Avatar billede kiss96 Nybegynder
29. april 2000 - 20:19 Der er 1 løsning

Flere problemer med DOS klienter

Hej igen,

Egentligt er dette spm. til skovhus som jeg skylder nogle point, men andre må også gerne svare hvis de kan. Alle skal nok få point.

EnableOpLocks løste problemet med sharing af dos filer på nt serveren, men stadig er der nogle få problemer. Hvis 2 forsøger at åbne filen samtidig bliver den ene ganske vist afvist, men det virker som om index til filen ikke bliver låst samtidig. Når der bliver oprettet 2 records samtidig (eller næsten samtidig) er dataene godt nok registreret men indexen viser kun den sidste der blev oprettet.

Er det noget du ved noget om også ?
Avatar billede skovhus Nybegynder
01. maj 2000 - 00:42 #1
Der er 2 andre indstillinger du også kan prøve:

UseOpportunisticLocking og UtilizeNtCaching. Begge er dwords der skal være 0 og begge skal findes i registreringsdatabasen under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

Jeg tror at den med UtilizeNtChaching vil løse problemet med index filen.