Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:31 Der er 73 kommentarer og
6 løsninger

Hvilken brænder?

Har kigget på disse 2:
Plextor 24/10/40 m. BurnProof = 1499,- (software???)
Aopen 24/10/40 m. Just Link = 899,- (software???)

Hvilken en skal jeg vælge? Er Plextors så meget bedre at det er den bedste - trods den fhv. høje pris?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:33 #1
jeg kender ikke plextor - men jeg har selv Aopen - og den kører perfekt!!!

Jeg ville købe Aopen! der følger vist også Nero med (gjorde der med min)

håber du kan bruge det til noget ;0)
Avatar billede omen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:34 #2
Plextor skulle lave nogen af de bedste brændere, i hvert fald efter jeg ved.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:34 #3
Det kan jeg da, men jeg venter lige med at acceptere til jeg får nogle flere svar ;)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 20:35 #4
Plextor er helt klart den brænder du bør købe, det er den mest stabile. Den har både Burn Proof og 4 MB cache.
Jeg har aldrig set en fejl brænding med en plextor, jeg jeg har da efterhånden brændt nogle stykker :)

men prøv lige at kigge på edbpriser, mener at have set at den kan bestilles hjem for omkring 1300 kr!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:35 #5
hvad er just link?
jeg har selv et plextor, og det køre suverent. ja det koster meget mere men til gengæld er den også med burn proof! så smader du ikke alle dine cd\'er!
Avatar billede jeppekn Nybegynder
16. januar 2002 - 20:35 #6
Køb en PlexWriter 24/10/40A, der tager det ca. 5 min. om at brænde en cd på 20 sange, og der følger Nero 5 vist ogsaå med
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. januar 2002 - 20:36 #7
jeppe> 5 min? jeg har plextor med 12x og den brænder en hel cd på 5 min!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:38 #8
mr-bob> just link er \"næsten\" det samme som burnproof - sikrer mod bufferunderruns
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:38 #9
det er meget få skiver min aopen har skodbrændt...
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:41 #10
Den hurtigste brænder på markedet er Ricoh 20x.
Den er hurtigere end Plextor 24x og koster mindre.

Mvh
Kunze
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:42 #11
Helt klart Plextor, det er den mest stabile og den har den længste levetid... Aopen er absolut et dårligt køb (efter min mening)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:42 #12
Kunze > en 20x brænder er ikke hurtigere end 24x brænder
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 20:43 #13
kunze er det noget du har noget dokumentation på? det kunne jeg da godt tænke mig at se!
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:44 #14
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:44 #15
Aopen eller Ricoh?
Det bliver Ricoh så. Har en 8/4/32 nu og har ikke lavet en eneste cd med fejl endnu - vi snakker om ca. 100 cd´ere her.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274677905
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:45 #16
predator > Den vandt i Datatids test.
3rdpixel.hove > Ja...

Jeg tager lige et billede så i kan se! :)

Vent lige..
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:47 #17
Du kan også vente til at Plextor kommer med en 40x brænder indenfor kort tid.
Der er også LiteOn 32x som en mulighed.
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:47 #18
Desuden skulle der være køling (blæser) bagi Plextoren... Det er en god ting, eftersom brændere har en tendens til at blive rimelig varme
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 20:47 #19
tager et billede... hehe :)
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 20:48 #20
kunze>> det holder jo ikke det der, 20x > 24x det holder jo ligesom ikke, og vi har jo diskuteret det.

men tilabge til spm. jeg syntes du skal købe en plextor har aldrig fejlbrændt, men jeg har osse kun brændt ca. 100 skiver.....
Avatar billede omen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:48 #22
Argh john_stigers, det var jo nu du skulle have svaret og givet dig selv point...

:-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:50 #23
jeg har brændt ca. 200 skiver (m. aopen) - 6-7 stykker skodbrændt!
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:50 #24
LiteOn produceres så vidt jeg husker af Plextor, men er formentlig ikke helt samme kval\', men den er da forsøget værd...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:50 #25
omen> tsk tsk :)

kunze> http://www.eksperten.dk/spm/159602
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:51 #26
omen> jeg har Gjort det den ene gang, lad mig nu ikke høre for det mere :)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:52 #27
Kunze >> Det er muligt den vandt, men på hvilket grundlag... (formentlig pga. prisen (uden at jeg ved noget om det))
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:52 #28
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:53 #29
predator > Nej. Den brændte en hel CD på kortere tid.
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:55 #30
Hvad er begrundelsen for at den er hurtigere...? Det er lidt svært at læse Kunze, i den der polak\' størrelse
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:55 #31
Undskyld den dårlige billedkvalitet. Man kan ikke bruge blitz når man fotograferer kulørte blade og lign. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 20:56 #32
kunze> lav lige et svar her http://www.eksperten.dk/spm/159602
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:56 #33
Jeg kan godt læse det.

Det der står er at Plextor brændte en CD på 2:34 min. mens Ricoh kun brugte 2:24.
De skriver at de prøvede gentagne gange og hver gang viste at Ricoh brænderen var hurtigst.
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:56 #34
Hvad gik galt under brændingen for plextoren... det er normalt ikke noget der sådan bare lige sker... var den hurtigere til at lave lead in/out eller sådan noget
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 20:57 #35
kunze>> det er det samme hvis du siger at en 7200 rpm ibm hardisk er hurtigere end en 10000 rpm seagate hardisk, det holder jo ikke, jeg tror simpelthen ikke må den kun køre 20x, jeg tror nærmere på at den mindst køre 20x.....men tit mere...
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:57 #36
Jeg ved kun at den brugte 10 sekunder mindre end Plextor brænderen på at brænde en hel CD.
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:58 #37
eflow >> Ja, det andet giver altså ingen mening.

Kunze >> Stod der noget om hvorfor det gik hurtigere? skete der en fejl på den anden eller var de nød til at sætte den ned i hastighed?
Avatar billede omen Nybegynder
16. januar 2002 - 20:59 #38
john_stigers: hæ hæ... det anede mig faktisk ikke. Men ok... :-)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 20:59 #39
eflow >> omdrejninger er ikke lig med overførselshastighed, men pyt nu med det...
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 20:59 #40
eflow > Smæk nu den mStation test ind på Hard-News. Du sidder her og spilder tiden ;)
Når man køber en brænder som værende 20x hastighed må man gå ud fra at dette er korrekt. At den så er hurtigere gør jo ikke noget. Måske er det Plextor brænderen der er langsommere end 24x ?
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 21:00 #41
predator > Da Datatid er et uafhængigt blad vil jeg tro at tests\'ne er fortaget på lige fod. Samme maskine og samme software. Ellers er det jo ikke rimeligt. :)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:03 #42
Kunze >> meget muligt, men ikke desto mindre tror jeg stadig ikke på det.... kan du finde én kilde mere der siger det samme, så OK for mig...

Det giver simpelthen ikke nogen mening.

Men ok, lad os bare sige den er hurtigere, det betyder ikke det er bedre kval\', med mindre der er sket noget helt fantastisk for Ricoh, så plejer deres produkter ikke at holde specielt godt...
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. januar 2002 - 21:06 #43
Var jeg dig ville jeg købe plextor, har selv en 16x speed og har aldrig haft så god en brænder før.
Havde en yamaha brænder før som ikke kunne måle sig med plextor. Har aldrig haft bøvl med den min brænder en hel cd på ca. 8 min så en 24 skulle nok kunne brænde på et par minutter eller 3 uden problemer :-) og det bedste har aldrig smidt en cd ud i det år jeg snart har haft den
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:06 #44
Kunze >> Tjek det her link..... er du så snart overbevist???

http://www4.tomshardware.com/storage/01q4/011213/cdrw-16.html

HD->CD (650MB) Tomshardware
Ricoh    - 4:31
Plextor  - 3:59
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:08 #45
CD->CD Copy (650MB)
Ricoh  - 4:40
Plextor - 4:01
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 21:11 #46
michael-k>> sikker på der ikker er noget glat med din brænder ? jeg har osse en 16x åæextor brænder, jeg brænder en fuld 700 mb cd på 4-5 min.

og kunze havde _IKKE_ ret _IGEN_!!!!!

gider ikke smide din l33t hax0r test ind, koder jo...og eksperten er sq sjawere end at smide den ind....
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:12 #47
Kunze >> Det her link viser noget andet om Ricoh\'en....

http://www.zdnet.co.uk/reviews/rstories/0,3040,e7110441,00.html

Hvis du læser det første afsnit står der at Ricoh\'en ikke helt lever op til det den lover
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. januar 2002 - 21:14 #48
eflow 700mb tager cirka 8 min  tror ikke der er noget galt med den, håber jeg da ikke :-)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 21:14 #49
jeg tror vist nok jeg stoler mere på Tom\'s Hardware Guide end på et lille dansk computer blad :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 21:16 #50
predator> Læs lige HELE artiklen. Kunze har ret - kritikken går på at det kun er Ricoh der kan levere 20-speed CD-R medier.
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 21:17 #51
jeg stoler osse mere på Tom\'s Hardware guide end på kunze\'s lallede comuter blad :P

kunze>> du burde klage...grumt at lave sådan en brøler i et blad...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 21:18 #52
michael_k> hvis det tager 8 min. med en 16x speed at brænde en 700 Mb cd - så gider jeg shu ikke skifte alligevel. Jeg brænder en 700 Mb cd på 8½ min. :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. januar 2002 - 21:18 #53
det her må da overbevise dig at plextor ikke er hvad som helst  har fundet deres award side :-)
http://www.plextor.be/English/press/awards_scan.html
Det er jo ikke små ting :-)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:18 #54
john-stigers..... nu lægger jeg lidt mere vægt på tallene fra før, jeg bed bare lige mærke i det første der stod i artiklen. Gad ikke rigtig læse det hele
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. januar 2002 - 21:19 #55
john stiger var det ikke også 24x speed du snakkede om ?
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:20 #56
Stiger >> Hvor god er du til engelsk....???

Citat fra siden \"As with most maximum speed ratings, however, it doesn\'t quite match this claim, although it\'s still one of the fastest products currently available.\"
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:21 #57
Stiger >> Vi tager lige et citat mere fra HELE artiklen

Citat fra siden \"Ironically, the drive\'s maximum performance is closer to 16-speed for writes (backed up by Ricoh\'s own product datasheet), but using 16-speed-rated blanks caused write failures during testing.\"
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 21:22 #58
michael-k> jo ;)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:22 #59
Stiger >> Og ja jeg har også læst at der står at det er en af de hurtigste på markedet, men på det tidspunkt, hvor de lavede den her artikel fandtes der ikke 24X brændere endnu....
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 21:22 #60
\"alle\" > Jeg ved nu ikke. Det er mærkeligt at der kan være så mange forskellige resultater.
Jeg ved ikke hvem jeg holder med. Men jeg har altid været til Plextor. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 21:23 #61
predator> jeg skal vist have mine skolepenge retur :) - Sorry :)
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:25 #62
Lige en sidste kommentar....

Plextor\'s hovedargument er ikke hastighed, det er ganske simpelt levetid. De holder ganske enkelt længere end de fleste andre mærker og så er det jo ikke af vejen at den også er hurtig...
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:25 #63
Stiger >> no prob.
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 21:29 #64
at plextor så osse er hurtigere, jaaee, det er jo så bare en lille side gevinst, men jeg er nu godt tilfreds med min 16x plexot, kan hvad jeg har brug for, jeg kunne nu godt tænke mi hvor man bare smed cd\'romen i, også kørte den ud lige efter og var brændt/trykt, ku være lidt for lækkert *g*
Avatar billede predator Nybegynder
16. januar 2002 - 21:31 #65
eflow >> Hehe.... ja ja
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 21:57 #66
eflow > Eksisterer. Koster bare kassen :)
Avatar billede eflow Nybegynder
16. januar 2002 - 22:36 #67
kunze>> yup, når du køber cd\'er bliver de jo trykt, så det kan ikke tage længre tid, men helt ærligt, hvem fanden gider betale 1.000.000 kr for en cd trykker hvis ikke det er ens erhverv ? jeg kunne godt finde på det men har ikke lige så mange penge at lege med......
Avatar billede chalde Seniormester
17. januar 2002 - 16:46 #68
plextor er sgu ik altid bedst........ min er en 24x10x40 waitek m burnproof..... har ikke haft nogle fejlbrændinger... har brændt en musik cd (reason), med 24x på en 12x kvalificeret cd.... det lyder bare skønt, ikke et hop eller hak... det tog ca 4 min....
Avatar billede eflow Nybegynder
17. januar 2002 - 17:28 #69
jeg brænder da osse altid på 12x cd\'er, men brænder med 16 i speed, kender osse en der brænder med 24x på dem, de kan sagtens klare det...
Avatar billede kunze Nybegynder
19. januar 2002 - 00:54 #70
Man skal også huske at det kun betyder \"garanteret til\" og ikke \"maximalt til.\"
Dog burde Mr. Platinum ha\' på skrevet \"Single Speed Meida. Max. 1x\" LOL
Avatar billede eflow Nybegynder
19. januar 2002 - 01:30 #71
ja lol, de skoder så vildt at det er ekstremt.....jeg køber 25 cd\'er til en 100 mand i bilka, 12x, og de køre faktisk perfekt....har ikke fejlbrændt med dem endnu..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2002 - 02:13 #72
???? Jeg har ikke fejlbrændt med Mr. Platinum.... og jeg har brændt et PAR stykker ;)

men ok......
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2002 - 02:13 #73
DAMN - der er sgu mange indlæg her !!!!!!!
Avatar billede eflow Nybegynder
19. januar 2002 - 11:34 #74
mange indlæg ? hvadså med det her:
http://www.eksperten.dk/spm/40943 ??
Avatar billede kunze Nybegynder
19. januar 2002 - 14:40 #75
metal_hansen > Mr. Platinum går tit i stykker i et hurtigt cd-rom drev. Og hvis man er idt fugtig på fingrene og rør overfladen så går den i stykker og skaller af.

Mvh
Kunze
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2002 - 15:40 #76
kunze >>> er du tit fugtig på fingrene, da?? hehehe!
Avatar billede eflow Nybegynder
19. januar 2002 - 15:42 #77
metal_hansen>> det er sq da bedre at have fugtige hænder end tøre! ha.....
Avatar billede kunze Nybegynder
19. januar 2002 - 15:58 #78
metal_hansen > lol... Jeg mener en smule sved! =)

eflow > Yep... Ellers skal man ha\' noget Sanex... :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2002 - 16:09 #79
*LOL*