Avatar billede sila Nybegynder
16. januar 2002 - 20:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Comp. funger ikke!!!

Min lille brors comp. en: 400 amd med ca. 200 ram virker ikke. Når vi tænder den virker blæsere, lys og lignende, men skærmen reagere ikke og comp. bipper ikke!!! og så sker der ikke mere, og vi kan ikke komme vidre????
Hvad kan der være galt, den har stået stille i ca.2 uger hvor den virkede fint, men havde problemer med sine mhz, nogle gange kørte den kun med 166Mhz istedet for sine 400Mhz?????
Hvad kan der være galt der????
Comp. skal bruges til min 2.årsopgave her på torsdag
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:40 #1
lyder desværre som at jeres cpu er røget sig en tur!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 20:40 #2
Det kunne lyde som om bundkortet er dødt, men lige et par dumme spm :
Er skærmen tændt?
Er den tilsluttet grafikkortet?
Har du evt. en anden skærm eller mulighed for at låne en til at tjekke om det er skærmen?
Siden den ikke bipper nogen kode kan det være skærmen som bare er røget eller måske er det sikringen i skærmen, rent gæt men vi må jo prøve at kredse problemet ind.
Avatar billede sila Nybegynder
16. januar 2002 - 20:44 #3
Skal skærmen være ok for at den kan starte op!! For den blev brugt til min, men da min Zalman køler røg sig en tur, skulle jeg have en anden comp.
Har prøvet med onboard og geforce grafikkort.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:45 #4
bipper den overhovedet ikke i starten?
Avatar billede sila Nybegynder
16. januar 2002 - 20:45 #5
Nej
Avatar billede sila Nybegynder
16. januar 2002 - 20:49 #6
Flere svar eller kommentare????
Hjælp mig!!!!!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:50 #7
så kan du næsten være sikker på at du ikke for lov til at bruge den i morgen! enten er det rammen eller også er det cpu\'en! det er min recept!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 20:52 #8
Spm. om skærmen da jeg tænkte at det kan jo være at compen starter op men du kan ikke se noget på skærmen , ergo skærmen er død.
Uden en eller anden form for beep-kode eller fejlkode fra skærmen er det svært at kredse ind.
Prøv evt. at tage batteriet ud i 30 sek. og isætte igen for at se om den så starter op.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 20:53 #9
Det kunne misforstås.
Jeg mener ikke at skærmen at skærmen er død , det var bare mit første ræsonnement.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:54 #10
trisme> hvis jeg har forstået right, så kommer der slet ikke den lyd når rammen er færdig med at tælle! så det har jo ikke noget med skærmen at gøre!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 20:55 #11
Korrekt
Avatar billede trismegistos Nybegynder
16. januar 2002 - 20:57 #12
Forhåbentligt ikke , men formodentlig er det bundkort/cpu , måske begge dele , men prøv lige med en anden skærm inden du afskriver den.
Avatar billede a-tot Nybegynder
17. januar 2002 - 09:36 #13
Hvad med at teste de enkelte dele før en evt. begravelse:
Start med test af de enkelte dele i denne rækkefølge:
(Bemærk prøv at starte PC\'en mellem hver step)
1: Power Supplyen kommer der +5, +12 og -12 volt.
2: Tag powerstikket af motherboardet og sæt det på igen.
3: Demonter alle addon boards
4: Demonter RAM
5: Hvis PC\'en ikke giver lyd fra den interne HT nu, ja så er der en fejl på motherboardet eller CPU\'en er død.
6: Hvis der er lyd så isæt ram
7: Fortsæt med addon boards et af gange
8: O.s.v.
Bemærk at ATX PC\'er har power styring fra morherboardet / evt. switch på fronten af PC\'en
Avatar billede mr-bob Nybegynder
17. januar 2002 - 22:56 #14
wa fik du den til at virke eller wa?