at lave ordentlige subjects til deres spørgsmål subjects som \"HJÆLP!!!!\" gi\'r ingen mening, og der er ALT for mange af dem.
Avatar billede samtech Nybegynder
19. januar 2002 - 07:24 #9
Jeg er fulstændig enig, det med at hjælpe andre af lyst (glæde) er næsten forsvundet herinde..
chanoa kom lige med et svar så skal du få et point, selvom at du ikke har lyst!! (o:
Avatar billede vardepigen Praktikant
19. januar 2002 - 07:42 #10
jeg synes også det er træls med de personer, der lægger op til de tåbelige diskussioner. Men at man måske kommer til at stille et \"dumt\" spørgsmål, kan jo skyldes at man ikke har så meget forstand på pc - endnu.
jeg har fået meget hjælp til mine problemer herinde, selv om jeg skal have svarene skåret ud i pap...*S*
Det ville være dejligt om der var nogle personer der ville få ryddet op herinde, og evt. give karantæne til dem der ikke kan opføre sig ordentligt.
med hensyn til point, var det ellers fremme at der skulle komme et nyt pointsystem, så man max kunne give 99 point. gad vide hvornår det kommer.
/anita
Avatar billede Noone Nybegynder
19. januar 2002 - 08:37 #11
Jaja, folk skal da ha\' lov til at stille dumme sprøgsmål, jeg ville da gerne svare på hvordan man tænder en computer, hvis bare ikke subject er noget i stil med \"HJÆLP!!!!!!\" det kunne f.eks. være, \"Hvordan Tænder jeg min computer?\" Så ville man vide med det samme, om det var et spørgsmål man gad have med at gøre. Ikke at det sprøgsmål nogensinde vil komme op her, men det er et eksempel på et dumt spørgsmål der set med mine øjne skulle være mere end velkomment.
Avatar billede Noone Nybegynder
19. januar 2002 - 08:39 #12
Og jeg ser hellere at pointsystemet helt forsvinder, end at det bliver lavet om, men det er min egen HELT personlige mening, og folk skal have LOV TIL at være uening. ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 08:47 #13
chanoa: men så er du da ikke i tvivl om at de har brug for HJÆLP!!! ;-)
Avatar billede Noone Nybegynder
19. januar 2002 - 08:50 #14
LOL... Nej, og jeg er heller ikke i tvivl om, at hvis subject er \"Hjælp\" eller lignende, er der 90% chance for, at jeg bare trykker delete til mailen og smutter vidre til den næste. Der kommer rigligt med mails til at jeg ikke behøver de der \"Hjælp\" Eller \"HJÆLP MIG LIGE IK\'?\" spørgsmål konstant... Der er vel en 5-6 stykker om dagen (Under de 5-7 emner jeg følger med i)
Avatar billede vardepigen Praktikant
19. januar 2002 - 08:52 #15
på det punkt, vil jeg give dig fuldstændig ret. Det er træls med den \"overskrift\"
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. januar 2002 - 18:33 #16
Nu er jeg lige ved at rydde op efter mine spørgsmål. Jeg kiggede under mit brugernavn og få en liste på 16 af de spørgsmål jeg har stillet. Desværre står der ikke om de er afsluttede, så man skal først læse dem igennem. Det ville være rart hvis experten.dk kunne dele det op i to rubrikker for afsluttede og ikke afsluttede spørgsmål.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. januar 2002 - 18:54 #17
Nu blev jeg endelig færdig. Jeg matte kikke dem 3 gange igennem indtil mine udepoints var på 0. Det var de afviste svar der gav problemer. Man skal svare på sig selv og ta\' pointene tilbage. Lidt latterligt det pointsystem.
Ellers synes jeg godt om experten. Har fået mange og hurtige svar i dag.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2002 - 19:00 #18
claus.arndt : kig på farverne på de små flag udfor - der ka du se om der er accepteret svar
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. januar 2002 - 19:09 #19
Tak phunkypopcorn. Det havde jeg ikke opdaget og undskyld til experten. Nu blev lidt klogere igen.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2002 - 19:19 #20
;o)
Avatar billede vardepigen Praktikant
04. marts 2002 - 18:50 #21
selv om du synes det er sørgeligt..herinde..skal du så ikke have lukket dette spørgsmål..*S*